וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 31: שיקגו בול - מחווה לדריק קרטר

21.11.2012 / 12:18

הקאסט האלקטרוני של יותם אבני במחווה לדריק קרטר, הדי.ג'יי הססגוני משיקגו שמסוגל לערבב באופן מושלם סווינג ג'אז, אינדסטריאל, Fאנק, אסיד ושירת גוספל

בעידן של אינפלציית מפיקים, תקליטנים וטרנדים מוזיקליים שמתחלפים במהירות שיא, אנחנו זקוקים יותר מאי פעם לאמנים בשיעור קומתו של דריק קרטר. מי שנחשב בעיני רבים לקול דומיננטי וייחודי של דור שני למפיקי האוס משיקגו, מנהל כבר שני עשורים יחסי אהבה-שנאה עם תעשיית הדאנס, קהל מעריציו וכל בעל חיים שאינו בולדוג צרפתי. לכבוד חגיגות העשור לצאת אלבום הבכורה המופתי שלו, "Squaredancing In A Roundhouse", כניסתו להיכל התהילה של הדאנס עם הוצאת כרך משלו בסדרת "House Masters" של דפקטד וביקורו הקרב בליין הלג'נדס של מועדון הבלוק, החיים בלופ מצדיע לדריק קרטר – הדי.ג'יי שדי.ג'ייז הכי אוהבים.

"אני מבין לגמרי את הקונספט של בני אדם, אבל בגדול מדובר במוצר די גרוע" (דריק קרטר, Resident Advisor, 2012)

אין זה מקרה שסט המחווה שערכנו לכבודו של קרטר נפתח במילים "My name Is Derrick Carter and I'm from Chicago". בניגוד לרבים מהמפיקים והתקליטנים האמריקאים שנאלצו בשלב כלשהו בקריירה להגר או לכל הפחות להפנות את רוב תפוקתם אל מדינות אירופה, קרטר היה ועודנו חלק בלתי נפרד מתעשיית הדאנס היציבה באופן מפתיע בלב ליבה של שיקגו, עיר שאף הכתירה אותו כאחד מ-100 יקיריה (במקום ה-66) על פי משאל מגזין New City המקומי. כשרון הארדי ופרנקי נאקלס הניחו את יסודות ההאוס קרטר היה שם, כש-Imports, חנות התקליטים הראשונה שהתמקדה בדאנס, נפתחה, הוא התנדב לעבוד בה ללא תשלום, וכך כבר בימיו כתלמיד תיכון סומן כהבטחה גדולה בעיר. אם בזכות עושרה המוזיקלי האדיר של שיקגו ואם בזכות הליברליות שלה כלפי הקהילה הלהט"בית, דבר אחד בטוח - דמות מורכבת כמו דריק קרטר לא הייתה יכולה להתעצב בשום מקום אחר בעולם.

"הדי.ג'יי הכי טוב אי פעם? זה קל, דריק קרטר". (2 Bears, משאל Mixmag, 2012)

לנסות ולתאר עבור מי שטרם נחשף ליצירתו של קרטר את סגנון המוזיקה שהוא מפיק זו משימה לא פשוטה. את רוב הפקות המקור שלו הוא מגיש עם פתיח דרמטי ארוך, המהווה אתגר בידיו של כל תקליטן. המקצב שלו, הידוע בתמהיל נוקשה, מטונף וייחודי, מקנה לטראקים בהפקתו מעמד חסר אפיון שיכול להתאים לכל חלק במהלך מסיבה, ובעזרת מנעד קולו הרחב הוא מסוגל להישמע כמו פרינס ופרדי קרוגר בעת ובעונה אחת. אחד מהאלמנטים המזוהים ביותר עם יצירתו של קרטר, מלבד קולו הממוסטל והחרמני, הוא הסווינג. כמורה דרך רוחני של רוב אלילי הג'אקין האוס, קרטר היה אחד הראשונים להפיק רצועות האוס בריתמיקת סווינג חריפה, שעד היום רחוקה מלהיות נפוצה ברוב סגנונות ההאוס או הטכנו. אצל קרטר, לעומת זאת, מדובר במרכיב דומיננטי שמפיח בתקלוטיו המרתוניים הידועים לשמצה סקס-אפיל עם ניחוח של "מד מן". את השיגעון שלו לסגנון המוזיקלי הנושן הוא לוקח כעת לקיצוניות, כשבמקום להישען על סמפולים מתקליטים ישנים הוא טורח להקליט הרכבי כלייזמר וג'אז צועני באולפן המפואר שבביתו.

"אני לא מבין מה הרעיון בלהיות מקובע על טעם אחד, זה לא גלידה אנשים, טעמי קונדומים צריך לגוון!" (ציוץ טוויטר, 2011)

אבל לא רק בזכות הפקות מקור או רימיקסים הוכתר קרטר לימים כתקליטן האהוב ביותר על פיט טונג, אלא גם – ובעיקר - בזכות יכולות התקלוט המופלאות שלו. כל אחד מעשרת אלבומי המיקס החשובים שהקליט קרטר במהלך הקריירה שלו הם עדות לעבודת כפיים של מנתח קיסרי יותר מאשר של תקליטן. ממש כמו דמותו הססגונית והאקלקטית, כך גם תקלוטיו מפורסמים בשילובים מפתיעים, מאקפלות מתפילות נוצריות ועד מונולוגים מסרטים או שיר נשכח של דסטניז צ'יילד. קרטר הוא תקליטן ששני פטיפונים בלבד עושים עוול ליכולות הטכניות שלו, לפרק ולהרכיב מוזיקה בזמן אמת מול קהל. בשעה וקצת שערכנו לכבוד פועלו הרב של קרטר כמפיק ורימיקסר מבוקש, ניתן להתרשם מכל הטוב שיש לדיסקוגרפיה העשירה שלו להציע. מהרימיקס הממזרי ל-"My House" של הרקולס אנד לאב אפייר (שידועים בהערצה האדירה אליו) עד "Where You At", ההמנון האלמותי שחבורת Innervisions חיללו בלי בושה. סווינג ג'אז, אינדסטריאל, Fאנק, אסיד ושירת גוספל מעורבלים בבלנדר חלוד עד קבלת משקה סמיך, חריף, מורעל. זה לא טכנו, זה לא האוס. זה דריק קרטר. לרוויה.

הפלייליסט המלא

1. Derrick L. Carter - Boompty Boomp Theme (Classic)
2. Alexander East - Jest 4 Me (Derrick Carter Remix)
3. Freaks - Telefunky (Derrick Carter Remix)
4. So Called - (These) Are The Good Old Days (DC's BHQ Remake)
5. Cajmere Feat. Derrick Carter - Dream States (Cajual)
6. Derrick L. Carter - Where You At (Classic)
7. Hercules & Love Affair - My House (Derrick Carter Remix)
8. Sound Patrol - Tripping Among The Stars (Derrick Carter Remix)
9. The Innocent - Theme From Blue Cucaracha (DC Private Edit)
10. Derrick L. Carter - Do You Belive? (Classic)
11. Royksopp - So Easy (Derrick Carter BHQ Remix)
12. DJ Bang - DJ Bang Makes You Jiu-Jitsu (Technical)
13. Derrick L. Carter - End Of The Line (Got Change For A 20$) (Classic)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully