וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה אתם הייתם עושים": חיים הכט עושה מניפולציות על כולנו‎

לילך וולך

23.10.2012 / 0:18

האליבי של חיים הכט ו"מה אתם הייתם עושים", שחזרה בעונה חדשה, הוא כוונות טובות - אבל בפועל זו התענגות חולנית על שליטה במצבים שרק הכט יכול לייצר להם קתרזיס

קשת

כשיאיר לפיד יהיה מלך ישראל, וייגש ללחוץ את ידי הנתינים ולשאול אותם את השאלה ההיפר לפידית "מה ישראלי בעיניך?", לא מעט אזרחים ישיבו בשמחה עם המשפט האלמותי "מה שלא הולך בכוח, הולך בעוד יותר כוח". והנה, רק אמש קיבלנו את ההוכחה שזה גם מה שעושה טלוויזיה לישראלית בתוכנית המרגיזה "מה אתם הייתם עושים" ששבה לעונה נוספת של צדקנות, נזיפות וטפיחות שכם פטרוניות מצד חיים הכט.

בפרק הראשון שהוקדש לספיישל "קראש" – כי מה יותר מדליק מתאונות דרכים – חיים הכט מביים תאונת דרכים עם מונית שירות בה נוסעים אנשים תמימים ובלתי חושדים, ומחכך את כפותיו בהנאה כשהוא ממתין לראות איך והאם בכלל יגיבו הנוסעים לתאונה כביכול, בה מונית השירות פוגעת ברוכב אופניים. לא בתופעת הפגע וברח מבקש הכט לטפל, אלא בזו של העדים, כי כמאמרו – "בכל תאונה של פגע וברח יש גם מי שראה ושתק". הכל נכון, אבל הגישה של הכט מגרדת את קצות העצבים, כי עד שהאיש לא ייראה קצת דם הוא לא יירגע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנדק הסיטואציה. חיים הכט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האם תעצרו את המונית בכל דרך אפשרית?", צועק הכט, ובזמן שהצופה המעכל את ארוחת הערב מלטף את בטנו בתהייה למה בדיוק מצפה ממנו חיים הכט, מוסיף המנחה ושואג אל עבר נהג מונית השירות שהתנדב לחטוף על הראש בשביל קצת זמן פריים טיים - "אני מחכה לבנאדם שיעצור אותך פיזית!". בטח, כי מה יותר טוב מאשר לכבות אש באש. וכך יושב לו חיים הכט, בחמ"ל המטופש שממנו הוא מפקח על הנעשה, זועק לנהג באוזניה, מתמרן את המסך מפוצל המצלמות, ולא מוכן להפסיק את העמדת הפנים שיוצרת היסטריה בקרב נוסעי מונית השירות, המתחננים אל הנהג שיעצור ויעזור לפצוע, מפני שאף אחד מהנוסעים עוד לא הוריד לו כאפה ומשך באמברקס. קלאסה.

הבעיה היא שחיים הכט נהנה הרבה יותר מדי להיות הפאפט מאסטר של הכאוס הקטן שהוא מייצר, וההתענגות שלו על הבחישה בעיסה ואז על הקתרזיס המעושה שהוא עצמו מייצר, יש בה מן החולניות. גם בלי קשר להכט, שדמותו הטלוויזיונית היא עניין שאו שאוהבים או שמתעבים – הרחוב הישראלי משדר באופן יומיומי על תדר אלים להחריד. גם כשלא קורה שום דבר יוצא דופן, גם כשלא מעורבות אמוציות ובהלה של תאונת דרכים. את האלימות האינהרנטית הזו, הכט מבקש לרתום לטובת הרייטינג הטלוויזיוני שלו, כאילו שאנשים לא נדקרים פה על מקום חניה, או מאויימים באקדח על רקע דרישה למנת שווארמה, כפי שקרה רק אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנסה לכבות אש באש. מתוך "מה אתם הייתם עושים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יצאת צדיק או יצאת נדקר - כל זה לא מעניין את הכט שרוצה לראות קצת ניצוצות לפני שהוא מגיע ומדביק כוכבים נוצצים על המצח של מי שכמעט נגרר למכות בשביל העיקרון, ונוזף במבט מאוכזב וזרועות שלובות, אדנותיות, במי שלא העז – מסיבותיו, אולי מפחד - להתעמת עם נהג זר וקצת מאיים. די נמאס, מוכרחים להודות, מההיתממות של יוצרי תוכניות הז'אנר; שמענו כבר הכל – הכוונות טובות, הציבור צריך להתעורר, בעיית תאונות הדרכים או השרברבים הרמאים או מה שזה לא יהיה שהוא האליבי השבועי. הכל כבר ידוע, אבל זו ממש הסיבה האחרונה לערוך תוכנית כל כך מניפולטיבית ונוטפת שביעות רצון עצמית.

האמת היא לא כזו פוטוגנית וטהורת לב; האמת היא שפשוט הרבה יותר דרמטי ומלהיט יצרים עבור תוכנית טלוויזיה לראות אנשים צועקים זה על זה, ואז את חיים הכט, סנדק הסיטואציה, צועד אל תוך האש המלאכותית שיצר בעצמו כדי לכבות אותה בכוח המצלמות והעריכה, לא לפני שהוא מוצץ את לשד הדרמה עד תומה. זה מתיש, נצלני, וגרוע לא פחות מאותן תופעות שהכט יוצא נגדן.

מה חשבתם על "מה אתם הייתם עושים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully