וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 31: הלהיטים האחרונים של 2012

15.11.2012 / 15:32

רגע לפני שהשנה מסתיימת, הקאסט האלקטרוני של רוני פיאלקוב מציג את להיטי הז'אנר החדשים שאסור לכם לפספס. האם הם ייכנסו לסיכומי השנה? את זה תגלו בקרוב

רגע לפני שאנחנו פוצחים בטרילוגיית קאסטים לסיכום השנה החולפת, לכבודם נחזור לנבור עמוק בתיקיית 2012 בשביל לברור את המיטב של השנה, פופ לוק הפעם בסיבוב אחד אחרון של מוזיקה חדשה, עם כמה דברים מרגשים למדי ועוד קטעים שאולי נוגעים פחות אבל נשמעים טוב באותה המידה. והפעם בקאסט – מקסיקנים, חתול קשמירי, קולנוע פופ אפ, ביצים עתידניות ואביצ'י.

פותחים עם Tropics, הוא Chris Ward, שהוציא בשבוע שעבר את אחד הריליסים היפים ביותר של השנה, חד וחלק. האי.פי "Pop Up Cinema" מורכב משלושה קטעים מקוריים, שלושתם לא פחות מנפלאים, עשירים מוזיקלית ומופקים ביכולות מרשימות. מדובר בקטעים עדינים, מלאי גרוב והרמוניים, אך עם אלקטרוניקה מתקדמת והכי עכשווית שיש. אם כבר אווירת סיכומים, כדאי לציין שהאלבום יוצא באחד הלייבלים המעניינים של השנה, ובטח בעל השם הטוב ביותר - Svetlana Industries, וכולל גם רימיקס של אמן מהחשובים בלייבל, Kelpe, שגם הוא, כמו שאר החברים של סבטלנה, חתיכת יוצר מוזר ומשונה, שאוהב לחבר בין הרך לקשה ובין הנעים לכואב, עם יכולות הפקה גבוהות וראש הכי פתוח שיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי עכשווי. Tropics/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש אחר כך מגיע סינגל חדש של יוצר אהוב ומוערך, דרו לאסטמן, הידוע בשם FaltyDL, ניו יורקי במקור ואירופאי בנשמתו, שעומד להוציא אלבום חדש בלייבל הוותיק נינג'ה טיון בינואר 2013. כל הרמזים המטרימים, ובטח שהסינגל החדש " Straight & Arrow" מסמנים שהאלבום " Hardcourage " עומד להיות יצירת מופת של לאסטמן, שרק הולך ומשתפר מאז שהחל להוציא מוזיקה לפני כמה שנים ולא מראה סימנים של עצירה.

כל כך הרבה מוזיקה נוצרת ויוצאת לעולם בשנים האחרונות, על ידי כל כך הרבה מפיקים מוכשרים מאוד, חלקם מרתקים וחלקם יודעים לנפק קטעים מושלמים, ובכל זאת, מעטים הם היוצרים כמו FaltyDL, שבונים לעצמם שפה מאד ייחודית וסטייל שאי אפשר לטעות בו. מספיק להאזין לשנייה מקטע של לאסטמן בשביל לדעת שהוא שלו. חתימת הסאונד שלו ייחודית רק לו, והיא מתבטאת בכל חלק ביצירה, מהכלים שהוא בוחר לעבוד איתם, דרך הצורה הספציפית בה הוא אוהב לעוות את הווקאלז שלו, בלחנים וכמובן בסאונד עצמו. הסינגל החדש מגיע עם רימיקסים נהדרים של שני יוצרים נוספים שמשתייכים למשפחה המוזיקלית הקרובה של FaltyDL, אחד מהם הוא Four Tet המחונן, עוד דוגמא למישהו שיוצר בספרה משלו ונשמע רק כמו עצמו, והשני הוא גולד פנדה היקר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תלמדו את השפה שלו. FaltyDL/מערכת וואלה!, צילום מסך

החיפוש אחר מוזיקה ברשת טומן בחובו עליות וירידות, תקופות טובות יותר וזמנים פחות מעניינים, תגליות חדשות קטנות ומציאות גדולות. אבל לפעמים פתאום נופלים על משהו חדש לגמרי ומרתק, דלת סתרים שפותחת צוהר לעולם חדש, לא מוכר ולא ממופה. כך התגלה לנו במקרה הלייבל Finesse Records המקסיקני, ממש לפני שבוע. מדובר באוצר נהדר של מפיקים שווים במיוחד שמגיעים רובם מהעיר מונטריי שליד מקסיקו סיטי, ויוצרים, כל אחד בסטייל שלו, מוזיקה שיושבת על החיבורים שבין האלקטרוניקה להאוס. האתר שלהם נראה טוב, המוזיקה כולה להורדה בחינם, הכל נשמע Fresh, איכותי וכיפי, ויותר מזה, הם גם ממש נחמדים. לקאסט הפעם נכנס קטע של Drunk Punk Hippies שהולכים על זה באווירה, ובכן, פאנקיסטית, ושל Teen Flirt שלוקח את אחד הקטעים הטובים של השנה, תוצרת Koreless, ומוריד אותו מריחוף בחלל אל הרחבה. יש לנו תחושה שעוד ידובר רבות בלייבל הזה ובכשרונות שהוא מטפח. סמנו לכם בפייבוריטס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלרטטן. Teen Flirt/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בתחום ההבטחות, שימו עין גם על DrDr, שלישייה מברייטון שיוצרים גאראג' כיפי, אוהבים לעשות קאברים ללהיטים מג'סטין ביבר ועד ל-xx, ומסתמנים בשנה האחרונה כהרכב שכדאי לעקוב אחריו. ומילה גם על מי שכבר לא מבטיחים אלא לגמרי מקיימים, Disclosure, שהצליחו לאחרונה להוציא קטע לא טוב, מה שדרש מהם בוודאי הרבה מאמץ. אבל גם כשהם כבר יוצרים משהו לא מושלם, הם דואגים לספק רימיקסים טובים, כמו של ג'יימי ג'ונס שכאן בקאסט.

עד כאן מוזיקה חדשה להפעם, ולשנה הזו בכלל. נחזור בעוד שבועיים עם חלק א' של סיכום השנה המשובחת הזאת.

הפלייליסט המלא:

00:00 - Tropics - Pop Up Cinema // Svetlana Industries
06:00 - FaltyDL - Straight & Arrow // Ninja Tune
09:00 - Mujuice - Without You // How2make
16:00 - Dark Punk Hippies - Nightlife // Finesse Records
19:30 - Avicii - Levels (LOL Boys Edit) // Unreleased
23:30 - Saint Leidal The 2nd - Eggs Of The Future // Self Released
29:30 - Disclosure - Latch (Jamie Jones 'Marzy's House' Remix) // PMR
36:00 - Cassie - Me & U (Mak & Pasteman Bootleg) // Unreleased
41:00 - DrDr - Addicted // Self Released
44:30 - Koreless - Lost In Tokyo (Teen Flirt Remix) // Unreleased
48:30 - Cashmere Cat - Mirror Maru // Pelican Records
52:00 - Nuessence - Things Are Gone // Soundcloud
56:30 - Koloah - Into My Love // Soundcloud

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully