וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 30: הטכנו הוא ההאוס החדש

8.11.2012 / 14:11

הקאסט האלקטרוני של יותם אבני מארח את דיפה ובירי, תקליטני הבית של קבוצת ברזילי, לסט של טכנו אפל וקשוח מהתקופה האחרונה, שיעשה לכם את חורף 2012

כשחברת תקליטים גדולה ומכריעה ממש כמו Defected מחתימה את קווין סנדרסון על חוזה ההקלטות היקר ביותר בתולדותיה (והם יודעים דבר או שניים על אמני דאנס מסחריים ומעמדם הכלכלי), זה אומר משהו על טכנו. כשאנדרוורלד מתבקשים להשתתף בטקס פתיחת האולימפיאדה ולא פול אוקנפולד - זה אומר משהו על טכנו. כשמחליטים להשוות את רשימת התקליטנים הלוהטים של איביזה מהעשור הנוכחי לזה שקדם לו ומגלים שבמקום האוס רואים הרבה שמות מאתם-יודעים-איזה-ז'אנר - זה אומר משהו על טכנו. מכל זווית ומכל כיוון שנביט ברור לכל אחד כי טכנו הוא ההאוס החדש, והרבה מעבר לכך.

זה כבר עשור מאז ניצני המינימל טכנו הראשונים החלו לאותת לעולם כי אירופה עומדת להיות היבשת הדומיננטית ולהכתיב את פסקול תרבות המועדונים של העולם, ובאמת כך היה. ולאחר שסיממנו עצמנו לדעת לניחוחות טכנו בתבליני מינימל, אסיד או אלקטרו מלודיים, לאחרונה מסתמן כי הטכנו חוזר למאורה האפלה ממנה בא במקור. אם בכדי לציין באופן חגיגי את הפרק ה-30 של המדור, ואם עבור יושרה עיתונאית גרידא, ביקשנו הפעם מצמד תקליטני הבית של קבוצת ברזילי דיפה ובירי לגשת לאולפן ולהקליט עבורכם סט מיוחד ובלעדי, המוקדש לכל הטוב הנפלא שיש לטכנו קשוח נוסח חורף 2012 להציע עבורכם. אז כבו את האור, הניחו ספוג אקוסטי על הקיר ורחמו על השכנים – כי זה סט שנועד להשמעה בווליום גבוה במיוחד.

למעט אולי ג'ף מילס או Mr. G, המיקס הקודח של דיפה ובירי נשען ברובו על השחקנים החדשים בזירה המוזיקלית הגועשת. ניתן להיתקל במהלך המיקס בכמה מהכוכבים המסקרנים ביותר בעולמו של הטכנו האפל כרגע, דוגמת Psyk, Bleak, Silent Servant ו-Truncate, עובדה שהופכת את המיקס המענג של השניים למדריך מקיף לסצינה. מלבד כמובן מועדון הברגהיין, המהווה עבור כל אלה ואחרים חממה אוהדת עם קהל בליינים מסור וחם, ישנו עוד מקום קדוש אחד לטכנואידים הצעירים הללו ולמרות, שהוא וירטואלי הוא חשוב ומשפיע לא פחות בקהילתה – CLR Podcast. מה שהחל כפרוייקט צנוע מבית חברת התקליטים של אליל הטכנו הגרמני כריס ליבינג (CLR במקור הם ראשי תיבות של Chris Liebing Recordings), הפך בין רגע למקור הכמעט יחיד ברשת להיחשף דרכו למתרחש בסצינת הטכנו מהפן הקשה שלה. ליבינג, שבמהרה הבין כי הוא נושא על גבו סצינה שלמה, החל להוציא לאור יותר ויותר מיקסים גם מפי תקליטנים אורחים שאינם חתומים בלייבל שלו ובתדירות מתגברת מדי שנה.

בשנה האחרונה, ארבע שנים מאז החלה הסדרה, יוצא כעת לאור סט בלעדי חדש בסדרה כל שבוע, וכן. סדרת הפודקסט של ליבינג זוכה כעת ליותר האזנות מסדרת הפודקסט של Cadenza או Lazpod של דמיאן לאזארוס. ממש כאן אתם יכולים ליהנות מכל אחד ממאתיים הסטים שהספיקו לעלות במסגרת הסדרה - אך זהירות, ישנה סבירות גבוהה לפתח לקישור הזה התמכרות קשה.

בדומה לצביון המוזיקלי של סדרת CLR Podcast, גם בסט שהקליטו עבורנו דיפה ובירי ישנו מטען מוזיקלי נכבד, הלקוח מעולמה של האלקטרוניקה הנסיונית. בניגוד לטכנו קשוח נוסח העשור הקודם, הטכנו האפל של ימינו נשען על עקרונות מוזיקליים שכלתניים יותר. זה אולי יפתיע חלק מהקוראים, אך למעשה, אלבומי אולפן מודרניים של כל אמן טכנו המשוייך לסצינה - מ-Oscar Mulero ועד Speedy J - קרובים מוזיקלית יותר לבריאן אינו וטרנט רזנור מאשר דייב קלארק או קרל קוקס. ההשפעה ניכרת לא מעט גם בתקלוטים שלהם מול קהל. תשאלו כל בליין קבוע של הברגהיין אודות תקלוט הפתיחה של מרסל דטמן במועדון הבית שלו, ותזכו לחזות בזוג עיניים נוצצות מהתרגשות, מתקשות לתאר את החוויה של עדות חיה לתקלוטי האמביינט המדיטטיביים שלו, שנמשכים שעות ארוכות ללא מכת תוף אחת.

חוויה דומה למדי זכיתי לחוות על בשרי רק לפני שבוע, בזמן שהותי ברומא, כשעמוק אל תוך שעות הבוקר המאוחרות רקעתי ברגליי בפראות לצלילי "Stratosfear", יצירתם האופורית של הרכב האלקטרוניקה החלוצי Tangerine Dream, במסגרת סט בלתי נשכח של הצמד Sandwell District שכמובן מופיעים גם הם במיקס של בירי ודיפה. עוד בתוכנית האומנותית שערך עבורנו הצמד ניתן להיתקל גם ב"Fachwerk 25", טראק הנושא מתוך אלבומו האחרון של Mike Dehnert שהוא ללא ספק מפיק הדאב טכנו המעושן ביותר מאז Basic Channel. "Obervation Station", שהוא אחד הריליסים החמים של הרגע מאת Staffan Linzatti - השם המבטיח ביותר שיצא מסצינת הטכנו השוודית מאז Adam Beyer. וכמובן, טראק מאת ג'ף מילס, שאף סט טכנו לא מושלם בלי רצועה אחת שלו לפחות. בפינתנו האהודה "אחי מה זה הטראק ששמת עכשיו?", היינו רוצים להעניק ציון לשבח עבור Bleak, ההחתמה הנוכחית של חברת התקליטים אנינת הטעם של DJ Deep, שגם הוא כמו חברת התקליטים שלו מאמין כי Deeply Rooted House מודל 2012 פירושו טכנו קודח ואפל. להתראות ברחבה.

הפלייליסט המלא:

1. Clark - Dove In Flames (Warp)
2. Sandwell District - Immolare (Function Version) (Sandwell District)
3. Staffan Linzatti - Observation Station (Searchlights)
4. The Traveller - A 100 (Ostgut Ton)
5. Bleak - Fun (Deeply Rooted House)
6. Mr. G - It? (Phoenix G)
7. Mike Dehnert - Fachwerk 25 (Fachwerk)
8. Psyk - Distane (Mote Evolver)
9. Sleeparchive - Null Sekunden (Sleeparchive)
10. Planetary Assault Systems - Bell Blocker (Ostgut Ton)
11. Jeff Mills - From Beyond The Star (Third Ear)
12. Matt O'Brien - Without Warning (Off-Key Industries)
13. Woo York - Void (Truncate Remix) (Mutex)
14. Tim Wolff - Sad But True (Balans]
15. Silent Servant - Utopian Disaster (End) (Hospital)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully