וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים בלופ 32: אפטר פארטי עם תקליטנית אורחת

6.12.2012 / 15:01

הקאסט האלקטרוני של יותם אבני מציג את מיטב תקליטי ההאוס והטכנו הלוהטים של הרגע ומארח את עידית פרנקל לתת-מדור חדש המוקדש לשעות הקטנות שלאחר מסיבה

בין איום טילים למדורים אורחים הספיקו להצטבר על שולחן מערכת החיים בלופ אינספור תקליטים חדשים ומרהיבים. חודש דצמבר מאז ומעולם היה לפורה וחגיגי עבור תעשיית הדאנס ומהדורת 2012 שלו היא הוכחה אידיאלית לכך. אם כאות הזדהות עם תת-המדור החדש שלנו "תרגיע" ואם כתפילה לחורף ברור יותר במחוזותינו רקחנו לכבודכם סט מהורהר ואינטימי ובו שתיים עשרה ההוצאות ההכרחיות של הרגע. אז הדליקו קטורת, עמעמו אורות ולחצו פליי, כי הנה סט שיכול להפוך משחק מקדים תמים לוואחד משגל.

הקאסט נפתח עם Nick Curly, ללא ספק איש השעה של אומת הדאנס. לאחר קרוב לעשור של פעילות משגשגת בגזרת הטק-האוס הן כמפיק משובח והן כבעל הלייבל Cécille Records האהוד והמוערך, החליט קרלי לפזול אל ניחוחות מוזיקליים קומוניקטיביים יותר ומוציא כעת לאור את אלבום-אולפן הבכורה שלו. "Piano In The Dark" הסינגל הראשון להפציע מתוך האלבום הוא כל מה שלא היינו מצפים ממנו להפיק. מדובר בטראק דיפ האוס מסמרר שיער שבראשו שירת אר אנ' בי מחרמנת בביצוע שלא היה מבייש גם את ג'ון לג'נד.

בהמשך הקאסט מופיעה רצועה נוספת של ניק מאותו אלבום ברימיקס של אחד בשם דניס פרר. אם כבר בניחוחות אר אנ' בי עסקינן נציין כי קצת לאחר מכן אפשר להיתקל ברצועה חדשה מאת הנריק שוורץ שממשיך להוכיח את יכולות ההלחנה וההפקה המדהימות שלו בעזרת "Take Words In Return" שהוא טראק מתוך אוסף חדש ועמוס כישרונות בחסות מועדון ה-Watergate. ברצועה שנידב שוורץ לאוסף הוא מפגין תעתועי ווקודר מחמיצי לב שמזכירים יותר מכל השפעות קנייה ווסט קשות. להגיד שאני בעד יהיה אנדרסטיימנט פושע. אל תוך הנריק שוורץ מחלחלים פנימה במיקס צמד הפנצ'גה בויז עם "Pachanga Voice", סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה המדובר שלהם "We Are Really Sorry".

אני מניח שכשתאזינו לרצועה הזו תתהו גם אתם על מה לעזאזל יש להם להתנצל, על דיפ האוס ממוסטל ומבושם פוסט-Pאנק כמו שאף אחר לא מצליח להפיק? מדובר באלבום גדול מאת זיווג מוזיקלי אדיר - חובה. עוד צמד מפיקים שהוציא כעת אלבום אולפן חדש הם ידידי ישראל Layo & Bushwacka! שהרימיקס המדהים שהפיק עבורם Guti הוא הטראק הבא בקאסט. שנה לאחר ההייפ העצום שהשיג, גוטי לא כתב אף המנון, אך כאן מוכיח ללא ספק שהוא המפיק הכי נכון להפוך טראק בינוני כמו במקרה הנ"ל לפצצת טק האוס מזדקרת.

עוד בתכנית האמנותית מצפים לכם גם העריכה המחודשת של קרל קרייג ל"Midnight Hours" של דלאנו סמית, ללא ספק אחד מפנינות הדיפ האוס של העשור. הסינגל החדש של Dntel שבגרסאת הרימיקס המסמררת של Die Vogel זינק היישר אל מקום הראשון במצעד המכירות של What People Play השבוע, ויקיר קהילת ציון נוסף בשם Kink שעושה בקולה של נינה קרביץ דברים שהצנזורה יפה להם. בפינתנו האהודה "אחי מה זה הטראק ששמת עכשיו?" זוכה משיח צידקנו הצ'יליאני ריקרדו ויללובוס אשר התבקש ע"י חברי Soma הסקוטים להעניק פרשנות מודרנית משלו ל-"Seawall" של Envoy. מה שהיה במקור אי שם ב-1996 המנון רייבים חוצה יבשות (הטראק הכי טוב שאורביטל לא כתבו אם תשאלו אותנו) נדרס כעת בברוטאליות ע"י גאון המינימל שהותיר רק את תפקיד כלי המיתר כמוטיב מרכזי כשסביבו הגרוב והפקת הטכנו פורצת הדרך שאת גדולתה נצליח כנראה להפנים כראוי רק עוד עשור.

יצאתם וחגגתם את עצמכם עד בלי דעת? השמש כבר קופחת על הראש בעוד שאתם לא מסוגלים למצמץ עפעף? תגידו יפה שלום ל"תרגיע" תת-המדור החדש שלנו בו תקליטנים אורחים עורכים מקבצים מוזיקליים לשעות שלאחר המאוחר.

תרגיע 01 - עידית פרנקל (תפו"ד, Later)

להורדת הקאסט
לבלוג תפו"ד של עידית פרנקל וניב הדס

היום אולי יהיה קשה להאמין, בעיקר למי שיצא לשמוע אותי
מתקלטת בשלוש השנים האחרונות, אבל בשנים הראשונות לסיפור האהבה שלי עם מוזיקה אלקטרונית - רחוק מאד בתחילת שנות ה-90 - אמביינט האוס היה הז'אנר שחיבר אותי לכל הסיפור. בעיקר כי בתל אביב לא באמת נערכו מסיבות ראויות, אבל גם כי הדרך בין להיות טינאייג'רית עצובה לקלאברית שמחה, עברה דרך האלקטרוניקה החללית/אווירתית של השנים ההם. דה אורב, פיוצ'ר סאונד אוף לונדון, 808 סטייט, הגריד ואורביטל התנגנו באוזניות הווקמן והיו הפסקול לחלומות הדיגיטליים הראשונים שלי.

לכן, כשהגעתי לערוך את המינימיקס הזה חשבתי שיהיה נחמד להצדיע לימים ההם, מאין הומאג' אישי ל"צ'ילאאוט זון", של MTV או לשעה האחרונה של "מסיבת הריקודים", תכנית הדאנס המיתולוגית של צה"ל 2. אבל מה לעשות שבשמיעה מפוקחת היום, 20 שנה אחרי, רוב הקטעים נשמעו לי משמעותית פחות מתוחכמים ממה שזכרתי. ולכן הסט הזה - שבכל זאת לא מכיל קטעים חדשים בכלל - לא מייצג כלום מלבד מוזיקה שתמיד יש סיכוי שאנגן בסוף הלילה. לפעמים לברמנים שסוגרים את הקופה, לפעמים לרקדנים האחרונים שעל הרחבה ולפעמים רק לעצמי.

הפלייליסט של עידית פרנקל

Green Pickles Feat. Bill Beaver - untitled (Sound (Signature, 2005
(Herbert - It's Only (K7, 2001
(Orbital - Philosophy By Numbers (FFRR, 1994
I:Cube - Mingus In My Pocket (Versatile Records, (1997
(Plaid - Ladyburst (Warp, 1997
(The Other People Place - Sunrays (Warp, 2001
Spacemen 3 - So Hot (Wash Away All Of My Tears) (Fire, 1988

** עידית פרנקל מבקשת למסור תודה לנדב רביד על השימוש באולפן שלו לטובת המשימה.

הפלייליסט של החיים בלופ

Nick Curly - Piano In The Dark (Defected)
DJ Le Roi - 21st try (Rework) (Katchuli)
Henrik Schwarz - Take Words In Return (Watergate)
Pachanga Boys - Pachanga Voice (Hippie Dance)
Layo & Bushwacka! - Can't Hurt You (Feat. Kim Ann Foxman) (Guti Remix) (Olmeto Records)
Chris Carrier - Love Bug (Kate Simko Remix) (Holic Trax)
Envoy - Seawall (Ricardo Villalobos Remix) (Soma)
Nick Curly - Underground (Dennis Ferrer Remix) (Defected)
Dntel - My Orphaned Son (Die Vögel Remix) (Pampa)
Delano Smith - Midnight Hours (Reconstructed by Carl Craig) (Sushitech)
Nina Kraviz - Love Or Go (Kink Mix) (Rekids)
Ripperton - Let's Hope (Tamed Musiq)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully