וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אפלק בפסגת שוברי הקופות בארצות הברית

28.10.2012 / 13:42

בזמן שכל העולם חוגג עם "סקייפול", האמריקאים הסתפקו בעוד שבוע עם "ארגו" ו"פעילות על-טבעית 4". סוכן הוד מלכותה יחכה לתורו

האירוע המשמעותי בבתי הקולנוע בעולם השבוע היה כמובן "סקייפול", סרט ג'יימס בונד החדש, שיצא לקולנוע אצלנו ובמקומות רבים נוספים בעולם. בארצות הברית הסרט הכניס בסוף השבוע סכום של 0 דולרים בדיוק, מכיוון שדווקא יצירת הסרט מתעכבת ותתרחש רק בעוד כשבועיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז חשבת על הכל מר. בונד, חוץ מתזמון, הא?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, על הקופות באמריקה עבר עוד שבוע שקט וחלש, כשהמרוויח העיקרי מכך היה "ארגו", סרטו של בן אפלק. הסרט עטור השבחים בילה את השבועיים האחרונים במקום השני, כשהוא מגלה יציבות מרשימה בהכנסותיו. השבוע היציבות הזאת התגלתה כמשתלמת במיוחד: הכנסות "ארגו" ירדו בכ-22% בלבד, והגיעו ל-12.5 מיליון דולר, בעוד "פעילות על טבעית 4" – המקום הראשון של השבוע שעבר – התרסק בכ-70% (נפילה תלולה אבל צפויה כשמדובר בהמשכון אימה). כתוצאה מכך לא נשאר מי שיעיב על "ארגו", והסרט עשה דבר נדיר: הוא עלה למקום הראשון בטבלה בשבוע השלישי שלו בבתי הקולנוע.

במקום השני, לא רחוק מ"ארגו", נמצא אחד הסרטים השאפתניים והמוזרים של השנה. "Cloud Atlas" הוא פרויקט משותף של אנדי ולאנה וושאבסקי (הבמאים של "מטריקס", שהיו יודעים בעבר כ"האחים וושאבסקי", עד שאחד מהם שינה את מינו) וטום טיקוור ("ראן לולה ראן"). הסרט כולל שישה סיפורים שונים המתרחשים בשש תקופות שונות, מימי הביניים ועד העתיד הרחוק, כשבכולם משתתפים אותם שחקנים – בינהם טום הנקס, האלי ברי והוגו וויבינג – בתפקידים שונים, כשבאמצעות עבודת איפור השחקנים מחליפים בין הסיפורים גזע ואפילו מין. איכשהו, הוושאבסקים וטיקוור הצליחו לגייס 100 מיליון דולר (מחברות הפקה אירופית) להפקת הסרט יוצא הדופן הזה, על אף שהיה ברור שלא מדובר במוצר קל לעיכול או מסחרי. העובדה הזאת הפכה לברורה כשהסרט, שקיבל גם מהמבקרים תגובות מעורבות, הכניס בסוף השבוע הראשון שלו בארצות הברית כ-10 מיליון דולר בלבד.

נמוך עוד יותר ומסקרן הרבה פחות הוא "Silent Hill: Revelation", המשך בתלת-ממד לסרט האימה "סיילנט היל" המבוסס בתורו על סדרת משחקי המחשב המבעיתים. סרט "סיילנט היל" הראשון לא התקבל באהדה, כך שהציפייה לסרט ההמשך – שגם בו משתתפים ראדה מיטשל ושון בין - לא הייתה גבוהה. ובכל זאת, הסרט הצליח לאכזב: הוא נקטל באכזריות על ידי המבקרים, והציונים שקיבל מהקהל היו רק מעט טובים יותר. הסרט הכניס כ-9 מיליון דולר, שמביאים אותו למקום הרביעי, מתחת ל"מפלצת של מלון".

"הגלישה הגדולה במאווריקס", סרט הגלישה בבימוי קרטיס הנסן ומייקל אפטד, צנח לבתי הקולנוע ועבר מבלי להשאיר סימן: עם הכנסות של פחות מ-2.5 מיליון דולר, הסרט לא הצליח אפילו להיכנס לעשיריה המובילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully