וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיזהרו ממנו: יוסי בובליל עוד עלול להיכנס לכנסת - והאשמה תהיה שלנו

לילך וולך

8.11.2012 / 15:48

יוסי בובליל, פליט הריאליטי "האח הגדול" הודיע שהוא מצטרף למפלגת כלכלה - מה שנראה מופרך עלול להפוך למציאות כשהבוחרים יעדיפו להצביע למוכר והבינוני, על פני הלא מוכר

יוסי בובליל, הכמעט זוכה של העונה הראשונה של "האח הגדול", החליט שגם הוא ראוי להיות פוליטיקאי. מבחינתו – מה כבר יש לו להפסיד, אם פנינה רוזנבלום הצליחה להשתחל אל תוך הכנסת ה-16 לארבעה חודשים תמוהים, אז למה לדורבן לא מגיע?

גם אם נשים בצד לרגע את כל קיקיוניות מפלגת כלכלה, וההודעה המשונה לעיתונות שכללה אמירות של יו"ר המפלגה, דניאל גולדשטיין, כגון "הוא ללא ספק כוח אלקטוראלי משמעותי, יש לו חוכמת חיים שלא רוכשים בשום אוניברסיטה וזה מה שהעם צריך'" – הכניסה הטרייה של יוסי בובליל לעולם הפוליטיקה היא שיא חדש, בתחום שלא פשוט להשיג בו שיאי חוסר מודעות עצמית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה רק ח"כ, למה לא נשיא? יוסי בובליל מצטרף לשורות מפלגת כלכלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את חוכמת האוניברסיטה של החיים של יוסי בובליל כבר ראינו בהופעתו ב"האח הגדול", שם הפליא ללהטט בין זימרת "תיזהר ממנה", לטביעת משפטי מחץ כמו "אל תהיה בז כשאתה ברווז ", "כבדהו וחשדהו ואם לא מתאים לך שפדהו "; לבין גזענות נגד "פרידמנים מתים", (אשכנזים, אבל גם כל מי שפשוט אינו הוא עצמו או בתו עינב בובליל). בין לבין גם התוודה בובליל על ניסיון לסרסור באישה בין חבריו, כדי לזכות בהתערבות. זה האדם שאנחנו רוצים בממשלה, או לכל הפחות בכנסת ישראל – ככלות הכל, זו לא תהיה הפעם הראשונה, האין זאת?

המשעשע הוא לא היומרה של יוסי בובליל; זו המחשבה שבאמת יכול להיות לו כוח אלקטוראלי – אולי לא משמעותי, אבל בכל זאת כוח, רק בשל העובדה שאנשים מעדיפים את מה שהם מזהים כמוכר להם. רוב חברי הכנסת, ובטח שמועמדים במקומות נמוכים יותר במפלגות, הם אינם פרצופים המוכרים לציבור, ליוסי בובליל יש את היתרון של היותו זה שמכירים מהטלוויזיה, ואז מה אם אין לו שום דבר להגיד. השום דבר הזה הוא זה שהביא אותו מרחק נגיעה למיליון שקלים, והקהל המאוכזב שלו דאז, הוא גם זה שייתן לו רוח גבית היום.

אם לתת את הקרדיט ליוסי בובליל שהוא מכיר את הנפשות הפועלות – הרי שאפשר היה לומר שהוא הולך בדרכם של רונלד רייגן או ארנולד שוורצנגר – פוליטיקאים בעלי עבר מול מצלמות (במקרה שלהם, אנשי מקצוע ולא משתתפי ריאליטי), שניצלו את החיבה הציבורית אליהם, וגם – מוכרחים להודות, את העובדה שזה קטע.

יוסי בובליל. קשת
גם פוליטיקה היא בידור. יוסי בובליל בימי "האח הגדול"/קשת

הפוליטיקה היא בידור לא פחות משהטלוויזיה היא בידור, והערך שלה הוא פעמים רבות בעיקר אמוציונלי והזדהותי. איזה אחוז מהאוכלוסיה באמת יודע מהן הצעות החוק העומדות על הפרק? כמה אזרחים באמת מתעניינים במה שאינו נוגע למחירי החלב והלחם שלהם?

התקווה היא לבחור במי שנדמה שהכי דומה לך, ויש לא מעט אזרחים ומצביעים, חלקם אפילו הצביעו דרך השלט והSMSים שלהם ביוסי בובליל, על אג'נדות ה"יאללה, יאללה, מה אתם כבדים" שלו. לא מן הנמנע שאותם אנשים הם אלו שיחליטו שבין ההיצע המפורק והלא מוגדר של הפוליטיקאים והמפלגות לקראת הבחירות הקרובות, הם מעדיפים את מי שהמצע שלו הוא " לא זאב לא שפן אלא דורבן שקולע עם כלכלה בזמן". גם כאן – האשמה כולה תהיה עלינו.

יוסי בובליל מצטרף למפלגת כלכלה

תצביעו ליוסי בובליל? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully