וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בין ג'ון סטיוארט לביל אוריילי: מי צריך את אובמה ורומני?

העימות הטלוויזיוני בין אנשי הטלוויזיה ג’ון סטיוארט וביל אוריילי היווה אלטרנטיבה מהנה ואינטיליגנטית לכשלון של המפגש בין ברק אובמה למיט רומני

לאחר עימות כושל למדי בין מיט רומני לברק אובמה, ובתקופה בה נראה כאילו העימות הטלוויזיוני הטוב ביותר של השנים האחרונות שייך לא למועמדים אמיתיים אלא לארון סורקין ו"הבית הלבן" שלו, היו מי שהחליטו לעשות מעשה ולייצר עימות אמיתי ומרגש. כמו המועמדים לנשיאות, שני המשתתפים של העימות נמצאים במרוץ על הלב והשכל של האזרח אמריקאי, אך התמורה שלהם אינה מגורים בבית הלבן וגישה לארסנל הגרעיני של ארה"ב, כי אם העלאת הרייטינג שלהם. וכך, עם שני פודיומים ואולם ממוזג אחד, קיבלו גולשי האינטרנט הלילה (ראשון) את העימות המרתק בין ג'ון סטיוארט לביל אוריילי.

זו אינה הפעם הראשונה בה סטיוארט, שמנחה את "הדיילי שואו" בקומדי סנטרל, ואוריילי, המנחה של "אוריילי פקטור" בפוקס ניוז נפגשים בשידור. השניים אורחים קבועים אחד בתוכניתו של השני, והמריבות שלהם בדרך כלל נשמעות אינטליגנטיות הרבה יותר מהתבטאויות של רבים מהפוליטיקאים בארה"ב. בו בזמן, נראה כי קשה למצוא אנשים שרחוקים אחד מהשני באידאולוגיה הפוליטית שלהם - סטיוארט הוא דמוקרט ליברלי, ואילו אוריילי הוא אולטרה-שמרן; וזה בדיוק מה שהפך את הערב הזה למעניין כל כך. לפחות עבור אלה שהצליחו לצפות בשידור - גולשים רבים נתקעו מחוץ לאולם הוירטואלי לאחר שהשרתים דרכם הועבר העימות קרסו לשעות ארוכות.

העימות בין סטיוארט לאוריילי, למרות היותו מלא בבדיחות, היה אמיתי. הם דנו בנושאים אמיתיים, עם נקודות מבט מגובשות ומנומקות. הדגש, כמובן, היה על הכלכלה האמריקאית, זאת מכיוון שבארה"ב ההבדל המהותי בין הרפובליקנים לבין הדמוקרטים נוגע לכלכלה ולא ליחסי חוץ. נזכיר כי הדמוקרטים תומכים בממשל פדרלי גדול ורחב, שעוזר לכולם; ואילו הרפובליקנים שואפים לצמצם את הממשל ולהשאיר את גורל האדם כמה שיותר בידיו.

שתי הדעות הללו הועברו בערב הזה בצורה נהירה, אפילו שמעט מבולבלת לפעמים (סטיוארט התבלבל בין איזון התקציב לבין איזון החוב הלאומי, אוריילי התבלבל כמה פעמים כשאמר דברים לא נכונים עובדתית). ההומור עזר, אך לא היה החלק העיקרי בערב, כששני המתעמתים אמנם צוחקים אחד על השני ומשתמשים ברטוריקה עוקצנית אך מאחוריה יש השקפות אמיתיות ואמת פנימית.

ג'ון סטיוארט וביל אוריילי. Jamie McCarthy, GettyImages
היי אוריילי/GettyImages, Jamie McCarthy

וזה, אגב, החלק שיהיה הכי מפתיע עבור צופה "דיילי שואו" ממוצע בעימות הזה - אוריילי לא מלא בבולשיט, לפחות לא בעיני עצמו. סטיוארט אולי מגדיר אותו כמי שמולך על "הר הבולשיט", אבל נראה שאוריילי באמת ובתמים מאמין במה שהוא אומר, אפילו כשהוא מוכן להטעות כדי להעביר את הנקודה שלו.

בסופו של דבר, הערב הזה היה חינוכי עבור צופה שבאמת רוצה להבין יותר גם את הצד השני במפה הפוליטית, וגם מחפש קול פנימי שיסביר לו למה השקפותיו נכונות. סטיוארט ואוריילי עשו כאן עבודה שמעטים מהפוליטיקאים האמריקאים, ובוודאי פוליטיקאים ישראלים, מצליחים לעשות - הם יצרו דיון מעניין ולא בנאלי על כמה מהנושאים הקשים ביותר עמם מתמודדת המעצמה הגדולה בעולם.

מה אתם חשבתם על העימות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully