וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל לסרטי נשים

11.11.2012 / 10:30

"לאן שאת נוסעת" בבימויה של רוני ששון אנג'ל זכה בפרס לסרט העלילתי הקצר, ו"חיים פשוטים" של הבמאית אן הוי מהונג קונג זכה בתחרות הבינלאומית

אמש (שבת) נערך בקולנוע חן ברחובות ערב הנעילה של הפסטיבל הבינלאומי ה-9 לסרטי נשים. במהלך הערב הוענקו פרסים לזוכות בתחרות הישראלית והבינלאומית בפסטיבל.

בתחרות הישראלית הוענק פרס ליוצרת הסרט העלילתי הקצר מטעם מועצת הקולנוע בסך 16 אלף שקלים לרוני ששון אנג'ל, על סרטה "לאן שאת נוסעת". פרס הסרט התיעודי על שם ויקי שירן מטעם הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו בסך עשרת אלפים שקלים הוענק לסרט "ג'יפסי דייווי" בבימויה של רחל לאה ג'ונס, ופרס ליוצרת מבטיחה הוענק לאורית פוקס, על סרטה הקצר והמוערך "קרב עיניים". בציונים לשבח זכו תום מדר ואם-לי נוי עבור סרט האנימציה הקצר "בפה פעור ובעיניים עצומות". בתחרות הישראלית שפטו תריס אנה, סופרת ובמאית קולנוע ותיאטרון מהולנד; דוקטור יעל מונק; והעורכת והבמאית נואית גבע.

בתחרות הבינלאומית הוענק הפרס הראשון על סך 25 אלף שקלים מטעם קרן מארק ריץ' לסרט "חיים פשוטים" של הבמאית ההונג קונגית אן הוי. בציון לשבח זכה "אליס", סרטה המדובר של דנה גולדברג. בתחרות הבינלאומית שפטו תמרה פופר, במאית ומנהלת פסטיבל סרטי הנשים בסידני, אוסטרליה; נילי המאירי, מראשונות תעשיית הקולנוע בישראל; וג'ואל אלקסיס, עורכת סרטים עלילתיים ותיעודיים.

כמו כן הוענקו במהלך הטקס שני מענקי פיתוח בסך 30 אלף שקלים כל אחד, מטעם קרן גשר לקולנוע רב תרבותי וקרן יהושע רבינוביץ' - פרויקט קולנוע. המענקים ניתנו לאדווה בולה עבור עיבוד לספרה "דברים שאני יודעת על ר'", ולדנה שץ עבור פרויקט בשם "והרי את".

הפסטיבל לסרטי נשים, פרי יוזמת עמותת נשים בתמונה ועיריית רחובות, נמשך שבוע ימים, ובמסגרתו הוקרנו 60 סרטים שבוימו על ידי נשים - 33 מתוכם של יוצרות ישראליות. היום (ראשון), יומו האחרון של הפסטיבל, ייערכו הקרנות של סרטי הזוכות בתחרות הישראלית ותיערך הקרנה מיוחדת של הסרט "נדודי שינה בסיאטל", לזכרה של הבמאית נורה אפרון.

מה חשבתם על הפסטיבל? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully