וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הצצה לפרק של "האלבומים" על משינה. צפו

30.11.2012 / 0:21

האלבום הראשון של להקת משינה והדרך הקשה שעברה עד שזכתה להקליט אותו עומדים במרכז הפרק הראשון בעונה השנייה של "האלבומים", שתעלה בשבת בערוץ 8. צפו בהצצה ראשונה

צילום מסך

"האלבומים", סדרת המקור של המרתקת של ערוץ 8, חוזרת לחקור את ההיסטוריה של הרוק הישראלי בחמישה פרקים נוספים שמתרחשים בחדרי חזרות, אולפני הקלטות ומועדונים. העונה הנוכחית, בעריכתו של יואב קוטנר, בימויו של אבידע ליבני והפקתו של אסף אמיר, ממשיכה את הקו של קודמתה עם הסיפורים מאחורי כמה מאלבומי הבכורה החשובים, המשפיעים והמשמעותיים בתולדות המוזיקה הפופולרית בארץ. תהיה זו ככל הנראה העונה האחרונה של "האלבומים" שתעלה בערוץ 8.

הפרק הראשון בעונה השנייה מתייחס לאחת היצירות הבולטות ברוק הישראלי שנות ה-80: אלבום הבכורה של משינה. האלבום הניב שורה של להיטי ענק כמו "רכבת לילה לקהיר", "אנה", "אופטיקאי מדופלם", "עתיד מתוק" ו"בלדה לסוכן כפול" ונמכר בסופו של דבר בלמעלה מ-65 אלף עותקים, אך הדרך אל ההצלחה הייתה רצופה מהמורות – בתחילת דרכם כלהקה התקשו שלומי ברכה ויובל בנאי, חברים עוד משירותם הצבאי, לשמור על הרכב קבוע, והתקשו עוד יותר לשכנע את חברות התקליטים שלמוזיקה של חבורת נערים תל אביביים אבודים יש סיכוי להצליח בקרב הקהל הרחב. יובל בנאי נזכר בתחושת התלישות שאפיינה אותם ואת שיריהם בתחילת הדרך: "יש בכל השירים האלה, ברובם, איזשהו... הדבר הזה של 'כולם עושים את זה, אבל תראו מה לנו קרה'. זה שזה היה עטוף, אתה יודע, בסאונד סופר, כאילו, מהיר ושמח, לא פתר את הביקורת החברתית שיש עדיין במילים. אני חושב שכל הזמן אמרנו דבר מאוד ברור".

הפרק הראשון של "האלבומים 2" ישודר ביום שבת, 1.12, בערוץ 8 בשעה 22:30.

אוהבים את האלבום הראשון של משינה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully