וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" מתקרבים לאוסקר

4.12.2012 / 0:19

שתי היצירות הדוקומנטריות הישראליות נכנסו לרשימה המקוצרת של 15 סרטים, מתוכם ייבחרו חמישה שיתמודדו על פרס האוסקר בקטגורית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר

בעוד שטרם ברורים סיכוייו של "למלא את החלל" להתחרות על פרס בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר הקרוב, הסיכוי של ישראל להשתבץ ברשימת המועמדויות לפרס הדוקומנטרי הטוב ביותר השתדרג כאשר אמש (שני) פורסמה הרשימה המקוצרת של 15 הסרטים שיתמודדו על מקום בקטגוריה, בהם "שומרי הסף" של דרור מורה ו"חמש מצלמות שבורות" של עימאד בורנט. ב-10 בינואר יוכרזו המועמדים הסופיים בכל הקטגוריות לאוסקר, כאשר בזו של הסרט הדוקומנטרי יתמודדו בסופו של דבר חמישה סרטים.

"שומרי הסף" מציג סדרה של ראיונות שערך מורה עם שישה ראשי שב"כ לשעבר, כולל כרמי גילון, עמי איילון, אבי דיכטר ויעקב פרי. הסרט זכה לתשומת לב רבה במיוחד כשהוקרן בפסטיבל טורונטו. הסרט, בהפקת מורה, אסטל פיאלון ופיליפה קוברסקי, נמכר בחודש יולי האחרון גם להפצה בארצות הברית, על ידי חברת סוני פיקצ'רס קלאסיק, ולאחר מכן נמכר להפצה באנגליה, אירלנד ואוסטרליה. כמו כן, התקבל סרט לפסטיבל סאנדנס היוקרתי לקולנוע עצמאי, ובנוסף, זכה למועמדות לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי איגוד המפיקים האמריקאי.

"חמש מצלמות שבורות", המתעד את ניסיונו של בורנאט לתעד את המאבק בבילעין על אף שמצלמותיו נשברות שוב ושוב, קטף באוגוסט האחרון את פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל טרוורס סיטי שנוסד על ידי הדוקומנטריסט מייקל מור.

"חמש מצלמות שבורות": סיפור אנושי מרגש ומדכדך
הדוקו הישראלי כובש את העולם? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully