וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: האם היצ'קוק היה סוטה מין ופסיכופת?

26.10.2012 / 0:31

"The Girl", סרט טלוויזיה ביוגרפי המנסה לפענח את חידת דמותו של הבמאי הבריטי האגדי, מתאר אותו כאדם נורא – אבל הסרט עצמו נורא אפילו יותר

אלפרד היצ'קוק הלך לעולמו לפני כ-32 שנה וחצי. זה אינו תאריך עגול במיוחד, ובכל זאת דמותו עולה באוב מכל עבר. מי שחפץ לחקור מחדש את יצירתו, יכול עתה לעשות זאת הודות למארז טרי ובו מהדורות בלו-ריי מלוטשות של שלל קלאסיקות פרי עטו. מי שיבקש להתעמק שוב באישיותו, מוזמן לחקור זאת בחודשים הקרובים בשני סרטים ביוגרפיים חמים מהתנור. המרכזי בהם, "היצ'קוק" בכיכובם של אנתוני הופקינס והלן מירן, יתגלגל כאן למסך הגדול בתחילת החורף. עד שזה יקרה, אפשר לראות בפורמט ביתי את "The Girl", סרט טלוויזיה בהפקה משותפת של BBC ו-HBO, שהוקרן מעבר לים ביום ראשון האחרון.

ב"The Girl", טובי ג'ונס מגלם את הבמאי הבריטי השמנמן, והעלילה מתמקדת ביחסיו עם טיפי הדרן, שכיכבה ב"הציפורים" וב"מרני" שלו. צפייה בסרט מגלה כי הוא ראוי לתואר "נורא" מכל הבחינות – גם בגלל התכנים שלו, אך גם בשל רמתו.

ראשית, הוא נורא מפני שאפילו אם רק רבע מן העובדות הנחשפות בו לגבי היצ'קוק נכונות – הרי שעל מעריציו הרבים להתמודד עם אמת מטרידה במובן המלא ביותר של המילה. לפחות לפי המתואר כאן, בהתבסס על ספרו של החוקר המלומד והמהימן דונלד ספוטו, היצ'קוק היה סוטה מין פסיכופתי, שפל ועלוב נפש, שהתעלל בהדרן והרס את חייה מתוך רשעות טהורה, סדיזם מוחלט וחוסר יכולת לראות באשה דבר אחר מאשר חפץ.

אין עוררין על חשיבות סוגיית ההתעמרות של קולנוענים בשחקניות. למרבה הצער, היא לא מתחילה ולא מסתיימת בסיפור של היצ'קוק והדרן, ולכן טוב שהבמאי ג'וליאן ג'רולד בא ושם את הדברים על השולחן. הבעיה היא בדרך שבה היוצר הוציא זאת לפועל. התחושה היא שהסרט מסמן את היצ'קוק כמטרה מתחילת הדרך ורק אז מחפש את החיצים, ולכן הכל בו נראה ישיר, תוקפני, גולמי, חסר כל מידה של עידון או מורכבות, ובמילים אחרות - פשוט נורא ואיום אמנותית.

The Girl. imdb
יותר דומה לבייגה שוחט. טובי ג'ונס, מתוך "The Girl"/imdb

צרה נוספת היא הדלות של אמצעי המבע והמחסור המוחלט של השראה בעבודת הבימוי. ניחא, אם אלה היו מאפיינים סרט על איש אקראי ואפרורי, אבל פשוט מגוחך לעצב כך ביוגרפיה של אחד האמנים הססגוניים בכל הזמנים. לפיכך, בכל פעם ש"The Girl" מאזכר את "הציפורים", למשל, כל מה שמתחשק לנו הוא להוריד את העיניים מן המסכת הטלוויזיונית הטרייה והחיוורת, ולשוב לצפות בפנינה הגדולה ההיא.

"The Girl" הוא מהמקרים הכי אומללים שיש: סיפור מזעזע שאי אפשר להתעלם ממנו, שמוצג בצורה שאי אפשר לשאת אותה. מה שנותר לעשות, אם כן, הוא להמתין ל"היצ'קוק" של הופקינס בתקווה שיהיה טוב יותר, ועד אז להתענג על מארז הבלו-ריי של הבמאי האגדי, ולהיווכח מחדש שרשעים יכולים להיות לעתים גם גאונים.

צפו בטריילר ל"היצ'קוק" עם אנתוני הופקינס
מה הסרט האהוב עליכם של היצ'קוק? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully