וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 29: לא זזים מהביט

18.10.2012 / 12:49

פופ לוק, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מחמם אתכם אתכם לסופ"ש עם אסופת ביטים מרגשת שלא תשאיר את הרגליים שלכם במצב סטטי ותגרום לכם לטוס למסיבה הקרובה ביותר

אחת הקללות הגדולות ביותר של עידן השפע בו אנחנו חיים, אם לא ה-קללה, היא הקלות שבה אנחנו משתעממים. מה שהיה חדש, מרתק, מיוחד ושונה רק לפני רגע, הופך כל כך מהר לרגיל, בנאלי, צפוי ולא מרגש. כולנו ציניים כל הזמן וקהי חושים. הביטים, שעדיין היו הדבר הכי פרש שנשמע במוזיקה רק לפני שנה, ז'אנר שהרגיש כמו התעוררות מחודשת, כמו פריצת דרך, כמו ניעור אבק של עשור של סטגנציה אלקטרונית, נהיו לעוד פריט אחד מתוך רבים בנוף המוזיקלי כל כך מהר. וזה בא ממי שהיה אחד התומכים הנלהבים ביותר של התחום.

החדשות הטובות הן שהביטים לא מתו. הם עדיין איתנו. או הו, כמה שהם איתנו. מה שהתחיל תחת השם ההולם פוסט היפ הופ אולי נהיה פחות רלוונטי, אבל הוליד משפחה ענפה מאוד של סגנונות, כל אחד מהם שואף מכיוונים שונים ומערבב השפעות רבות ומגוונות, ולכולם אין שם, מה שמקשה עלינו להגיד "המפפפ, , אתה עדיין מקשיב ל____?!". מדובר ביקום תוסס ומלא יצירתיות, בו כל יוצר יכול למצוא את הטעם האישי הספציפי שלו, ולהתבטא בכיוון בו הוא מרגיש הכי בבית. השפעות מטכנו, אינדי, אר אנ' בי, דאבסטפ, ג'אז, פאנק, צ'ילאאוט ומה לא, הן כולן לגיטימיות ורצויות במגרש המשחקים הענק שהוא עולם הביטים של שנת 2012. אנחנו עדיין מתים על הז'אנר הזה, ומקווים לא להתעייף בקרוב, והקאסט הפעם מוקדש כולו לעולם הזה.

בחגיגה של (כמעט) כל הכיוונים של הז'אנר הענף הזה, הקאסט הפעם עולה ויורד בקצב, באינטנסיביות, משנה כיוון פעם אחר פעם, כשאנחנו עוברים דרך קטעים של 24 יוצרים, חלקם מוכרים יותר, חלקם אנונימיים כמעט לחלוטין, חלקם בשיא ההייפ שלהם וחלקם לא יזכו ולו לטיפה של תשומת לב לעולם. כרגיל, יש לנו כאן גם לא מעט קטעים אקסקלוסיביים, קטעים שעדיין לא יצאו, מוזיקה ממש מאתמול ודברים ששמעו אותם בערך 20 איש עד לרגע זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופי של מקור השראה. ג'יימס בלייק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתוך השפע הזה ננסה לציין כמה מהדברים היותר מעניינים כרגע. ונתחיל עם פורטרט, שכמובן כותב את שמו בצורה מתחכמת, P.ortra.it, כי אלוהים יודע באיזה עמוד בחיפוש תצא אם השם שלך יהיה סתם מילה רגילה. אפילו פורטרט, אלה עם החצוצרות והג'ינג'י, יצאו לפניך בגוגל. היישר מסן פרנסיסקו, פורטרט יוצר מה שהוא קורא לו "אר אנ' בי ודאבסטפ עושים אהבה באמבטיה של צ'ילוויב", ובזמן שהוא מציין את בורדס אוף קנדה, ג'יימס בלייק, M83, דפש מוד (!) וכמובן אפקס טווין (חייבים להיות מושפעים מאפקס טווין ב-2012) כמקורות ההשראה שלו, לנו הוא נשמע בעיקר מושפע מדה וויקנד. ואין עם זה שום בעיה. אלבום הבכורה שלו, " Symphony Of Errors", יוצא בחודש הבא, אבל אפשר להוריד את כולו בחינם מהפייסבוק שלו כבר עכשיו תמורת לייק אחד זעום. לא מדובר ביצירת מופת, אבל אנחנו מאד בעד.

Kidkanevil הוא כבר לפחות שנתיים אחד ממפיקי הביטים היותר שווים בסביבה. משהו בקלילות שבה הוא לוקח את עצמו ואת היצירה שלו, בחוש ההומור, בחוצפה וכמובן ביכולות, עושה אותו אחד היוצרים שתמיד כיף להקשיב למוזיקה שלהם. אלבום חדש שיצא ממש עכשיו מוצא אותו משתף פעולה עם Daisuke Tanabe, שמוסיף עוד עומק ליצירה שלהם ביחד, ומרסן אותו טיפה, שיתוף פעולה מוצלח שמוציא את המיטב של שניהם תחת השם Kidsuke.

YoggyOne הצרפתי לא חדש בכלל במשחק ולמד מוזיקה מגיל שש, ניגן על כינור, תופים, כלי נשיפה ומה לא, והוציא כבר חמישה פרקים בסדרת YoggyOne & Friends, מה שמסביר את העובדה ש"Canopée", בעצם רק אלבום הבכורה הרשמי שלו, הוא מלאכת מחשבת של סאונד ומוזיקליות, עם עומקים וייחודיות שלא שומעים כל יום. מדובר בבחור שיודע לרגש עם טביעת הצליל האלקטרונית שלו בצורה שמעטים מאוד מהמפיקים, מוכשרים ככל שיהיו, מצליחים להגיע אליו, ולו מבחינת סאונד בלבד. מומלץ.

נשארים בצרפת עם Débruit, מהיוצרים המעניינים ביותר של השנים האחרונות, שיודע לסמפל מוזיקת עולם ולסנתז אותה למשהו מאוד ייחודי עם ערמות של גרוב וכשרון. האלבום האחרון שלו, From The Horizon, שיצא לפני כמה חודשים, מרגיש מעט כמו פספוס של המומנטום, אבל אי.פי. הרמיקסים שיוצא בעוד שבועיים הוא בדיוק מה שהיה חסר, עם רמיקסים מעולים של Like Minded טיפוסים כמו Kelpe המוזר ו-Fulgeance המשובח (שקטע מתוך אלבום חדש שלו מגיע מיד אחרי כאן במיקס) שמצליחים לשלב בין הגרוב שלהם לסאונד שלו בהצלחה יתרה.

ולסיום נספר על, איך אפשר בלי, האלבום החדש של פלייניג לוטוס, הכהן הגדול של הביטים והאלקטרוניקה הווירדית, שמנהל את האימפריה מכס המלכות במקום מושבו בלוס אנג'לס. מדובר באלבום שגורר הרבה תגובות שונות ונחרצות, חלקן לכאן וחלקן לשם. כאן בפופ לוק הדעה היא שמדובר ביופי של יצירה, משהו בוגר יותר, פחות מפוזר, יותר ממוקד, ועדיין מאוד מיוחד, יצירתי, שונה ואפילו נעים. אבל כנראה שעם כל תשומת הלב וההאדרה שאתה צובר, מגיעות גם התגובות המאוכזבות, ממי שציפה לעולם ומלואו ולשבירת חוקי המשחק, ושכח פשוט ליהנות מהמוזיקה. לא נורא. אנחנו סומכים על FlyLo ועל כל יקום הביטים, שידעו להפתיע שוב, ולחדש, לתת בראש ולרגש. עוד לא התעייפנו מהעניין, ומקווים שזה גם לא יקרה בקרוב.

מוקדש ללינג. את תחסרי.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Gung Ho - Twin Rays (Worst Friends Remix) // Future Classic
03:30 - YoggyOne - Paper airplane to bestown // Eklektik Records
07:30 - P.ortra.it - Pebble in a Stream // Self Released
13:00 - Nate Garcia - MmmmMMMMmmmm // Unreleased
15:30 - We Sink - Inside ft. Andrea // Symbols Recordings
18:30 - JJAMZ - Heartbeat (Chrome Wolves Remix) // Soundcloud
22:00 - Atlas - This Is // Symbols Recordings
26:30 - Zodiac - So Soon We Change // Vase Records
31:00 - Bobby Valentino - Slow Down - (D33J Drowned Remix) // Anticon
33:30 - Kidkanevil & Daisuke Tanabe - Sgstep // Project Mooncircle
35:30 - Débruit - Cri (Kelpe Remix) // Forthcoming on Civil Music
39:30 - Fulgeance - Wet // rx:tx records
44:00 - Om Unit - Ulysses VIP // Soundcloud
47:00 - Strange U - Scarlet Jungle // Forthcoming on Eglo Records
51:30 - Flying Lotus - Putty Boy Strut // Brainfeeder
54:00 - Mala - The Tourist // Brownswood Records
56:30 - The Pioneers - Let Your Yeah Be Yeah (Tokimonsta Remix) // Trojan Records
1:00:00 - 813 - 360 (1.39 AM) // Ritmo Sportivo
1:02:00 - Maze Hill - Long Haul (LV Remix) // Forthcoming Wah Wah 45's
1:05:00 - ODESZA - I Want You // Self Released
1:07:30 - Shlohmo x R. Kelly - Rained The Whole Time (Nicholas Jaar Remix) x Number One (Hemsworth Blend)
1:10:30 - Jeremih - Fuck U All The Time (Shlohmo Remix)
1:15:00 - Luvian - Only You // Self Released
1:18:00 - Mariah Carrey - Touch My Body (Cyril Hahn remix) // Souncloud

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully