וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי ברבש ורוני קידר זכו בפרס אמנות הקולנוע

10.10.2012 / 15:50

הפרס מטעם משרד התרבות והספורט יוענק גם לבמאים לוי זיני ואילן יגודה, וכן לצלם פליפ בלאיש, על תרומתם לקולנוע הישראלי

הבמאים אורי ברבש, רוני קידר ואילן יגודה, הבמאי והמפיק לוי זיני והצלם פליפ בלאיש הם הזוכים בפרס אמנות הקולנוע מטעם משרד התרבות והספורט לשנת 2012. הפרס, בשווי כולל של 250 אלף שקלים, מיועד לקולנוענים ישראלים פעילים, העוסקים ביצירה קולנועית רציפה. צוות השופטים כלל השנה דוקטור ניסים קלדרון, עירית שמגר, ערה לפיד, מיכה שגריר ואילן מושנזון.

אורי ברבש הוא מוותיקי במאי הקולנוע בארץ. בין יצירותיו הידועות ניתן למנות את הסרטים "מאחורי הסורגים" ו"אחד משלנו", וסדרות הטלוויזיה "טירונות" ו"מיי פירסט סוני". צוות השופטים פסק ש"סרטיו מצטיינים ברגישות חברתית עמוקה וברמה גבוהה של מקצועיות באשר לתחומים השונים של אמנות הקולנוע". רוני קידר, לעומתו, היא יוצרת צעירה שהתפרסמה בזכות סרט הביכורים שלה, "ג'ו + בל". הזכייה המפתיעה של קידר מצטרפת לזכייתה מוקדם יותר השבוע בציון לשבח בפסטיל אייקון TLV, על סרטה "Bunny Love".

פליפ בלאיש הוא צלם קולנוע ותיק ומוערך, הידוע בעיקר בזכות עבודתו בתחום הדוקומנטרי. אין יגודה הוא קולנוען בולט וידוע בתחום הקולנוע התיעודי, שביים בין היתר את הסרטים המיתולוגיים "בעניין הבסים" ו"זר במקום מוכר", אודות סצינת הרוק בישראל. לוי זיני הוא במאי ומפיק בכיר בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל, ובעל הישגים בולטים בשני התחומים. פרס אמנות הקולנוע מתחלק באופן שווה בין הזוכים, כך שלכל זוכה יוענקו 50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully