וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך רצחתי את רבין" זכה בפסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים

19.11.2012 / 17:24

סרטו הקצר של מיכאל אללו, בוגר בית הספר סם שפיגל לטלוויזיה וקולנוע בירושלים, זכה בפרס הסרט המקורי ובפרס התסריט בפסטיבל היוקרתי

גם בימים לא פשוטים למדינת ישראל, הקולנוע הישראלי ממשיך לקצור פרסים ותהילה ברחבי העולם: "איך רצחתי את רבין", סרטו של מיכאל אללו, בוגר בית הספר סם שפיגל לטלוויזיה וקולנוע, זכה בפרס הסרט המקורי ובפרס התסריט בפסטיבל מינכן לסרטי סטודנטים. הזוכים בפסטיבל הבינלאומי היוקרתי הוכרזו בטקס חגיגי שנערך במינכן בשבת (17.11).

"איך רצחתי את רבין" מגולל את סיפורו של איתמר, נער ירושלמי מופנם בגיל ההתבגרות. בשנת 1995, איתמר נוסע לעצרת השלום המפורסמת בתל אביב ב-4 בנובמבר, שם הוא מתכנן להתוודות על אהבתו בפני חברתו לתנועה, גלי, אך אירועי הערב משבשים את תוכניותיו. חבר השופטים בפסטיבל מינכן פסק ש"תסריטו של אללו מציג דמויות שופעות חום ואנושיות, ומצליח ליצור איזון מושלם בין הומור משובח ובין כובד המציאות. הסרט המרגש הזה גורם לנו לרצות לראות עוד מפרי יצירתו של הבמאי, למשל סרט ביכורים באורך מלא".

"זכייתו של מיכאל אללו בפרסים יוקרתיים אלה, בהתמודדות מול סרטים מ-70 בתי ספר לקולנוע מכל אירופה, מצטרפת ל-17 פרסים בינלאומיים בהם זכו תלמידי ביה"ס, שהשתתפו ב-120 פסטיבלים בינלאומיים השנה", מסר רנן שור, מנהל בית הספר סם שפיגל. "בעיני הסרט של אללו הוא אחת היצירות המרגשות והמקוריות ביותר בעקבות טראומת רצח רבין בכל שדה התרבות הישראלי. זהו שילוב נדיר של סרט מטלטל ומצחיק על תחושת האשמה האישית והקולקטיבית".

אללו, בן 31, זכה בעבר בפרס הסרט הטוב ובפרס ההפצה בתחרות "פוקוס מדינות הים התיכון וארצות ערב" של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בתל אביב. סרטיו התמודדו בפסטיבל הסרטים העולמי במונטריאול, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי באופסלה, שוודיה ובפסטיבל הקולנוע בחיפה. "נלמד לחיות", קליפ שביים לדני סנדרסון, זכה בתואר קליפ השנה מטעם ערוץ 24 בשנת 2010.

מה חשבתם על "איך רצחתי את רבין"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully