וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה קנסה ערוץ טלוויזיה בגלל "משפחת סימפסון"

3.12.2012 / 19:10

הרגולטור של הטלוויזיה הטורקית קנס את ערוץ CNBC-e לאחר שידורו של פרק בסדרה "משפחת סימפסון" בו אלוהים מכין קפה לשטן, בגין חילול ערכי הדת

ערוץ טלוויזיה טורקי נקנס על ידי הרגולטור המקומי בגין חילול ערכי הדת, לאחר ששידר פרק של "משפחת סימפסון" בו נראה אלוהים מקבל הוראות מהשטן. הרגולטור הטורקי, RTUK, הודיע כי קנס את ערוץ השידור הפרטי CNBC-e בסכום של 30 אלף דולר בעקבות שידורו של פרק שנוי במחלוקת בקומדיה האמריקאית המצויירת, בו נראית דמותו של השטן כשהיא מבקשת מאלוהים שיכין לה קפה. יש לציין כי CNBC-e הינו ערוץ בידור שמופעל על ידי השלוחה האירופאית של רשת NBC האמריקאית וחברת NTV Group.

"הוחלט לקנוס את הערוץ בעוון שידור הפרק", מסר בהודעה רשמית דובר הרגולטור, שסירב להסגיר פרטים נוספים, בטוענו כי מידע נוסף בפרשה ייחשף בשבוע הבא. הערוץ הנקנס הודיע כי יגיב לדברים ברגע שהקנס יגיע לידיו ויוכרז באופן רשמי.

"מעניין איך הכותבים יגיבו כשהם ישמעו שהבדיחות שלהם נלקחו כאן ברצינות", כתב על הפרשייה בעל הטור מחמת אילמאז, שכותב בעיתון הטורקי Hurriyet. "אולי הם יוסיפו מומחה טורקי מקומי לענייני בדיחות ויטפחו את הסטראוטיפ הטורקי הקנאי והצדקני".

המאבק על ציביונה של טורקיה מתנהל בין הציבור הדתי והחילוני מזה מספר שנים, גם בזירה התקשורתית. בעבר יצא ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נגד אופרת סבון שעוסקת באימפריה העותמאנית וזוכה לרייטינג גבוה, בטענה כי היא מבזה את הזיכרון של הדמויות ההיסטוריות עליהן היא מבוססת. הסדרה "משפחת סימפסון", המשודרת משנת 1989 והיא הסיטקום האמריקאי הוותיק ביותר בטלוויזיה האמריקאית, משודרת בטורקיה מזה עשור.

מה דעתכם על הצנזורה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully