וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 30: נפרדים בדמעות מהקיץ

1.11.2012 / 14:42

פופ לוק, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב, נפרד מעונת הקיץ בכלל ומהרדיו/בר תדר בפרט, עם קאסט עשיר במוזיקה קרוס-ז'אנרית שתחמם לכם את הימים הקרים שבדרך

כשהתדר, הפופ-אפ רדיו בר הציוני הראשון, נפתח השנה רק באוגוסט לסיבוב השלישי שלו, היה בזה משהו מצחיק. הניסיון לדמיין את המוסד שבשנתיים האחרונות היה סמל התל אביביות הקיצית עובד ומשדר בסוף אוקטובר, כשבחוץ גשום וקריר, היה כמעט בלתי אפשרי. איזה מזל שבארץ הקיץ הבלתי נגמר, בעיר שאין בה סתיו, בסוף אוקטובר אתה מוצא את עצמך עומד באולפן, משדר, וחם לך.

אז התדר שוב קלעו בול. קיץ מוצלח של שידורי מוזיקה טובה מכל הסוגים האפשריים, ויש הרבה, מסתיים – אף לא רגע אחד מאוחר מדי. הקאסט הזה הוא הסשן האחרון של פופ לוק במהדורת הקיץ המורחבת בשיתוף התדר. פעם אחרונה שאנחנו עם סט ארוך יותר שמוקלט לייב באולפן, לטוב ולרע. בקאסט הבא פופ לוק חוזר למתכונת הרגילה, עם מתקפת קאסטים לסיכום השנה.

אם יורשה לנו באותה הזדמנות - ולמרות שברור שאנחנו מעט משוחדים - לפרגן עוד קצת לאנשי התדר ולקונספט שהם מריצים כבר שלוש שנים מלאות. רדיו שמשדר מוזיקה טובה, אבל באמת טובה, הוא דבר שאין לזלזל בו, בטח שלא במקום הזה שאנחנו גרים בו. ההטמעה של איכות מוזיקלית בתוך תמונה רחבה יותר של אמנות ותרבות, של ייצוג של ישראל מחוץ לגבולותיה בעזרת הצד היותר שפוי שלה, היא עניין מבורך מאין כמוהו ולא מובן מאליו בכלל. כשעיר ומדינה חוגגות את תרבות השוליים שלה, מתגאות בה ומייצאות אותה לעולם כדבר שמייצג אותן, זה נותן תקווה לעתיד טוב יותר, תקווה שלאחרונה נראית קצת חמקמקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כאן כמה מילים מהלב על התדר. עכשיו אפשר להתמקד בקאסט. מתחילים במקום טיפה רגשני, כפי שוודאי יכולתם לנחש, ומסיימים, מכיוון אחר, באותה הרגשנות. בדרך הקאסט עובר דרך הרבה אלקטרוניקה, קצת ניו-דיסקו ונגזרות שלו, לא מעט בייס, ובעיקר הרבה מוזיקה חדשה ומעניינת, כמו תמיד, מהאזורים שעושים לנו את זה יותר, אזורי התפר בין הז'אנרים, והתחומים של האלקטרוניקה שזוכים לפחות תשומת לב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא בפנים. Grooveman Spot/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה כאן הפעם? פותחים רגוע עם YUS, קיצור מוצלח ליוסוף, מטקסס, אריזונה, שמנפק רימיקסים וקטעים מקוריים באיכות משתנה, אבל מסתמן כמישהו שכדאי לעקוב אחריו בעתיד. עוד נזכיר לכם בעתיד שכבר כתבנו עליו כאן, כשהוא יביא אותה במשהו גדול יותר. אחריו לוקיבוי, עוד אחד מהמפיקים הצעירים והמוצלחים שמגיעים מרוסיה לאחרונה. זה מעט אירוני להתנשא על מדינה אחרת כשאתה חי בישראל, אבל גל המפיקים האלקטרוניים האיכותיים מאמא רוסיה ששוטף לאחרונה את הסצינה הוא סיפור מפתיע ומשמח מאד. משם קופצים ליפן עם קטע מתוך האלבום החדש של היפני האהוב עלינו Grooveman Spot, שממשיך לרכב על וייב הבוגי בכשרון רב. ואם כבר בוגי, לא הרבה אחר כך מגיע נסיך הז'אנר, Krystal Klear, מישהו שאנחנו מאד אוהבים לאהוב, והיה קצת שקט מדי בשנה האחרונה, פרט לריליס אחד קטן בתחילתה. בכל מקום בו נכתב על Krystal Klear תמיד טורחים לציין שהוא לא מחדש כלום אבל הוא בסדר עם זה, ואנחנו רוצים להגיד שאנחנו יותר מבסדר עם זה. הבוגי הוא אלמותי. זה לא רטרו לאייטיז. זה משהו שימשך לנצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתה בסדר אתה. Krystal Klear/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדיט חדש לקלאסיקת האסיד האוס Voodoo Ray לוקח אותנו לתוך החלק היותר קלאבי/דיסקו של הקאסט, שכולל גם רימיקס של Classixx המשובחים לסינגל הראשון של דה גוסיפ מתוך האלבום האחרון והמפוספס שלהם. עוד במחוזות הדיסקו, אבל עם משיכה אל הבייס, קטע מעולה של ג'ונאס רת'סמן השוודי, שם חדש בסביבה, שאנחנו כבר מחכים בכיליון אוזניים לעוד ממנו. קטע נוסף מגיע מתוך אי.פי. ראשון של רימיקסים לאלבום המוצלח Ghettos & Gardens של ג'סטין מרטין שכבר נכתב עליו כאן לפני כמה חודשים, ואיך אפשר בלי משהו מאת מקסי סאונדסיסטם, יקיר פופ לוק לשנת 2012.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלבום מפוספס, רימיקס משובח. The Gossip/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד קצת בייס ודברים מלוכלכים, ויורדים הילוך לסקשן של קטעים חלומיים יותר, בסגנון שבעבר הרחוק, לפני שנה ככה, קראו לו פוסט דאבסטפ. סוגר את החלק הזה הקטע העדכני ביותר של מר ז'ק גרין שתקלט ממש בסוף השבוע האחרון בתל אביב. ולסיום, בקטע טיפה רגשני לכבוד סגירת העונה בתדר, וגם כי זה סופסוף תירוץ מושלם לנגן את הקטעים האלה, מגיעות שתיים מהבחורות האהובות עלינו השנה. ראשונה, Jessie Ware שסיפקה כנראה את האלבום היפה, העגול והקלאסי ביותר של 2012; ואחריה סולנג' נואלס, אחותה של ביונסה, עם אחד מקטעי הפופ המתוקים ביותר שנשמעו לאחרונה, שמספקת אלטרנטיבה שפויה ונגישה יותר לאחותה – שהיינו רוצים להגיד עליה כאן דברים רעים, אבל לצערנו זה פשוט בלתי אפשרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם את וגם אחות שלך. סולנג' נואלס/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביי תדר, ביי קיץ, הייתם טובים אלינו.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Chromatics - Lady (YUS Remix) // Bandcamp
05:00 - Lokiboi - Soul Twist // Kolour Recordings
10:30 - Grooveman Spot - Take A Stance // Jazzy Sport
13:30 - Janet Jackson - If (Kaytranada Remix Extended Version) // Soundcloud
18:00 - R. Kelly & Jeremih - Misunderstood (LOL Boys Edit) // Unreleased
21:00 - Lee M Kelsall - On The Road (Matt Fear Remix) // Hot Waves
27:00 - Telephoned - Last Time (Krystal Klear Remix) // Fool's Gold
34:30 - A Guy Called Gerald - Voodoo Ray (a GENERIC PEOPLE edit) // Soundcloud
40:00 - In Deep We Trust - Basen (Pool Party Dub Mix) // Soundcloud
45:00 - The Gossip - Move in the Right Direction (Classixx Remix)
49:00 - Waifs & Strays - Love On Another // Leftroom Limited
55:30 - Maxxi Soundsystem & DRW - Open Your Eyes Feat. Royston // Hot Waves
1:00:30 - Jonas Rathsman - Since I Don't Have You //
1:06:30 - Justin Martin and Christian Martin - Riding Spaceships (Ardalan's Lisa In The Sky Remix) // Dirtybird
1:10:30 - TCTS - Like A Book
1:16:00 - Look Like - What I Need (Lokiboi Remix)
1:20:30 - Tokyo Hands - Everything I Have Is 2012 // ??
1:25:00 - Gullfisk & Carlton - Off My Mind // Alpha & Folie Douce
1:30:00 - Mahs - What I Wanna Do // Liquid Silver Recordings
1:36:00 - Jacques Greene - Faded // Vase
1:40:00 - Jessie Ware - Sweet Talk // Universal Island
1:44:00 - Solange - Losing You // Terrible Records

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully