וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'רארד באטלר: "הייתי משוכנע שאני עומד למות"

ג'רארד באטלר כמעט נהרג בתאונת גלישה בצילומי סרטו החדש, "הגלישה הגדולה במאווריקס", ובכל זאת, לו היה יכול היה להמשיך לעבוד כל חייו על הסרט, הוא היה מאושר. ראיון

רבות נכתב על שחקני קולנוע שהלכו עד הסוף עבור תפקיד - מאלה שהיו מוכנים לשינוי דרסטי במשקל גופם ובכלל במראה, ועד אלה שנתנו לדמות לחלחל עד כדי השתלטות על אישיותם. אבל בחלק מהמקרים, נהוג לפרש זאת לא רק כמסירות מוחלטת למלאכה, אלא כדרך לזכות בהערכה ואולי בפסלונים כלשהם. כך במקרה של השחקן הסקוטי ג'רארד באטלר, שצילומי סרטו החדש נקטעו כשכמעט ונהרג במהלך אחת הסצנות.

בסרט "הגלישה הגדולה במאווריקס", שיוצא לאקרנים בסוף השבוע הקרוב, מגלם באטלר את דמותו של פרוסטי, המנטור של הגולש האגדי ג'יי מוריארטי, שהתפרסם בגיל 16 כשגלש על גלי המאווריקס בצפון קליפורניה. לצורך התפקיד, באטלר אימץ לחלוטין את תרבות הגלישה. באחת הסצנות, בהן בחר שלא להשתמש בכפיל, התרסק מתחת לגלים סוערים במיוחד, הובהל לבית החולים ובהמשך אף התאשפז במוסד גמילה כדי למנוע התמכרות קשה למשככי הכאבים אותם החל ליטול (זאת לאחר שבמשך שנים נאבק באלכוהוליזם).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נכנסתי למים עמוקים מדי". ג'רארד באטלר, מתוך "הגלישה הגדולה במאווריקס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת, משהסרט הושלם ובאטלר בריא ושלם, הוא מרשה לעצמו להתרפק על אותן חוויות יוצאות דופן מימי הצילומים. "אתה מוכרח לראות מה קרה, אחד מאנשי הצוות צילם את התאונה שלי מאחד המוניטורים של המצלמות", הוא מספר בהתרגשות במהלך ראיון מיוחד שמתקיים איתו במלון ארבע העונות בבוורלי הילס, שעה שהוא מבקש מהעוזרת האישית להביא את האייפד שלו, "נכנסתי למים עמוקים מדי, מילולית ומטאפורית, אבל לא הסכמתי שלא להיכנס לאוקיינוס ולעשות זאת על בשרי".

אתה זוכר את הרגעים מתחת למים?

"הייתי משוכנע שאני עומד למות. מהר מאוד הבנתי שקרה משהו נורא. לפני הסצנה שמעתי על גולש שכבר טבע שלוש פעמים והצליחו להחיות אותו כל פעם מחדש. שיערתי שזה גם מה שיקרה לי. זה גם בכלל לא היה במהלך סצנת גלישה, אלא פשוט כששכבתי ושחיתי על הגלשן על גבי הגלים. בדיוק התחלתי לחשוב שזה פריים מושלם לצילום, כשלפתע צרחו לי מספינת הצוות להיזהר כי מגיע גל בגודל של אוטובוס".

לא היה איזה רגע של זיכוך נפש?

"זה בדיוק הפוך ממה שאנשים מתארים לעצמם. כשאתה עמוק במים ומבין שאתה חייב לעלות אבל לא מסוגל, אין זמן להיות רגוע. ברגע שראיתי שהרצועה נקרעה מהגלשן, הבנתי שלא אצליח להתרומם. הייתי מבועת יותר מכל. מה שידעתי הוא שלא משנה כמה אני אהיה אובססיבי לגבי גלישה, אני בחיים לא אתקרב ליכולות של פרוסטי או ג'יי, אבל ידעתי שאני הולך לתת את הכל כדי לשרת הסיפור בצורה הטובה ביותר".

היית אומר שהתאהבת על הדרך בגלישה?

"לפני שחתמתי על עשיית הסרט, גלשתי אולי שלוש פעמים בחיי. אבל זה השתנה, רק אתמול גלשתי. אמנם הייתי בחודשים האחרונים בלואיזיאנה (לטובת צילומי סרט המתח "האולימפוס נפל" שייצא בשנה הבאה – ד.כ.), אבל אני מתכנן בעוד מספר שבועות לטוס לקוסטה ריקה ולגלוש שם. תפסתי את החיידק".

הגלישה הגדולה במאווריקס.
"לתת את הכל כדי לשרת הסיפור בצורה הטובה ביותר". מתוך "הגלישה הגדולה במאווריקס"

באטלר, שיחגוג את יום הולדתו ה-43 בעוד כשבועיים, גדל בעיירה פייזלי שבסקוטלנד והשלים לימודי משפטים, אם כי לא את הסטאז' במלואו, כי על הדרך הבין שהוא רוצה להיות מפורסם. בתחילת דרכו כשחקן הוא כיכב בעיבוד תיאטרלי ל"טריינספוטינג" בלונדון, הופיע בסרט "מחר לנצח" מסדרת ג'יימס בונד ושיחק לצד אנג'לינה ג'ולי בסרט ההמשך ל"טומב ריידר". אך הפריצה הגדולה הגיעה בשנת 2007, עם הסרט "300" המבוסס על קומיקס הפנטזיה אודות צבא ספרטה בקרב תרמופילאי, שהיה להצלחה קופתית מסחררת עם 456 מיליון דולר בהכנסות.

הסרט מיצב סופית את באטלר ככוכב הוליוודי, ונראה כי המעמד המחייב הוא זה שממריץ אותו להמשיך ולשאוף למצוינות גם בתפקידים שבאו לאחר מכן. "אתה מרגיש שניתן לך כוח כלשהו", הוא מסביר, "וכך הרגשתי גם כשצילמתי את '300'. העוצמה של הסיפור דחפה אותי לתת את כולי לדמות של ליאונידס מלך ספרטה. יכולתי להרגיש את האנרגיות שלו, בגבורה ובגבריות. הרצון הזה עודד אותי באימונים מדי יום, להיות המנהיג של הלוחמים שלי. כך גם בסרט החדש, הסיפור נותן השראה לעשות צדק עם האגדה".

כמה הגלישה הייתה חלק מההכנה שלך לתפקיד?

"התחלתי לגלוש תשעה חודשים לפני תחילת הצילומים. ואפילו שכרתי בית במיוחד במאליבו ממש על החוף, היות והאימונים דורשים כל כך הרבה זמן. הבנתי מהר מאוד שזה עומד להשתלט לי על כל החיים. אבל היכן שגרתי, היו לי מדרגות שהובילו אל תוך המים והייתי כבר על הגלשן תוך כדי שירדתי בהן. זה היה מטורף".

הגלישה הגדולה במאווריקס.
"היו לי מדרגות שהובילו אל תוך המים". מתוך "הגלישה הגדולה במאווריקס"

הסרט ידרבן אנשים לצאת לגלוש?

"הרעיון שאתה צופה בסרט שכזה וזה גורם לך להצטיין בכל תחום שהוא, להתגבר על המכשולים ולא להפסיק לחלום, זה אפקט שלא בהכרח מגיע דווקא מצפייה בסרט שעוסק נקודתית בגלישה. זאת פשוט החתירה למצוינות שהעלילה משדרת. זה מה שאני מקווה שמהווה השראה בסרט, בעיקר לקהל צעיר".

ואתה קיבלת השראה?

"אי אפשר להישאר אדיש כשאתה על עובד על עלילה כזו. בנוסף, צילמנו בסנטה קרוז, שזו עיירה בקליפורניה עם תרבות גלישה שכלואה בזמן, וזה פשוט מקסים לראות. אני זוכר שכל הזמן רק חשבתי שלו יכולתי להמשיך לעבוד כל חיי על הסרט הזה, אני אהיה המאושר באדם".

מחכים לסרט? דברו על זה בפייסבוק

צפו בסרט "גיימר" בכיכובו של ג'רארד באטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully