וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס, מייק לי וקן לואץ' קוראים לחרם על ישראל

28.11.2012 / 20:04

קבוצת של אמנים, יוצרים וזוכי פרס נובל לשלום פרסמה מכתב פומבי הקורא להטיל אמברגו צבאי על מדינת ישראל, בשל הפרת חוקי המשפט הבינלאומי והפרת זכויות הפלסטינים

קבוצה המורכבת מאמנים, יוצרים וזוכי פרס נובל לשלום שחררה מכתב פומבי הקורא לאמברגו צבאי על מדינת ישראל. בין החותמים על המכתב ניתן למנות את המוזיקאי ומנהיג להקת פינק פלויד רוג'ר ווטרס, הבמאים הבריטים מייק לי וקן לואץ', הבלשן היהודי נועם חומסקי וחתני פרס נובל לשלום אדולפו פרז אסקוויבל ומייריד מגוואייר.

"אנו נחרדים מהסבב האחרון של אלימות ישראלית כנגד 1.5 מיליון פלסטינים בעזה הנתונה תחת מצור", נאמר במכתב, "ומודעים להיעדר הענישה המתמשכת שאיפשרה את הפרק הנוסף הזה בהפרת זכויות הפלסטינים וחוקי המשפט הבינלאומי על ידי ישראל. אנו מאמינים שיש צורך דחוף בפעולה בינלאומית שתכלול אמברגו צבאי מקיף נגד ישראל".

"מהלך כזה נתון להחלטת האו"ם, ודומה להגבלות שהוטלו בעבר על מדינות כמו דרום אפריקה בימי האפרטהייד". בנוסף, המכתב מבקר את המדינות שהציעו לתמוך בישראל. "בעוד ארצות הברית היא התומכת הגדולה ביותר של מדינת ישראל, ומספקת מיליארדי שקלים למערך ההתחמשות הישראלי מדי שנה, אין להתעלם מתפקידו של האיחוד האירופי, ובמיוחד הסבסוד המשמעותי שלו למחקר צבאי בישראל".

קן לואץ' קורא לחרם על מדינת ישראל מזה מספר שנים, ואילו מייק לי ביטל את ביקורו בישראל בשנת 2010 בשל מה שהגדיר כ"ירי מתמשך על תמימים". רוג'ר ווטרס, מאידך, הופיע בישראל בשנת 2006, אולם בשנת 2011, במהלך ראיון לרשת אל ג'זירה, יצא בקריאה לאמנים להצטרף לחרם על ישראל, בהכריזו כי "דיבורי ישראל על שלום הם מס שפתיים".

מה דעתכם על המכתב? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully