וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת בוריס סטרוגאצקי, מגדולי סופרי המדע הבדיוני ברוסיה

19.11.2012 / 20:37

סטרוגאצקי, 79, חיבר עשרות ספרים ביחד עם אחיו ארקדי, ביניהם "פיקניק בשולי הדרך" שהיווה השראה ליצירת המופת הקולנועית של אנדריי טרטקובסקי, "סטאלקר"

סופר המדע הבדיוני הרוסי בוריס סטרוגאצקי, שנחשב לאחד מגדולי הכותבים בז'אנר מאחורי מסך הברזל, מת הלילה בגיל 79. סטרוגאצקי, שסבל ממחלת לב, היה מאושפז מזה מספר ימים, ורופאיו העריכו כי מצבו קשה מאוד.

סטרוגאצקי ואחיו, ארקדי, כתבו ביחד למעלה מ-20 רומנים, החל משנות ה-50 המאוחרות ועד למותו של ארקדי בשנת 1991, ונחשבו ביחד לבכירי סופרי המדע הבדיוני ברוסיה. הידוע בספריהם, "פיקניק בשולי הדרך" שפורסם לראשונה בשנת 1972, היווה השראה ל"סטאלקר", סרטו הנודע של אנדריי טרקובסקי מ-1979. הספר, המתאר עולם שחייזרים נחתו בו ולאחר מכן המשיכו לדרכם, כשהם מותירים אחריהם סדרה של חפצים משונים, הכיל רמיזות סאטיריות לחיים ברוסיה הסובייטית, ונתקל בקשיים מול הצנזורה הסובייטית, שלא איפשרה את פרסום גרסתו המלאה. הספר בגרסה הלא מצונזרת פורסם רק בשנת 1990. ב-1999 ראה אור בעברית, בהוצאת זמורה ביתן.

כמו כן היו ידועים האחים בזכות סדרת ספרי Noon שלהם, וכן בשל ספרים שעובדו לקולנוע על ידי במאים נחשבים נוספים – למשל אלכסנדר סוקורוב, ששאב השראה מהרומן "Definitely Maybe" כשביים את סרטו "ימי ליקוי חמה". לאחר מותו של ארקדי, כתב בוריס מספר ספרים נוספים לבדו, ועם סיום המלחמה הקרה אף זכה בפרסים ספרותיים ובעיטורים רבים.

אהבתם את הספרים של ארקדי ובוריס סטרוגאצקי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully