וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גוסיפ גירל": המילון השלם

העונה האחרונה של "גוסיפ גירל" (או "אחת שיודעת", לעקשנים) עלתה השבוע בארה"ב. וואלה! תרבות מתחילה להיפרד ומגישה את כל מונחי היסוד שאתם חייבים להכיר

א'

אופנה - באפר איסט סייד (ע"ע) גם למכולת לובשים אקססוריז של שאנל (ע"ע).

אלכוהול - דרך לגיטימית להתמודד עם המציאות, אב מזון הכרחי בכל ארוחת בוקר ומעיין הנעורים של צ'אק באס (ע"ע).

אפר איסט סייד - שכונת חיים גירסת שנות האלפיים. כשגוסיפ גירל מכריזה בתחילת כל פרק 'שלום לכם אנשי האפר איסט סייד', כל נפש יהודי הומייה מפנטזת שהיא בעצם מתכוונת אליה, למרות שאנחנו בכלל גרים בקרית עקרון.

אינטרנט - רשת המידע הקריטית ביותר דרכה מתפזר לכל הכיוונים מידע על הנפשות הפועלות בסדרה, החל בהוצאה מהארון וכלה בכך שבגדת בחבר שלך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלייר וולדרוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב'

בחורות - יש אנשים שעושים צעידות, יש אנשים שאוכלים בריא, יש אנשים שמתנזרים מגלוטן. צ'אק באס (ע"ע) פשוט צורך בחורות. או את בלייר וולדרוף, תלוי באיזו עונה אתם תופסים אותו.

בלייר וולדרוף - בואו נשים את הקלפים של השולחן; בלייר היא שירי מימון וסרינה וון דר וודסון (ע"ע) היא נינט. עם זאת, בלייר מגניבה פי מאה מסרינה ובעלת ארסנל ציטוטים מלא קסם, למשל: "אתה לא יכול לגרום לאנשים לאהוב אותך, אבל אתה יכול לגרום להם לפחד ממך"; "מה שאנחנו עושים כאן יהדהד לנצח באינסוף"; "'גורל' הוא ללוזרים. זה רק תירוץ מטופש לחכות לדברים שיקרו במקום לגרום להם לקרות בעצמך". בלייר וולדרוף היא מוח, בעוד סרינה היא לגמרי פינקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלקברי ביאץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלקברי - בזמן שכולם ממשיכים לתקתק עם האייפון שלהם, בלייר וולדורף (ע"ע) ממשיכה בגאון לנהל את העולם דרך הבלקברי שלה.

בתים - אם אתה גר באפר איסט סייד (ע"ע), אז כנראה שיש לך אחד כזה וכנראה שהוא מעוצב מדהים. יש לשער גם כי יש לך כספת מפוצצת בכסף ותכשיטים וגם כמה פריטי אספנות נדירים בשווי מיליונים ממצרים העתיקה ומהאימפריה הרומית.

בישולים - מושג שנלקח מפלנטה אחרת, שם-פועל שלעולם לא נראה כמוהו בסדרה כי תמיד יש קייטרינג והוא תמיד מאוד טעים וכולל תפריט עוגיות מקרונים בכל הצבעים.

ברוקלין - מקור כל הרשע בעולם על פי בלייר וגם מחוז מוצאו של דן האמפרי (ע"ע), אחותו הכאפה ג'ני ו-ונסה (ע"ע).

בגידה - "אין דבר יותר שלם מלב שבור", כך אמר הרבי מקוצק, וב"גוסיפ גירל" נורא משתדלים ליישם. אבל ברצינות, אם יש לך חברה/ה ולא בגדת בו/ה במשך יותר מחודשיים, כדאי לפנות לייעוץ זוגי.

ג'

גרופית - ההוכחה לכך שזה משתלם להיות גרופית טמונה בהוויה של לילי ואן דר וודסון שהתחילה מלשכב עם סלאש ותראו איפה היא היום. מישהו רוצה לבוא להופעה של סינרגיה?
גייז - ב"גוסיפ גירל" כולם מתלבשים כמו גייז, אבל למעשה רק אריק, אחיה של סרינה, הוא אשכרה כזה.

ג'וש שוורץ - יוצר הסדרה, שפיתח אותה יחד עם סטפני סאבאג' בהתבסס על סדרת ספרים באותו השם. שוורץ אחראי גם לסדרת הנעורים המופתית "The O.C" ולנו לא נותר אלא להתבאס שהוא לא יצר גם את העיבוד הטלוויזיוני של "זבנג".

גוסיפ גירל - בת קול שיוצאת מן השמיים בכל הרגעים הדרמטיים; יישות בלתי נראית שמניעה את העלילה.

ד'

דן האמפרי - פעם היינו בעדו. אבל זה היה פעם. זה בגלל שהוא חופר (ע"ע). לראייה, הוא השאיר לבלייק לייבלי (פן בדג'לי, השחקן שמגלם אותו, ניהל איתה מערכת יחסים במציאות) כזאת טראומה שהיא נאלצה להתחתן עם ריאן ריינולדס. מסכנה.

דביבון - כך נראתה ג'ני עם השחור המוגזם בעיניים שלה אותו אימצה בערך בעונה השלישית ולא משה ממנו עד עצם היום הזה. עצוב.

דרמה - אומג! הגישו לך את המשקה בטמפרטורה לא נכונה? ככל הנראה יש פה חשד לרצח/שכבת עם אביך החורג ללא ידיעתו או ללא ידיעתך/את בהריון מאדם זר. או סתם דרמה יומיומית אחרת כלשהי. הכי חשוב לשמור על קור רוח.

דורותה - עקרת הבית/המשרתת/העוזרת האישית האולטימטיבית של בלייר וולדורף.

ה'

הריון - ילדים זו שמחה, אבל להעמיד פנים שאת בהריון מזויף ולשקר לכולם זו כבר שמחת בית השואבה ובאופן כללי אינסטרומנט חשוב להתקדמות בחיים האלה, לא משנה מתי ואיפה. מומלץ בחום. וגם: באופן כללי זה משהו שחייב להיפסק ומהר, כי מה בלייר תעשה עם תינוק? תאונת הדרכים באה לה בטוב.

הקשר הישראלי - רופוס האמפרי החתיך שמגולם על ידי מת'יו סטל התגרש מנעמה נתיב מהריאליטי "סוף הדרך" ויש להם גם ילדה משותפת. בארץ, נתיב נצפתה עם מרחב מוהר. ג'אסט סיינג.

הופעות אורח מוזיקליות - לזכותה של הסדרה ייאמר שהאירוחים המוזיקליים שלה לא מביכים ואפילו מצליחים מידי פעם לגנוב קצת פוקוס מהציצים של בלייק לייבלי (ע"ע). בין המשתתפים: סוניק יות', ליידי גאגא ואלברט האמונד ג'וניור.

הפרעת אכילה - היי, אם לבלייר וולדורף יש כזאת, לך חייבת להיות אחת!

ו'

ונסה - קרציה מברוקלין עם שרשראות חרוזי פלסטיק צבעוניים, זולים ומרעישים. יאללה לכי להתנדב בגרינפיס ושחררי אותנו, שמענו שיש עכשיו עסקית בבודהה בורגר. ונסה היא את כל מה שמעצבן בייצוג טלוויזיוני שגוי של היפסטרים ולא ברור איך בכלל היא הגיעה למיטה של נייט (ע"ע), שהוא אולי סתום אבל לגמרי לוהט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סעי לבומבמלה, פוקהונטס. ונסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ז'

זכרים שווים - באפר איסט סייד (ע"ע), גם האלטע זאכן יהיה מספיק חתיך כדי לצאת איתו.

ח'

חופר – דן האמפרי (ע"ע). יש לנו תחושה שאת כל הסיפורים שלו הוא גונב מסמדר שיר.

חליפות – אמנות לבישת החליפות היא משהו שצ'אק באס (ע"ע) הביא לכדי שלמות.

חתונה - איכשהו זה עדיין שיא הרצונות של דמויות הסדרה, שיש להן הכל. קצת מאכזב שזו השאיפה המרכזית של בלייר, אשת העולם הגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוכל ת'ראש. דן האמפרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ט'

טקסט - האופן הטוב ביותר להעביר מידע, וכשאנחנו אומרים "האופן הטוב ביותר" אנחנו מתכוונים ל"תמיד גורם מלא בעיות, ריבים, וויכוחים, אי-הבנות, שואות גרעיניות, התחזות לאדם שאינו אתה ופשוט אושר גדול".

י'

יהדות - אביה החורג של בלייר הוא גם קירח וגם יהודי. זה אומר שהוא הכריח את המשפחה לעשות ליל סדר, והוא היה מדהים ויפה כמו שהסדר שלנו לעולם לא יראה.

כ'

כסף - הוא לא ייגמר לעולם, לא משנה מה.

ל'

לונלי בוי - הכינוי המועדף של בלייר וולדורף לדן האמפרי (ע"ע). אנחנו עדיין לא מאמינים שהיא חשבה בשלב מסוים שהיא דלוקה עליו.

לנז'רי - מותק, אם יש לך מצב עם צ'אק באס כדאי מאוד מאוד להשקיע בסוגיית הלנז'רי כמו שבלייר השקיעה עבורו.

ליטל ג'יי – הכינוי שדבק בג'ני האמפרי. עם הזמן ג'ני חשה עצמה קורטני לאב והקימה להקה, במציאות! לאחר מכן העיפו אותה מהסדרה כי היא הפכה דיווה וטיפוס בלתי נסבל, מה שהשאיר לסרינה את הבלעדיות על לבוש זנותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תנו לחיות לחיות. ליטל ג'ני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מ'

מותגי-על – לא תתפסו את סרינה מורידה את הזבל בלי משקפי שמש מקולקציית הסתיו של מיו מיו 2017. פשוט לא.
מסיבות - לפחות פעמיים בשבוע וכל המרבה הרי זה משובח.

מוניות - רצוי לימוזינה. שאחותכם תיסע בסאבווי.

מחזור - הבנות של "גוסיפ גירל" הן מושלמות ולכן הן לעולם לא יקבלו כזה כי הוא סתם פארטי פופר ומתאים יותר לבחורות מפנסילבניה.

נ'

נהג אישי - מה, אין לכם? פחחחחחח.

נייט ארצ'יבלד - טרף קל לקוגריות (ע"ע), לוהט אבל לא העיפרון הכי מחודד בקלמר. אפשר לומר שנייט הוא גרסה מעודכנת יותר של אביהו שבת, שאביו עשה את הונו בזכות עצמו וכיום הבן מתמנגל עם נשים מבוגרות ולא באמת מצליח להתרומם לאנשהו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גשי ללשכתי אם עברת את גיל 40". נייט ארצ'יבלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ס'

סרינה ואן דר וודסון - בלי שום ספק הדמות הטלוויזיונית שיצרה את האימפקט הכי חזק ואמין על החיים המציאותיים של השחקנית שמגלמת אותה, בלייק לייבלי; אין דרך אחרת להסביר איך היא מככבת כיום בסרטים בקולנוע ושימשה כפרזנטורית של שאנל וכיום של גוצ'י - כי שחקנית גדולה היא לא.

סמים - מאות בחורות מגיעות כל שנה לפסטיבל בומבמלה רק בשביל הסיכוי שהן יתקלו שם בבעל הכיוון המושלם בעולם, צ'אק באס. באסה, כי הוא לא מסתובב במקומות עם חול.

ספקטייטור - סבא של נייט מצא לנכון למנות אותו לעורך אתר הבידור-רכילות שהפך למוביל בתחומו בין לילה. לא נתפלא אם את החפיפה שלו נייט קיבל מעמרי חיון. וגם: מסתבר שיש גופי תקשורת שמתנהלים גרוע יותר ממעריב.

סקס - עם המורה, עם האח למחצה, עם מישהו מברוקלין - הכל הולך.

סודות - אין כאלה. אם ברצונך שלא יידעו עליך כלום לעולם, הדבר הכי פרקטי שאפשר לעשות בנדון זה להתאבד.

סמארטפון - אם אין לך אחד כזה, כנ"ל לגבי ההתאבדות ולא ברור איך שרדת עד עכשיו, לוזר.

סחים – ע"ע ונסה.

סאלי ספקטרה - הדמות המיתולוגית מ"היפים האמיצים", האויבת של סטפני פורסטר ודמות שרוחה שורה לחלוטין על הסדרה, מעין אב-טיפוס של בלייר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקנית לא משהו, אבל שיואו - איזה רגליים! עף לנו המוח. סרינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ע'

עוזרות אישיות - חבורת הכאפות בהנהגת בלייר ואח"כ ליטל ג'יי. שלוש בנות חסרות אופי ו/או עמוד שדרה שקצת מזכירות במהותן את הפרחות שקונות באמריקן אפרל רק כי ראו את נופר מור או רותם סלע לובשות משהו משם.

פ'

פפיון – ע"ע צ'אק באס, גבר שיודע לקשור לעצמו פפיונים ולהתאים אותם בצורה מושלמת לכל אאוטפיט באשר הוא.

פראדה - הפוסטר של פראדה בכניסה לבית ואן דר וודסון הוא מה שתמונת הצנחן הבוכה בכותל היתה למלחמת ששת הימים בפרט ולתרבות הישראלית בכלל. אייקון.

פסקול - פשוט מעולה ותמיד עם אצבע על הדופק. כולנו בכינו כשבלייר וצ'אק נפרדו וברקע החל להתנגן "Run Away" של ה-Yeah Yeah Yeah's.

צ'

ציצים - סימן ההיכר של סרינה ואן דר וודסון.

צ'אק באס - עשיר, חתיך, סוג של יתום, אין שום דבר שהוא לא יכול להשיג. וכשהוא רוצה משהו, הוא בדרך כלל הולך על כל הקופה ולוקח כמה כאלה (ע"ע בחורות).

צוואה - איכשהו, תמיד זה מסתיים רע.

צירוף מקרים מדהים - דן יוצא עם כוכבת פופ? דן מייעץ לאחיו הביולוגי מבלי לדעת שזה הוא? הבחורה מהמכולת היא אימו של צ'אק? סרינה מתאהבת במורה שלה או בראש עיריית קריית גת והכל סבבה? ב"גוסיפ גירל", כמו באמנות, אין דבר כזה שאין דבר כזה.

ק'

קוגריות – זהירות! שמישהו ינעל את נייט ארצ'יבלד בבית, הקוגריות בחוץ והוא טרף קל מאוד עבורן. מפחיד. ייתכן שהוא סוג של פיני טבגר ב"השיר שלנו".

קוקאין - סרינה עשתה ממנו קצת בגיל 16 וחשבה שזה גרם לה להפוך לרוצחת. אולי תרגיעי? נראה אותה שורדת ערב אחד בזיזי.

קפה - המשקה הלאומי כשהדמויות צועדות ברחוב. בבית עדיף לשתות אלכוהול, מים זה למדינות עולם שלישי.

קשר דם - משפט פיתגורס של "גוסיפ גירל": כל עוד קשר דם אינו מתקיים בין שתי דמויות הן ישכבו בשלב כלשהו, אבל לכו תדעו מה יקרה בעונה השישית, אולי התסריטאים ישברו את הכלים.

קדושה מעונה - ההבעה שיש לסרינה בכל רגע נתון שהיא לא מקיימת יחסי מין עם אדם כלשהו. בדרך כלל מלווה בגלגול עיניים, ליקוק ושרבוב שפתיים וכיווץ גבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קוגר טאון במשרדו של ארצ'יבלד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ר'

רוקנ'רול – ע"ע רופוס האמפרי.

רגליים - ארוכות ממש? תכירו, סימן ההיכר השני של סרינה ואן דר וודסון.

רופוס האמפרי - לרופוס היתה להקה בניינטיז, כך הוא הכיר את לילי ואן דר וודסון וזכה באהבת אמת והסכם ממון מסרס. אבל מה שיותר חשוב הוא שהוא עדיין נשאר חתיך על והלוואי ששוקי וייס יביא אותו להופעה בארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתיכיייי! רופוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ש'

שאנל - אם חברה שלך עצובה, קחי אותה לסיבוב מפנק בחנות של שאנל. בעצם, היא לא חייבת להיות עצובה, מספיק שיש לה חצי שעה פנויה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ובפעם האחרונה - תנוחי. סרינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ת'

תחיית המתים – לחכות למשיח זה ללוזרים, לכן בדיוק אבא של צ'אק לא חיכה לו ופשוט פרץ לחייו בתחייה מחודשת.
תככים ומזימות – הלו, להתעורר שם, כבר עבר חצי יום ועדיין לא זממתם שום תוכנית מרושעת? קדימה, צ'ופ צ'ופ! להתאפס.

תנוחי- ע"ע סרינה ואן דר וודסון.

xoxo

גם לכם יש מונחים שלמדתם מ"גוסיפ גירל"? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully