וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארץ נהדרת" מילאה את תפקידה כסאטירה, אפילו בזמן מלחמה

לילך וולך

20.11.2012 / 1:20

"ארץ נהדרת" עמדה בגבורה במשימה שלה כתוכנית סאטירה - לנגח את הסדר הקיים, גם אם הסדר הקיים הוא מלחמה שלכאורה מחייבת פטריוטיות חסרת ספקות

קשת

בעצם מרגע שניתן שם למערכה הנוכחית, והמושג "עמוד ענן" החל להיזרק בכל שיחה כאילו מדובר בעניין ברור מאליו, כבר החלה הספירה לאחור לספיישל של "ארץ נהדרת". אל מול הנוכחות היציבה והנשכנית של "מצב האומה", "ארץ נהדרת" לא הייתה יכולה להרשות לעצמה להמשיך ולנוח את תקופת הפגרה שלה, לא כשכל כך הרבה חומרים עסיסיים נשפכים עשרים וארבע שעות ביממה. מספיק גרוע שפיספסו את הקאט פייט של ביבי עם אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יכולה להישאר בצד. מתוך "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה, אם כן, לא הייתה אם "ארץ נהדרת" תקפיץ את עצמה לשירות מילואים, אלא האם היא תצליח שלא ליפול בפח התודעתי של "שקט, יורים". באופן כללי, אפילו בימים הקצרים ומורטי העצבים של עמוד ענן – כבר מתחילת המבצע הצבאי, סירבה הטלוויזיה ברובה ליישר קו עם הציווי הישראלי הוותיק להשתקת עמדות הסותרות את הממשלה עד שיעבור זעם. ואם מהדורות החדשות יכולות להעז ולשאול האם כל עסק הביש הזה קשור איכשהו למערכת הבחירות המתקרבת בזריזות – אז גם תוכנית סאטירה פוליטית יכולה, אפילו מוכרחה, שלא לשיר את זמר הפטריוטיזם בכל מחיר.

"ארץ נהדרת", אפילו במבזק הסאטירה הקצר שלה, עמדה במשימה באחריות – לא אותה אחריות ייצוגית מופרכת שדורשים למשל מבר רפאלי – האחריות ההיסטורית של סאטירה לערער על הסדר הקיים, גם אם הוא סדר משובש של מצב חירום. זו החובה, והתנאי הבסיסי לקיומה של כל תוכנית שמתיימרת לקרוא לעצמה סאטירית; אחרת היא יכולה להתפקד לשורות השלטון, ולשרת כליצן חצר.

ו"ארץ נהדרת", לא רק הטריחה עצמה, היא גם הכישה - הלגלוג הבריא על השרים שיישרו קו במיידי עם פקודת הקרב, האיבחון המדויק של חיתוך הדיבור והסגנון של דובר צה"ל והחץ הישיר והמכאיב במתכוון שנשלח לעברה של שלי יחימוביץ' שהציגה עצמה כאלטרנטיבה לשלטון ביבי נתניהו אבל בזמן אמת, אם לצטט את "ארץ נהדרת", בחרה להתייצב לצדו של "הסו?פרים לידר". את מירי רגב מציגים כבר כמה עונות כמטורפת ואלימה – גם הפעם מי שגאה להיות פאשיסטית, חטפה את שלה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאה להיות פאשיסטית. החיקוי של מירי רגב, מתוך "ארץ נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שיוצרי "ארץ נהדרת", סיימו לכתוש בזריזות ובלי רחמים את הפוליטיקאים, (למרות היעדרו הבולט של חיקוי לאביגדור ליברמן, שמאז עזיבתו של אסי כהן המצוין לא נמצא לו מחליף ראוי), וזרקו את המילה המתחייבת על הקמפיין הפתטי לעידוד תיירות בכיכובה המשונה של נועה תשבי, התפנו להתייחס גם לשיגרת העורף התל אביבית החדשה – האלמנט הכי דנדש ומדגדג את בלוטות ההומור של הקומיקאים.

מבזק עמוד ענן של "ארץ נהדרת", לא היה כזה שיגלגל אתכם מצחוק; גם לא נראה שזו היתה הכוונה שלו. הוא נועד בעיקר לנעוץ כמה סיכות בבלונים הנפוחים שמסתובבים כאן בימים האחרונים, נטולי קונטרה כמעט. כשכל קריאה או הצעה שאינה עולה בקנה אחד עם "תנו לצה"ל לכסח" הופכת אותך לגיס חמישי, לאויב, בוגד, או סתם "תחת וציצי" גנריים שלא מחוברים ליישות תבונית – המהלך של "ארץ נהדרת" היה כזה שנאמן לעצמו, ומייצר אמירה חשובה.

מה אתם חשבתם על "ארץ נהדרת"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully