וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: אייל שני לכלא אם לא ישלם חובו

גלעד גרוסמן

5.12.2012 / 15:57

השופטת ורדה אלשייך הוציאה צו מאסר למסעדן ושופט "מאסטר שף" שייכנס לכלא ל-45 ימים ביום ראשון הקרוב במידה ולא ישלם עד אז את חובו. שני בתגובה: "בדרך לבית המשפט העליון"

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (רביעי) צו מאסר נגד השף ואיש הטלוויזיה אייל שני, המשמש בימים אלה כשופט בתוכנית הטלוויזיה "מאסטר שף", זאת מכיוון שלדברי הנאמנים הוא אינו עומד בהחזר החובות שנקבע לו. בית המשפט קבע כי על שני לשלם עד יום ראשון את החוב שצבר בקופת פשיטת הרגל שלו – סכום שלטענת הנאמנים במשפט מסתכם בכ-200 אלף שקל, אחרת ייאסר ל-45 ימים.

"לא בלב קל הינני מורה על מאסרו של חייב, אלא ששני, על דרך התנהלותו הנמשכת, והאורח בו החליט, פשוטו כמשמעו, לשים ללעג ולקלס את ההחלטות שניתנו בעניינו, נראה כמי שאינו מותיר בידי ברירה מרובה", כתבה השופטת ורדה אלשייך בהחלטתה. "אין לי אלא להצר, ולא בפעם הראשונה, על כך שאורח ההתנהלות שסיגל לעצמו חייב זה פוגע לא רק בנושים, אלא אף בו עצמו".

תיק פשיטת הרגל של שני נפתח בשנת 2003 לאחר שנקלע לחובות כבדים. לפני כשנה וחצי ביקשו הנאמנים לבטל את הסדר הנושים שנחתם עם שני, ובית המשפט קבע שעליו לשלם בכל חודש 25 אלף שקלים. זאת, בנוסף לרווחיו מתוכניות הטלוויזיה בהן הוא משתתף, המועברים לידי הנאמנים.

השופטת על שני: "אינו דובר אמת, מעלים הכנסות ומתעתע בבית המשפט ובנושים"

בהחלטתה מתחה השופטת ביקורת חריפה על התנהלותו של שני כלפי נושיו ועל יחסו להחלטות בית המשפט. כמו כן, קבעה כי הוא אינו דובר אמת וכי הוא שותף בבעלות של שלוש מסעדות, בעוד הוא הציג עצמו בפני בית המשפט כשכיר. "הוכח כי אינו דובר אמת, מעלים הכנסות ומתעתע בבית המשפט ובנושים", נכתב בהחלטה. השופטת הסבירה כי לא ייתכן ששני ינתל את פשיטת הרגלו שלו כדי "להמשיך לחיות ברמת חיים גבוהה ומנקרת עיניים", וכי הסדר שנקבע אמור לאפשר לו לחיות בכבוד, להבדיל מ"קיום מינימלי הדרוש לאורח חיים סלבריטאי". היא הבהירה כי "אין ספק כי הדבר עשוי להוות מכה קשה לחייב, המורגל ברמת חיים גבוהה מאוד. אולם במלוא הכבוד הראוי, הרי שכאשר הופך אדם לפושט רגל, חובתו לשלם לנושיו תחילה".

בכתבה ששודרה הערב בחדשות ערוץ 2 הגיב שני לטענות נגדו. "אני לא בדרך לכלא. כמו שכיבדתי כל השנים אמשיך לכבד את החלטות בית המשפט, מצד שני, אני בדרך לשלושה ערעורים בבית המשפט העליון שישמעו בעוד שבועיים. השיתו עלי 25 אלף שקל בחודש. אני, מתוך רצון אמת לעמוד בהחלטות בית המשפט ולסיים את הסיפור ביני לבין אנשים שבעבר הייתי חייב להם כסף, משלם כפול כל חודש. אני מעביר כל חודש 50 אלף שקלים".

שני הגיב גם לטענות כי הוא מציג מצג שווא בטוענו כי הוא אינו הבעלים של המסעדות בניהולו. "הטענה מעולם לא הוכחה בבית משפט כנכונה, מעולם גם לא נפתח תהליך דין משמעות. המסעדות לא שייכות לי, הן שייכות לאח יקר מאוד שיש לי בחיים שקוראים לו שחר סגל. אייל שני זה שם שמוכר הרבה דברים, הוא נוצר כדי להביא אוכל לאנשים ולייצר תרבות. בגלל הגודל של המותג הזה, שאני בתוכו בכלל בן אדם אחר לגמרי, כל מי שרוכב עליו זוכה לפרסום רב. עורך דין יכול לעשות קריירה על המותג הזה שהוא לא שלו, הוא גם לא שלי. הוא יצא משליטתי. זה כל הסיפור".

"אני קצת המום מכך שהוא עשוי להיכנס לכלא, אני מקווה שייעשה המאמץ על ידי מקורביו והסובבים אותו לשלם את החוב שלו", אמר חיים כהן, המשמש כשופט לצד שני ב"מאסטר שף". "אני לא יודע להגיד מה יהיה בתוכנית כי עוד יש לנו את הגמר לצלם".

את תגובתה של מיכל אנסקי, המשתתפת גם היא לצידו של שני בתוכנית, לא ניתן היה להשיג. יונתן רושפלד סירב להגיב.

בקשת בחרו שלא להגיב לנושא.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully