וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד זכויות האדם: אמנים מספרים על השירים שיבצעו

6.12.2012 / 11:12

לקראת קונצרט זכויות האדם הגדול, שיסיים השנה את מצעד זכויות האדם בחגיגה מוזיקלית עם שלומי סרנגה, נעם רותם, בום פם ואחרים, מספרים המשתתפים על השיר שבחרו לבצע באירוע

קונצרט זכויות האדם הגדול הוא המופע הרשמי לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי, שייערך בכיכר רבין ביום שישי הקרוב, 7 בדצמבר, בשעות הצהריים. המופע ברוח ה-LIVE AID, שיתקיים בסיום מצעד זכויות האדם הרביעי במספר, מאורגן על ידי האגודה לזכויות האזרח בישראל. בשעה 10:30 בבוקר יצא מצעד זכויות האדם מרחבת הבימה, ויתקדם לאורך רחוב אבן גבירול עד לכיכר רבין, שם ייערך המופע, המנוהל אמנותית על ידי אופיר טובול. לקראת המופע, מספרים האמנים המשתתפים על השיר שבחרו לבצע באירוע המיוחד, ועל חשיבותו של המצעד בעיניהם.

שלומי סרנגה ובום פם

ג'ו עמר – לשכת עבודה

אורי כנרות (בום פם): "שיר מחאה ישן בן שמונה שורות, שלצערנו עדיין רלוונטי לגבי תחומים מסוימים בחברה שלנו".

נעם רותם

יאצק קצ'מרסקי - הכיתה שלנו

"יאצק קצ'מרסקי היה אחד מזמרי המחאה הבולטים בפולין, ושיריו הדהדו בסתר במפגשי תנועת 'סולידריות' שבה תמך. השיר 'נאש קלאזה' - הכיתה שלנו - נכתב כתגובה מאוחרת לגירוש הסמוי שנכפה על יהודים ועל מתנגדי השלטון בפולין הקומוניסטית של שנות השבעים. הגירוש שפיזר את כיתתו של קצ'מרסקי וקרע את החברה הפולנית היטיב אומנם עם מעטים ששמחו לצאת אל המערב החופשי, אולם רבים נותרו בודדים, בגלות ובעוני. השיר תוקף גם את שיתוף הפעולה שבשתיקה המתמשכת של האזרחים.

"הרשיתי לעצמי למקם את ההתרחשות כאן בישראל, והשתמשתי ככל האפשר במילותיו המקוריות של קצ'מרסקי, אך במקומות מסוימים החלפתי את סדר המשפטים ואת שמות הדמויות והמקומות, בניסיון לשמור על הכוונה המקורית של מה שהשיר לתפיסתי מנסה להגיד - שאת הגבולות שלנו לא מגדירים הקווים על המפה. הם עוברים במקום בו גדלנו, מול בית ההורים, בית הספר, המקום שבו היתה הנשיקה הראשונה שלנו... בימים האלה, כשאנחנו חושבים את מי צריך לגרש מכאן, אני חושב שכדאי לזכור גם את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אסתר רדא

Marlena Shaw - Woman of the ghetto

"השיר מבוצע על ידי אחת הזמרות המוכשרות ביותר שיצא לי לשמוע. הוא מדבר על לגדול בשכונות הכי קשות של ארה"ב, על כבוד האישה ועל להיות עצמאי – לעמוד על שלך ולא להיכנע לעולם".

נטע אלקיים

להיות אדם – זוהר ארגוב

"המצעד נועד להבליט את כל מה שהחברה מנסה להדחיק - תרבויות, שפות, מאבקים שנמצאים בדיכוי מתמיד. פעם אחת בשנה שלא נתבייש לצעוד לשיר ולעמוד על מה שמגיע לנו".

להקת בילאקה (קונגו)

בוב מארלי - Get Up Stand Up

קירסטיאן, סולן הלהקה: "גם בישראל וגם בקונגו המלחמה אורבת לנו בפינה. בוב מארלי הוא איש שלום ובהשראתו אנו נבצע גרסה ל'Get Up Stand Up'. זהו קטע רגאיי קונגולזי המבקש שוויון זכויות והזדמנויות לכל איש ואישה, ומבטא את השאיפה של כולנו לחופש ושלום".

הפקולטה למוזיקה מזרחית

סעידה

רמי דנוך: "המצעד מבליט את הזכות של אדם להביע את עצמו בדרכים שונות: שירה, כתיבת מחזה או מאמר, שיחה או נאום. הביטוי החיצוני של חופש המחשבה והיצירה".

מרים טוקאן

ג'ון לנון - Imagine

"בין כל הבעיות, המחלוקות, הפוליטיקאים שמדברים, המריבות והרעש הגדול... צריך רגע לעצור ולדמיין עולם אחר, עולם טוב יותר. נולדתי למשפחה ערבית נוצרית מהכפר אעבלין והתחנכתי על רעיונות של שלום, אהבה, נתינה ועזרה לזולת. בכל מה אני עושה, הן כעורכת דין והן כזמרת, אני מנסה לקרב בין בני אדם ללא הבדלים ולחבר מזרח ומערב. לכן הבחירה בשיר היא טבעית וכל כך מתאימה למצעד זכויות האדם, וכדי שיגיע באמת ללב כל האנשים אשיר אותו ב-3 שפות - ערבית, עברית ואנגלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully