וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר הסיני מו יאן זכה בפרס נובל לספרות

11.10.2012 / 13:12

זכייתו של יאן הוכרזה במסיבת עיתונאים קצרה – והחגיגות בסין, שזו לה פעם ראשונה בה בן המולדת זוכה בפרס, כבר מתחילות

הסינים יכולים להתחיל לשמוח: מו יאן, הסופר בן מולדתם, הוא הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2012. בימים האחרונים עצרה סין את נשימתה באופן חריג לקראת ההכרזה על הזוכה בפרס היוקרתי, כשהיא מחזיקה אצבעות ליאן – שהוא אזרח סין הראשון שזוכה בפרס אי פעם. ועדת הפרס הכריזה היום (ה') על זכייתו, במסיבת עיתונאים קצרה בשטוקהולם.

מו יאן הוא שם העט של ג'ואן מוי, יליד 1956, מגדולי הסופרים החיים בסין הידוע בשל דעותיו הקומוניסטיות והביקורת החברתית המובלעת בין דפי ספריו. כתיבתו של יאן מתאפיינת בין היתר בתיאורי זוועה מפורטים וריאליזם נוקב. "דורה אדומה" (שזכה לעיבוד קולנועי של ז'אנג יימו), "בלדות השום" ו"חיים ומוות מתישים אותי" הם כמה מספריו הידועים, שגם תורגמו לעברית.

פרס נובל לספרות, המוענק משנת 1901, מעורר התרגשות בקרב הקהל הבינלאומי מדי שנה, ואף שהסודיות סביב זהות הזוכה נשמרת באדיקות, זו גם קרקע פורייה לבורסת הימורים ענפה. מי שנחשב למועמד המוביל לקבלת הפרס השנה היה הסופר היפני האהוב הרוקי מורקמי, שסוכנויות ההימורים העניקו לו יחס של 2 ל-1 בכל הנוגע לסיכויי זכייה. שמות נוספים שעלו בבורסת ההימורים הם בוב דילן, אליס מונרו, קורמאק מקארתי ופיליפ רות', וכרגיל גם עמוס עוז – אך השנה הוא הוזכר פחות מבעבר, כך שאין זה מפתיע שהפרס לא הולך לישראל.

זכייה מוצדקת או בחירה פוליטית? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully