וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי עזבונו של טולקין תובעים את האחים וורנר

21.11.2012 / 15:56

מנהלי העיזבון של הסופר המנוח תובעים את חברת וורנר בטענה שאלו הפרו את החוזה המקורי שנחתם בין הצדדים בנוגע להכנסות ממכירות מוצרים נלווים לסרטי "ההוביט" ו"שר הטבעות"

מנהלי עזבונו של הסופר המנוח ג'. ר .ר. טולקין הגישו תביעה על סך 80 מיליון דולר נגד אולפני האחים וורנר בטענה שגרמו להם להפסדים ממכירות של מוצרים נלווים וחפצים שונים שליוו את יציאת טרילוגיית "שר הטבעות", כמו גם הכנסות ממוצרים נלווים הנמכרים כעת, לפני עליית טרילוגיית "ההוביט" שהחלק הראשון שלה יעלה לאקרנים בדצמבר הקרוב.

בכתב התביעה שהגישו עורכי הדין המייצגים את עזבונו של טולקין, נטען כי אולפני האחים וורנר הפרו את החוזה הראשוני שנחתם בין שני הצדדים. החוזה אפשר לאולפנים שימוש בזכויות על יצירתו של טולקין כמו שמירת ההכנסות ממכירת מוצרי מרצ'נדייז פיזיים שליוו את עליית הסרטים לאקרנים, למשל בובות בשלל צורות וגדלים, מכשירי כתיבה, חולצות וכדומה.

עם זאת, החוזה המדובר נחתם בין שני הצדדים לפני שרכישות באמצעות הרשת הפכו לדבר נפוץ ושכיח. לדברי התובעים, החוזה לא כלל הכנסות שמקורן במכירות אלקטרוניות ודיגיטליות, שבעת חתימת החוזה עדיין לא פותחו בשלמותן, וכיום הולכות ומתפתחות באופני מכירה שונים ובפלטפורמות חדשות.

"האחים וורנר, יחד עם אולפני ניו ליין סינמה, ממשיכים לגזול ולעשוק, בחוצפה חסרת מורא, הכנסות ממכירות מוצרים מבלי שיש להם הרשאה לכך", נטען בכתב. "נוסף על כך, הנאשמים ממשיכים להתעקש על כך שיש להם את הזכות להמשיך להפיץ, למכור ולייצר עוד רווחים על מוצרים פיזיים שנמכרים בדרכים שאינן מוחשיות". מאולפני וורנר לא הגיבו להאשמות.

התביעה כאמור מגיעה כאשר בעוד שבועות ספורים תתקיים הקרנת הבכורה של "ההוביט: מסע בלתי צפוי", החלק הראשון בטרילוגיית "ההוביט" שגם היא בוימה על ידי פיטר ג'קסון, העומד מאחורי סרטי "שר הטבעות". הסרט השני בסדרה, "ההוביט: ישימון סמוג", עתיד לעלות לאקרנים בדצמבר 2013 והחלק השלישי, "ההוביט: לשם ובחזרה", עתיד לצאת ביולי 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully