וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: ארץ חדשה מבריקים במדיה החברתית

לילך וולך

2.11.2012 / 1:50

ארץ חדשה הספיקה לעורר לא מעט רגשות בגישה שלה, אבל כששמים את הפוליטיקה בצד - למפלגה של אלדד יניב ורני בלייר אין מתחרים בכל הנוגע להבנת וניצול תרבות הרשתות החברתיות

הסרטונים, האתר והגישה של מפלגת ארץ חדשה הספיקו לעורר לא מעט אמוציות מהרגע שזו שעטה לדרכה; אם יש משהו שברור כאן הרי זה שאלדד יניב ורני בלייר לא לוקחים שבויים, וכשהם מכוונים זה לא בשביל לפצוע. מוכרחים להעריך את האומץ של יניב את בלייר, שבסרטוני היוטיוב שלהם "השיטה", לא מפחדים להיות הראשונים לזרוק את האבן – והאם הם עצמם גרים בבית מזכוכית, כן או לא – זה עוד עתיד להתגלות. אבל פוליטיקה בצד, וגישה במרכז – הגישה של ארץ חדשה לא דומה לשום דבר שנראה כאן בעבר.

כשברק אובמה לא הסתפק בחידוש של נשיא שחור עם שם אמצעי מוסלמי, והציג גישה שכללה פנייה ישירה לדור הטוויטר והפייסבוק, שפשפנו את העיניים בחוסר אמון – הנה פוליטיקאי שלא מחזיק באג'נדה של "אני אנווט, אני אקבע, אני אנהיג". אובמה עצר כדי לשאול – היי, מילא אני, מה אתם רוצים? מה אתם צריכים? אובמה הבין שעימותים טלוויזיוניים זה חשוב, אבל חשבון טוויטר פעיל זה חשוב לא פחות.

ארץ חדשה מבינה מה הזירה האמיתית של הבחירות, והיא כבר לא מתרחשת בבמה הנקייה של סרטוני הבחירות המעונבים המצולמים על הרקע ההכרחי של דגל ישראל; אפילו לא בתחנות הדרך הקבועות של שוק מחנה יהודה ובתלישת תינוקות מזרועות אמותיהם כדי לנשקם על המצח. זה היה נחמד כל זמן שישראל לא הידרדרה הכי קרוב אל פיו של העזאזל, עכשיו המצב שונה.

כל הגישה של ארץ חדשה היא כזו שעונה על הצייטגייסט, גם זה הישראלי המפגר מעט בעקבות העולם – מעמודהפייסבוק הפעיל, דרך הלוגו "#ארץחדשה" – זה שמערב את הסולמית שמתפקדת כהאשטאג בשפה של טוויטר, עם המילים הצמודות למיקשה אחת – שוב בתצורת השפה האינטרנטית; הם כאן לא רק כדי לדבר, אלא כדי שידברו עליהם. גישת הגרילה הפרועה, השקיפות הקיצונית, ניפוץ קשרי השתיקה, הדרישה להתנהלות פוליטית חדשה – מישהו לקח כאן שיעור או שניים אצל ג'וליאן אסאנג' ואנונימוס.

המדיה היא המסר אצל ארץ חדשה – ולפחות בתחום הזה ידם של יניב ובלייר נמצאת על העליונה. אין מה להשוות את השימוש המגומגם והמתאמץ בפייסבוק אצל מרבית הפוליטיקאים, או המסרים המביכים בטוויטר (ראו ערך "החל מאתמול בלילה ממלא את מקומו של ראש הממשלה נתניהו לרגל נסיעתו המדינית לפריז..." של סילבן שלום), עם היישום המדויק, הדופק על ראשו של מסמר המדיה הדיגיטלית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההאש טאג, המילים המחוברות - כל השפה האינטרנטית בילט אין./מערכת וואלה!, צילום מסך

בקרוב תצטרך ארץ חדשה לספק הרבה יותר מטיזרים פוליטיים, להציג ממצאים קשיחים ועמדות שיהיו בהירות ונגישות גם לקהל הבוחרים שחצה את משבר אמצע החיים שלו, אבל עד כה, בתחום הרשתות החברתיות ותרבות השיתוף האינטרנטי – ידה נמצאת על העליונה, בעיקר כיוון שנדמה שאין עוד אף אחד שמסכים להסתכן ולקפוץ באמת אל המים הדיגיטליים.

בעד גישת המדיה החדשה של ארץ חדשה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully