וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה רשימת המועמדים לפרס ספיר

20.11.2012 / 15:30

12 המועמדים לפרס הספרותי היוקרתי של מפעל הפיס יקבלו לראשונה מענק של 20 אלף שקלים כל אחד. בעוד כחודש יפורסמו שמות חמשת הספרים שהעפילו לשלב האחרון, מתוכם ייבחר הזוכה

מפעל הפיס הכריז היום על 12 הספרים המועמדים ברשימה הארוכה של פרס ספיר לספרות. מדובר הליך המיון הראשוני בין עשרות ספרים המוצעים על ידי ההוצאות לפרס, כאשר בעוד חודש יבחר חבר השופטים, בראשותה של היו"ר פרופסור גבריאלה שליו, את הרשימה המצומצמת, שתורכב מחמישה ספרים נבחרים, אשר מתוכם ייבחרו הזוכה בפרס המרכזי והזוכה בקטגוריית ספר ביכורים.

לראשונה השנה יזכו הסופרים ברשימה למענק של 20 אלף שקלים, ואילו המועמדים שירכיבו את הרשימה הקצרה, שתתפרסם בעוד כחודשיים, יזכו לפרס בסך 40 אלף שקלים. ואלה שמות המועמדים, ששם פורסם היום: "הביקור" של הילה בלום (הוצאת זמורה ביתן), "מוקס נוקס" של שמעון אדף (הוצאת כנרת-זמורה ביתן-דביר), "סוסית" של לאה איני (הוצאת כנרת-זמורה ביתן-דביר), "במופלא ממני" של אמונה אלון (הוצאת כנרת-זמורה ביתן-דביר), "הילד האחרון של המאה" של סמי ברדוגו (הוצאת הקיבוץ המאוחד), "מט ילדים" של בלה שייר (הוצאת הקיבוץ המאוחד), "ואדי מילח" של אורנה עקאד (הוצאת הקיבוץ המאוחד), "הניסוי הגדול" של אלה יבלונסקי (הוצאת מודן), "תיק נעדר" של דרור משעני (הוצאת כתר ספרים), "חשד לשיטיון" של מאיה ערד (הוצאת חרגול ספרים), "בזעיר אנפין" של ירמי פינקוס (הוצאת ספרים עם עובד), ו"קסם וכזב" של ערן בר גיל ( הוצאת ידיעות ספרים – משכל).

במהלך חודש ינואר הקרוב יוכרז הזוכה הגדול בפרס ספיר בטקס חגיגי. בשנה שעברה זכה בפרס, שכלל בין היתר מענק כספי של 150 אלף שקלים, הסופר חגי ליניק, על ספרו "דרוש לחשן" שיצא בהוצאת הספרייה החדשה.

מה דעתכם על רשימת המועמדים? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פרס ספיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully