וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבקה בלאק החדשה: הקלות הבלתי נסבלת של הלהיט

אלכס פולונסקי

22.11.2012 / 0:40

ניקול ווסטברוק, היורשת המפוקפקת של רבקה בלאק חוגגת עם "It's Thanksgiving" את העובדה שגם אם יש לך שיר שעוסק בכלום, זה לא ימנע ממנו להפוך ללהיט ויראלי ואותך לכוכבת

קרוב לשבועיים עברו מאז שיצא ביוטיוב "It's Thanksgiving" של ניקול ווסטברוק, נערה אנונימית שכנראה תוך כמה חודשים תהפוך לזיכרון רחוק עבור כל מי שנתקל בשם או בפרצוף שלה. בשבוע הזה, הקליפ בכיכובה צבר מעל 10 מיליון צפיות והוכתר מהרגע הראשון על ידי כלי תקשורת בארצות הברית, מרשת ABC ועד מגזין TIME, בתור יורש ל"Friday" של רבקה בלאק, שמאז שחרורו לפני כשנה וחצי הספיק לקבל יותר מ-40 מיליון צפיות.

פטריס ווילסון, הבעלים של חברת Ark Music Factory, שהייתה אחראית גם להתפוצצות של רבקה בלאק הוא לא הראשון שעלה על הנוסחה של יצירת להיט ויראלי ושבלוני, אבל הוא הצליח לרקוח אותה לצרכיו באופן שישיג לו מקסימום חשיפה במינימום מאמץ – ליצור א-לה סרטון בת מצווש, רק כזה שנחרט בראש חרף ההתנגדות.

בדומה ל"Friday", גם "It's Thanksgiving" מבוסס על ליריקה קלנדרית – אם בלאק שרה על יום שישי והימים שבאים לפניו ואחריו, ווילסטברוק לוקחת את זה צעד קדימה לעבר חודשים: "בדצמבר היה כריסמס, בינואר השנה החדשה, אפריל זה פסחא" וכך הלאה, עד ל"אבל עכשיו זה חג ההודיה". האלווין, ככל הנראה, נפל בעריכה. כנראה שלילדים כבר אין עולם רגשי או תחומי עניין, כל מה שהם רוצים לעשות בעשור הנוכחי זה לשרוד עוד יום, עוד חודש, ולגמור עם זה כבר – לחיות משישי לשישי, מחג אחד לאחר. בדומה ללהיט הקודם של ווילסון, גם כאן יש המון בני נוער היפראקטיביים בקטע מטריד, שרק מוכיחים את הנחיצות של ריטלין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתאבון. או שלא. ניקול ווסטברוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שיום שישי הוא לכאורה מאורע מספיק משמעותי כדי לייצר סביבו להיט, לא ברורה הבחירה בחג ההודיה, שתוקעת לווילסון מילים כמו "תרנגול הודו, ייאי! פירה, יאיי!" או משפטי קיטש נוסח "אסור להיות בשנאה, צריך להיות אסיר תודה" כשהיא מוקפת בחברים שלה סביב שולחן האוכל, שרה לתוך פולקע שמשמש כמיקרופון; ויש גם הופעת אורח של ווילסון עצמו, מחופש לתרגול הודו שאוכל תרנגול הודו וגורם ליקום לקרוס אל תוך עצמו. בקטע אחר הוא סתם נמצא שם בתפקיד המבוגר האחראי, מתפעל את הברביקיו.

זה לא שתעשיית המוזיקה האמריקאית משפריצה מהפופיק שירי פופ עם משמעות, לפחות לא באופן שוטף, אבל גם יצירות מהונדסות לכאורה כמו "It's Thanksgiving" שנשענות על מסורת קצרת השנים של בלאק אייד פיז המאוחרים ("I Gotta Feeling") או LMFAO (כל שיר שהוציאו) שהמסר היחיד שלהם הוא – יידיים למעלה, לרקוד! – תופסים בביצים כל רגע סתמי והופכים אותו לחגיגה; העניין הוא שהם עושים זאת מתוך מודעות עצמית סבירה, זו שכל כך חסרה בלהיטי ווילסון-בלאק-ווסטברוק.

אם "Friday" התקבל בהבנה מסויימת, הפעם הגולשים מריחים שהם עומדים מול שקית זבל שמישהו שכח להוריד – בתוך עמוד היוטיוב שלו, הקליפ קיבל מעל 157 אלף דירוגי דיסלייק, מול 21 אלף דירוגי לייק; מה שרק מוכיח שגם שירי כלום, בסופו של דבר, צריך לדעת איך לעשות, כי כבר לא ברור אם צוחקים איתם, עליהם, או שהבדיחה היא בכלל עלינו.

מה אתם חשבתם על השיר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully