וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטי נשים: פרס מפעל חיים לבמאית מרגרטה פון טרוטה

6.11.2012 / 13:12

הבמאית הגרמניה הידועה קיבלה את הפרס במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים, אשר נערך ברחובות זו השנה התשיעית, ויכלול מחווה ליצירתה

אמש (שני) נפתחו אירועי הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים ברחובות, המתקיים זו השנה התשיעית. אירוע הפתיחה החגיגי נערך במכון ויצמן, ובמסגרתו הוענק פרס מפעל לחיים למרגרטה פון טרוטה, הבמאית הידועה החוגגת השנה את יום הולדתה ה-70. לרגל צאת סרטה החדש, "חנה ארנדט", עורך הפסטיבל מחווה חגיגית ליצירתה, הכוללת הקרנות מיוחדות של סרטיה, דיונים בהשתתפותה וסדנת אמן בהנחייתה של חוקרת הקולנוע הגרמני דוקטור ליהי נגלר.

פון טרוטה, אחת מהבמאיות הפמיניסטיות הבולטות בקולנוע הגרמני, החלה את דרכה כשחקנית בסרטיו של הבמאי ריינר ורנר פסבינדר, המשיכה כתסריטאית, והחלה לביים בעצמה ב-1975. סרטיה הוקרנו בפסטיבלים בעולם וזכו בפרסים רבים, ביניהם פרס אריה הזהב בפסטיבל ונציה על הסרט "מריאן וג'וליאן". יצירתה נעה בין האישי לפוליטי, ואופן הייצוג של נשים בסרטיה היה חריג בקולנוע הגרמני והעולמי - חוויות כמו חברות בין נשים, אימהו?ת, הפלה ויחסי אחיות טופלו בסרטיה עוד בשנים בהן הדבר לא היה מקובל. כמה מסרטיה הם ביוגרפיות היסטוריות ופסיכולוגיות של נשים נועזות, כמו המהפכנית רוזה לוקסמבורג, הנזירה הילדגרד פון בינגן, ובסרטה החדש, כאמור, הפילוסופית חנה ארנדט.

הסרטים שיוקרנו במסגרת המחווה לפון טרוטה בפסטיבל הם "חנה ארנדט", "חיזיון", " רוזנשטראסה", "שיגעון גמור" ו"מריאן וג'וליאן". הפסטיבל, פרי יוזמת עמותת נשים בתמונה ועיריית רחובות, יימשך שבוע ימים, ובמסגרתו יוקרנו 60 סרטים שבוימו על ידי נשים - 33 מתוכם של יוצרות ישראליות.

מה דעתכם על הפסטיבל? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully