וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם ז'אק גרין, הדי ג'יי שהתחבב על רדיוהד

יוני שרוני

23.10.2012 / 11:32

הדי.ג'יי הקנדי ז'אק גרין, שיתקלט השבוע בארץ, כבר שיתף פעולה עם The xx, אבל עדיין נלחץ כשרדיוהד הציעו לו לעשות להם רימיקס. עכשיו הוא מקים לייבל שמשלב אופנה ומוזיקה

בניינטיז היתה פרסומת שהריצה חזק את הסיסמה "מורה טוב - מורה לחיים", במקרה של המפיק והדי.ג'יי ז'אק גרין (Jacques Greene) שיתקלט בתל אביב בסוף השבוע, הסיסמה הזו הפכה למשנת חיים. גרין, רק בן 22, הצליח בשנתיים האחרונות להתמקם במחזור המפיקים הצעירים המצליחים של תחילת העשור השני של שנות האלפיים, שהצליחו לחצוב נישה משל עצמם בעולם מוזיקלי שמורכב ממקצבי האוס לצד תבניות של בייס שנולדו מתוך צלילי פוסט-דאבסטפ שיושבים באותה קלחת עם סינת'ים מבעבעים וחיתוכים ווקאלים שאצל גרין מגיעים מאהבה עזה לאר אנ' בי; יש כאלה שיגדירו את זה כהיפסטו-האוס, אבל עדיף שלא.

גרין נולד וגדל במונטריאול לאבא אמריקאי ואמא צרפתייה-קנדית, והוא מספר שכבר מגיל צעיר הוריו דחפו אותו להתעסק עם מוזיקה "רצינית" , כך הוא מתאר אותה, כאשר התפנית הגדולה הגיעה כאשר אחת המורות שלו חלתה והחליף אותה בחור צעיר שזה עתה סיים את לימודי ההוראה שלו. הוא הלווה לגרין אלבומים של בורדס אוף קנדה ואפקס טווין. הגילוי המוזיקלי הזה הוביל את אותו לרכישת סמפלר, ולאחר עוד מעט התעסקות ורכישת ידע ציוד הוא כבר החל לעבוד על הדמואים הראשונים שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוף מונטריאול. ז'אק גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

המורה הזה מודע למשמעות שלו בחיים שלך?

"כן אנחנו עדיין שומרים על קשר, לפעמים הוא אפילו מגיע לתקלוטים שלי".

השיחה עם גרין מתקיימת במהלך טור בינלאומי, כאשר לאחר לאחרונה הוא לקח חלק בסיבוב ההופעות של הלהקה הבריטית עתירת ההייפ The xx. "זו היתה חוויה נפלאה מכל הבחינות. הם אחד מההרכבים העכשוויים הכי מעניינים שקיימים כרגע. כמעריץ זה הרגיש נפלא להיות מוזמן על ידם להצטרף לטור".

אבל אם טור עם להקה בסדר גודל כזה נחשב למשהו עצום עבור בחור בקושי בשנות העשרים לחייו, אז אין ספק שהפנייה מרדיוהד להפיק רימיקס לשיר מהאלבום החדש, היא גושפנקא רצינית אפילו יותר לכשרון שלו.

"הלהקה בחרה כמה אמנים שיעשו רימיקסים לקטעים מתוך 'King of Limbs' ואני ביניהם", מספר גרין. "בהתחלה הייתי קצת מבוהל. לקח לי שבועות רק להאזין לאלמנטים של 'Lotus Flower' אותו עיבדתי, ולפרק אותם בראש לפני שבכלל התיישבתי לעבוד על הקטע. בסופו של יום זה היה עניין של לשכוח את החשיבות של רדיוהד ופשוט להתמקד במה שאני צריך לעשות. למזלי אני מעריץ שלהם ומאוד אהבתי את השיר שקיבלתי".

איך אתה מרגיש עם הפריחה המחודשת של האר אנ' בי בשנתיים-שלוש האחרונות, שאפשר להגיד שאתה גם אחראי לחלק ממנה?

"זה נחמד מצדך להגיד את זה. אני מאוד שמח שזה חזר בצורה כזו או אחרת, למרות שעל פניו אפשר גם להגיד שזה ז'אנר יציב שלא באמת הלך לשום מקום. הוא פשוט השתנה וקיבל צורות חדשות שחלק מהם הולכות לטריטוריות די מלהיבות כרגע".

למרות שגדלת במונטריאול, האנשים הראשונים שזיהו את הכישרון שלך היו מעבר לים, באנגליה. איך זה מרגיש שההערכה מגיעה דווקא ממקום כל כך רחוק מהבית?

"כן זה בהחלט נכון וזה עדיין המצב הקיים, אבל אני די נהנה מזה. אין באמת סצינה גדולה למוזיקה שאני עושה במקום ממנו בא. ככה שבזמן שאני לא נמצא בטור אין פה מיליון אירועים, די.ג'ייז, תוכניות רדיו ומערכת שלמה סביבי שתסיח את דעתי. ואני יכול להתרכז בעבודה שלי, פשוט לחיות ואת ההשראה שלי לקבל ממקומות אחרים".

גרין הקים השנה לייבל עצמאי בשם Vase, שם יצא לצד אי.פי שלו עצמו וגם ריליס מופלא של Koreless בשם "Lost in Tokyo". מה שמעניין לגבי הלייבל הטרי של גרין היא העובדה שהוא הצהיר בלא מעט ראיונות שבכוונתו לשלב מעצבי אופנה בלייבל בדרך כזו או אחרת.

"אופנה ומוזיקה נעות באותן דרכים ועוזרות לאפיין ולתפוס את הזמנים בהם אנחנו חיים", הוא מסביר. "אני מאוד אוהב את הקורלציה בין שני העולמות ואני מעוניין לחקור דרכים שונות לשלב בין שניהם".

אתה תופס מעצמך בעל טעם טוב באופנה עילית, זה משהו שאתה מרגיש אותו גם במוזיקה שלך?

"תלוי, זה פחות עניין של עילית ספציפית אבל אני כן מאמין באיכות. אני מעדיף להחזיק ברשותי חולצה אחת איכותית ויקרה שעשויה היטב מאשר עשר בינוניות שנעשו על ידי ילדים במזרח הרחוק. ואתה יודע מה? אולי זה משהו שמורגש בחלק מהמוזיקה שלי. אני מעדיף מלודיה אחת חזקה מאוד שעובד מאשר קטע עמוס במלודיות פארשיות שרק מסתירות את העובדה שהרעיון הבסיסי של הקטע פשוט לא כזה מעניין".

ז'אק גרין יתקלט בלופט אורבניקה בשוקן 27 ביום חמישי
(25.10) בשעה 23:30. לפניו ואחריו יתקלטו הדי.ג'ייז המקומיים וולטר, אמיר אגוזי, דוני קיסלוק וריג'וייסר

תבואו למסיבה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully