וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות לביטול ההופעה של אלאניס מוריסט בישראל

20.11.2012 / 11:38

פעילים פרו פלסטינים קוראים לזמרת לבטל את הופעתה בישראל ב-3 בדצמבר בשל המבצע ברצועת עזה. מההפקה נמסר: "ההופעה תתקיים כמתוכנן"

הזמרת הקנדית אלאניס מוריסט, שתופיע בהיכל נוקיה בתל אביב ב-3 בדצמבר, וכל הכרטיסים להופעתה נמכרו, מקבלת קריאות מצד גורמים פרו-פלסטינים המבקשים ממנה לבטל את הגעתה לישראל. מדובר בהליך כמעט קבוע החוזר על עצמו כמעט בכל הופעה של אמן בינלאומי שמגיע לישראל.

זמן קצר לאחר תחילת מבצע עמוד ענן החלו להתפרסם על קיר עמוד הפייסבוק של מוריסט קריאות לביטול ההופעה בישראל, הן על ידי ישראלים והן על ידי גורמים מחו"ל שפרסמו קישורים על הנעשה ברצועת עזה לצד תמונות זוועה שונות. בין התמונות הבולטות הייתה כרזה שבה נראית מוריסט כשברקע מגן דוד המשולב בצלב קרס והכיתוב: "ישראל הורגת את המוזיקה - אלאניס מוריסט, אל תשירי עבור האפרטהייד". לצד תגובות אלו, מופיעות בעמוד גם תגובות רבות של ישראלים המעודדים את מוריסט להגיע לארץ ולקיים את ההופעה כמתוכנן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה שהודבקה על עמוד הפייסבוק של מוריסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד בטרם החל המבצע הצבאי התפרסמו קריאות המבקשות ממוריסט לבטל את ההופעה: "אלאניס מוריסט היקרה, אנו כותבים לך בבהילות גדולה עת ישראל מחריפה את התוקפנות שלה לעבר רצועת עזה", כך מתחיל מכתב שהתפרסם באתר boycottisrael.info, המרכז פעילויות של ארגון BDS הקורא לחרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על ישראל. "אנו קבוצה של אזרחים שמתנגדים לכיבוש הצבאי של ישראל, למדיניות האפרטהייד ולטיהור האתני שמתבצע בעם הפלסטיני", מציגים עצמם חותמי המכתב ומציינים ש"רבים מאתנו מעריצים שלך, אוהבים את המוזיקה שלך ואת הלוחמנות ורוח התשוקה שיוצאת ממנה, אנו כותבים לך בבקשה לבטל את הופעתך בישראל – אחרי הכל, הכלי של אמן לביטוי עצמי ומחאה הוא האמנות שלו".

"הניסיון של ישראל ליצור סמנטיקה של זכויות אדם מתעלם מעשורים של כיבוש ודיכוי של הפלסטינים ונשען על האפשרות של יצירת מראית עין 'מתונה' ו'דמוקרטית' עבור הקהילה הבינלאומית", נכתב בקריאה. "ניסיון יחסי הציבור הציני מנסה להפריד את תל אביב מישראל על ידי הבאת אמנים בינלאומיים ושיווק העיר כבועה 'מגניבה' ו'נאורה'. זה שקר".

מהפקת המופע של מוריסט, שכבר קיימה בישראל שתי הופעות בשנת 2000 נמסר ש"ההופעה תיערך כמתוכנן. לאור הביקוש הגדול הצליחה הפקת המופע להוסיף כרטיסים למכירה מצומצמת נוספת. פרטים במספר הטלפון 9066*".

מה דעתכם על הקריאות לביטול ההופעה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully