וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורן מזוז מתאוששת מהתאונה: טור מוזיקה מזרחית

חגי אוזן

15.10.2012 / 0:55

סטלוס ואורן חן יוצאים לדרכים עצמאיות, ומורן מזוז, יוצאת "כוכב נולד", מתאוששת מתאונת הדרכים שעברה וכבר משחררת שיר חדש לרדיו. טור מוזיקה מזרחית

מורן מזוז מתאוששת

קצת יותר מחודש לאחר שנפצעה בתאונת דרכים, מתאוששת הזמרת מורן מזוז במרכז לשיקום בית לוינשטיין. מזוז, שנפגעה בראשה, חזרה להכרה מלאה, והיום היא משחררת שיר, חדש אותו הקליטה כמה חודשים לפני שנפצעה. השיר "מכאן ועד עולם" הוא דואט עם הזמר שניר כהן שהמתין עם הוצאתו עד להתאוששות הזמרת. מזוז: "אני מרגישה יותר טוב, ברוך השם. הפגיעה היתה קשה מאוד. הוא שבר לי חצי גוף, את היד ונתן לי מכה חזקה בראש. נפגע לי הזכרון ואני כל הזמן משחזרת דברים כדי לא לשכוח".

מורן מזוז. אלעד וייסמן,
כבר חוזרת לפעילות. מורן מזוז/אלעד וייסמן

ובכל זאת, מזוז זוכרת דבר או שניים מליל התאונה. "אני יכולה להגיד שאין סיכוי שחציתי באור אדום. הראיה שלי היא יותר טובה בלילה. דווקא בגלל שיש לי בעיה בראיה באור, בלילה אני רואה יותר טוב. יצאתי להליכה רגילה על מסלול שאני עושה כבר מחודש אפריל. אני תמיד לוחצת על הכפתור של הרמזור ותמיד נזהרת. הנהג הפוגע הפיל את זה עלי. הכי קל להפיל את זה עלי בגלל הבעיה בעיניים. עברתי באור ירוק, מיליון אחוז. היו במקום זוג שאני קוראת לו 'השליחים שלי', והם הצילו אותי ומאוד הייתי רוצה להגיד להם תודה ובהזדמנות זו לנסות ליצור איתם קשר".

יש סיכוי שתחזרי עכשיו לבמה?

"בעזרת השם. בעוד שבועיים אני אמורה לסיים את השיקום ולאט לאט נחזור לעבודה".

את השיר "מכאן ועד עולם" הקליטה מזוז לאחר ששיתפה פעולה עם שניר כהן בשיר אחר שלו, "בקצה שמיים", בו הקליטה קולות רקע. "היא התקשרה אלי פעם במקרה" מספר כהן, "כשהיתה צריכה פלייבקים. מאותו יום אנחנו בקשר. הקלטנו את 'מכאן ועד עולם' לפני כמה חודשים, וכשהיא נפצעה, לא רציתי להוציא אותו. זה נראה לי לא לעניין, חיכיתי שהיא תחלים. עכשיו כשזה קורה, אני שמח להוציא אותו עם חיוך של הקלה".

סטלוס ואורן חן נפרדים

גם אם הם לא יצהירו על כך רשמית, הצמד סטלוס ואורן חן מפרקים את החבילה. כל אחד מחברי הצמד הלוהט של תחילת שנות האלפיים החל להופיע בנפרד: חן משתתף במופע שמעלה בימים אלה ירון אילן, ואת סטלוס תוכלו לראות בהופעת סולו ביוונית. המנהל של השניים, רפי בסקון, סיכם זאת לאחרונה עם המפיק מוטי נשיא מ"צלילי הבוזוקי", המתעסק בעיקר במוזיקה יוונית. "זאת לא ממש פרידה", אומר נשיא, "הם עדיין עובדים ביחד - אבל אפשר גם לקבל אותם לחוד. הסיכום שלי עם סטלוס זה שאני יכול עכשיו להציע אותו למופע יחיד ביוונית, כל עוד זה לא מתנגש בהופעה שנקבעה להם יחד".

אבל הפיצול אינו מסתכם בהופעות חיות. "סטלוס סיים עכשיו להקליט שיר חדש", מספר נשיא, "ואני חותם שהוא יהיה להיט ענק. זה שיר בעברית, בשם 'אין אחת אחרת'. זה הולך להיט חתונות קצבי היסטרי".

לא היה טבעי שאורן חן ישיר בעברית וסטלוס ישלים אותו ביוונית?

"לא, אתה תשמע את הביצוע של סטלוס ותראה לבד שאורן חן לא חסר שם".

ישנה סמליות לא מבוטלת בעובדה שהמהלך הזה קורה על רקע פריחת הפרויקט של רביבו, ולידתם של הרכבים נוספים, שלא לדבר על פריחת אלבומי החפלות – בדומה לרביבו, גם סטלוס ואורן חן היו הפתעה גדולה מאוד בתחילת דרכם: עם השקעה כספית קטנה במיוחד, הם הפכו לבוננזה של הז'אנר. ההבדל בין שני ההרכבים הוא בתרומה למוזיקה המקומית. בעוד הפרויקט של רביבו מחדשים את הקשר עם המוזיקה המזרחית השורשית, סטלוס ואורן חן בסך הכל עשו חפלה יוונית-עברית עם שירים לכל אירוע. ההבדל באג'נדה הוא ברור, קצת כמו ההבדל בין מוצרי יד שנייה ורהיטי וינטג'. בסיכומו של דבר, מעבר לכמה להיטים בודדים, שמם של סטלוס ואורן חן לא צפוי להיחקק בין דפי ההיסטוריה של המוזיקה הישראלית. גם כשהשניים ניסו ליצור ולבצע מוזיקה מקורית, זה עדיין לא הספיק כדי להפוך אותם לבעלי השפעה ממשית. ושווה גם להזכיר שקצת לפני שהחיבור ביניהם נולד, מושיק עפיה ושלומי סרנגה להטו עם הדואט "חלום מתוק". הם היו הגרעין שממנו צמח הרעיון הכה מתבקש, לשלב בין זמר ישראלי ויווני. סטלוס ואורן חן היו חלק ממסיבה, לא המארגנים.

מתבאסים מהפרידה של סטלוס ואורן חן? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully