וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מועמדויות לישראלים בטקס פרסי אסיה-פסיפיק

13.10.2012 / 12:58

השחקן ליאור אשכנזי והסרט התיעודי "חמש מצלמות שבורות" הם רק חלק מהנציגים הישראלים ברשימת המועמדויות של טקס הפרסים היוקרתי ביבשת

אסיה-פסיפיק, טקס פרסי הקולנוע היוקרתי של יבשת אסיה, הכריז על רשימת המועמדים השנתית שלו, וישראל יכולה להיות מרוצה: לא פחות מחמש מועמדויות לישראלים ברשימה המכובדת, הכוללת מועמדים מכל רחבי היבשת.

השחקן ליאור אשכנזי מועמד לפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "הערת שוליים". על התואר הוא יתמודד מול שחקנים מתורכיה, הודו, קוריאה וסין. בקטגוריית הסרט התיעודי מיוצגת ישראל באמצעות שני סרטים שונים: "חמש מצלמות שבורות", סרטם של עימאד בורנאט וגיא דוידי, שזכה לתשבוחות רבות בארץ ובחו"ל; ו"שלטון החוק", סרטו של רענן אלכסנדרוביץ' שזכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל ירושלים בשנת 2011. לא מפתיע לגלות ששתי הנציגויות הישראליות בקטגוריה זו עוסקות בסכסוך הישראלי פלסטיני, והן יתחרו בין היתר בסרט עיראקי ובסרט אינדונזי.

שתי המועמדויות הנוספות הן מועמדויות מפתיעות בקטגוריית סרט הילדים הטוב ביותר – תחום שישראל לא בהכרח מצטיינת ידועה בו. "אורחים לרגע", סרטה של מאיה קניג, מועמד בקטגוריה לצד "אוסטרליה שלי", קופרודוקציה ישראלית-פולנית בבימויו של עמי דרוזד. טקס פרסי אסיה-פסיפיק, הנערך מדי שנה באוסטרליה, נחשב לתחרות הקולנוע החשובה ביותר של קולנוע אסייתי, ומכונה לעיתים גם "האוסקר האסייתי".

אז מי יזכה - אנחנו או העיראקים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully