וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסטין הופמן: "מתבייש שלא ביקרתי בישראל, סיבה לחגוג בר מצווה"

פסטיבל הסרטים של המכון האמריקאי לקולנוע סיפק הצצה אל האנשים שיובילו בקרוב את המרוץ לאוסקר, וגם הזדמנות לשאול את דסטין הופמן מתי הוא בא לבקר בישראל. סיקור מיוחד

כשברקע החורבן של הוריקן סנדי והבחירות לנשיאות, בשבוע האחרון נפתחה רשמית בארצות הברית עונת האוסקר. היום (חמישי) יינעל בלוס אנג'לס פסטיבל הסרטים של המכון האמריקאי לקולנוע, AFI. כעת בשנתו ה-26, הפסטיבל מביא הקרנות בכורה לסרטים החמים של השנה, מפגשים עם יוצרים ושחקנים, ובאופן כללי מפגן מרשים של קולנוע בינלאומי. המנהל האמנותי האורח השנה הוא הבמאי האיטלקי הנודע ברנרדו ברטולוצ'י.

בערב הפתיחה הוקרן בבכורה עולמית הסרט הביוגרפי "היצ'קוק" אודות הבמאי המיתולוגי אלפרד היצ'קוק, בכיכובם של אנתוני הופקינס והלן מירן, המגלמת את רעייתו המסורה, אלמה רוויל. השניים לא הגיעו לבכורה, היות והם מצלמים בלונדון את הסרט "רד 2", לצד ברוס וויליס ומורגן פרימן. "לאחר שבמשך כל הקריירות שלנו לא עבדנו יחד, בתוך שנה אנחנו כבר מצלמים סרט נוסף משותף", אמרה מירן בהודעת וידאו שהוצגה באולם התיאטרון הסיני בהוליווד, בעוד הופקינס קינח בברכת ה"ערב טוב" המצמררת המזוהה עם היצ'קוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערב טוב באמת. אנתוני הופקינס, מתוך "היצ'קוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביקורות הנלהבות לסרט התמקדו בעיקר בצמד השחקנים, הרבה יותר מאשר בסרט כמכלול. התלהבות נרשמה גם בערב הגאלה השני, בו הוקרן "חיי פיי", סרטו החדש והמדובר של אנג לי, הזכור מסרטיו עטורי השבחים "הר ברוקבק" ו"נמר דרקון" (הראשוןן זיכה אותו באוסקר הבימוי, השני זכה באוסקר לסרט הזר). "חיי פיי" הוא עיבוד לרומן המצליח של יאן מרטל, וצולם בטכנולוגיית תלת מימד, בעלילה סוחפת העוקבת אחר מסעותיו של נער הודי בן 16 באוקיאנוס השקט, כשאיתו נמר בנגלי טורף.

אנג לי, שגם ממנו נבצר מלנכוח בהקרנה, הודה בראיון מקדים כי אמנם זה נראה פשוט לצלם סרט בים עם ילד ונמר בלבד, אבל העבודה נמשכה למעשה שלוש שנים אינטנסיביות. במהלך אותה תקופה אף שינה לי את החלטתו לגבי השחקן טובי מגווייר, שכבר צילם את תפקידו, לאחר שחש כי פרצופו מוכר מדי ומאפיל על הקאסט הבינלאומי אליו המגוון ב"חיי פיי". הסרט נחשב להימור בולט במירוץ לאוסקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לעבוד עם נמר זה לא קל כמו שזה נשמע. מתוך "חיי פיי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקרנות חגיגיות נוספות נערכו לסרטים "בדרכים", על פי יצירתו הספרותית הידועה של ג'ק קרואק ובכיכובה של בוגרת "דמדומים" קירסטין סטיוארט; סרט האנימציה "שומרי האגדות" בו מדבבים יו ג'קמן ואלק בולדווין, שנכח בהקרנה לצד כלתו הטרייה; וכן ל"קווארטט", הבכורה הקולנועית של דסטין הופמן כבמאי. "זה מרגש עבורי כי חיכיתי יותר מדי זמן לביים, וזה מעיין חלום שמתגשם", סיפר הופמן בראיון בלעדי לוואלה! תרבות על השטיח האדום בפסטיבל. "אני אשמח לביים שוב בקרוב מאוד, במידה ויגיע לידי התסריט המתאים".

כמה אתה צופה בסרטים?

"אני אמנם פריק של קולנוע, אבל אני לא יכול להעיד שאני צופה בהרבה מאוד סרטים, בטח לא כמו אנשים אחרים שבוודאי נמצאים פה בפסטיבל. אני פשוט הולך לישון מוקדם מאוד בערב, לכן אני מבלה את חיי בניסיון להשלים את הפער. אבל בשיחות על קולנוע מרחבי העולם אני שומע רבות על סרטים ישראלים טובים מאוד".

יש סיכוי שנראה אותך מתישהו בארץ?

"מעולם לא ביקרתי בישראל ואני די מתבייש להודות בזאת. מעולם לא עשו לי בר מצווה אבל זו יכולה להיות סיבה מושלמת לבוא ולחגוג באיחור משמעותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ותביאו גם ברית מילה על הדרך. דסטין הופמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת פסטיבל AFI מוקרנים עשרות סרטים מרחבי העולם. השנה בין היתר הוצגו "קיסר חייב למות" מאיטליה ו"ברברה" מגרמניה שזכו בפרסים בפסטיבל ברלין, וכן "אהבה" המשובח של מיכאל האנקה, שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן ונחשב לפייבוריט לקראת האוסקרים. הנציגות הישראלית היא סרטו של נוני גפן "לא בתל אביב", המועמד גם לפרס בקטגורית הבמאים החדשים, וכן "זיתון" של ערן ריקליס, בכיכובו של השחקן האמריקאי סטיבן דורף ובהפקה משותפת עם בריטניה.

כחלק משלל האירועים, מארגני הפסטיבל גם מעניקים הזדמנויות נדירות לשיחות עם שחקנים. השנה התקיים סשן רטרוספקטיבה עם ג'ק בלאק על הרפרטואר הקומי שלו וכן מפגש עם ניק אופרמן (מהסדרה הקומית "מחלקת גנים ונוף") המככב בסרט האינדי "מישהו שם למעלה אוהב אותי", שזכה באוגוסט בפרס המושבעים בפסטיבל הסרטים בלוקרנו, שווייץ. אופרמן התרפק בעיקר על תקופת צילומי הסרט בטקסס, ימים בהם צוות ההפקה, לדבריו, השיג לו מריחואנה משובחת שהוא מוקיר עד היום.

כמו כן נערך מפגש עם השחקן ג'ון הוקס, שהיה מועמד לאוסקר ב-2011 על "קר עד העצם" ומככב כעת בסרט “The Sessions”, שזכה בפרס הקהל בפסטיבל סאנדנס. הסרט, שעלה כבר לאקרנים בארה"ב לפני חודש ומביא את סיפורו האמיתי של המשורר המשותק מארק אובריאן ושאיפתו למימוש מיני בחייו המוגבלים, נחשב לאהוד מאוד בקרב המבקרים, ומסתמן כמועמד מוביל לקראת עונת הטקסים, לרבות אזכורים לגבי מועמדויות עבור הוקס וכוכבת המשנה, הלן האנט.

השחקן ג'ון הוקס. Gus Ruelas, AP
כל אחד רוצה מימוש מיני. ג'ון הוקס/AP, Gus Ruelas

הסרט "אופטימיות היא שם המשחק", בכיכובם של ג'ניפר לורנס - שפרצה בעקבות מועמדותה לאוסקר על "קר עד העצם" - רוברט דה נירו ובראדלי קופר, הוקרן גם הוא בבכורה חגיגית בפסטיבל. קופר נכח באירוע, יחד עם במאי הסרט, דייויד או. ראסל (שהיה מועמד בעבר לאוסקר על סרטו הקודם "פייטר"). קופר סיפר כי דה נירו, לצידו כיכב כבר בשנה שעברה במותחן "ללא גבולות", הוא ההשראה שלו.

"הוא אחת הסיבות העיקריות שבגללן רציתי להיות שחקן, והעובדה שאנחנו מיודדים כיום היא אחד הדברים המטורפים שקרו לי בחיי", סיפר קופר על השטיח האדום, ולבסוף אף כמעט והמליץ עליו לרשת את תואר "הגבר הסקסי בעולם", שהוענק לקופר בדיוק לפני שנה על ידי מגזין פיפל. "דה נירו צריך לקבל את זה הפעם, אבל בעצם, במחשבה שנייה, זה צריך ללכת לזאק גאליפיאנאקיס. אין ספק בזה".

רוברט דה נירו. Kevin Winter, GettyImages
סקסי כמעט כמו זאק גאליפיאנאקיס. רוברט דה נירו/GettyImages, Kevin Winter

הלילה יגיע הפסטיבל לסיום חגיגי עם אחד הסרטים המדוברים של השנה, "לינקולן" בבימויו של סטיבן שפילברג ובכיכובו של דניאל דיי לואיס. בתום ההקרנה בפסטיבל היוקרתי, ההימורים ימשיכו לרחוש סביב המועמדים המובילים של העונה, כאשר התחנה הבאה היא הכרזת המועמדויות לטקס גלובוס הזהב ב-13 בדצמבר, חודש לפני הטקס עצמו ועשרה שבועות בלבד לפני ערב האוסקר הגדול.

מי לדעתכם הולך לזכות באוסקר? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully