וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת פסנתרן הג'אז האגדי דייב ברובק

5.12.2012 / 21:29

ברובק, מלחין ופסנתרן שאחראי לשורה ארוכה של סטנדרטי ג'אז ידועים, ומוכר בין היתר בזכות הנעימה המיתולוגית "Take Five", הלך לעולמו בבית חולים בקונטיקט, בגיל 91

המלחין והפסנתרן האגדי דייב ברובק מת היום (רביעי) לאחר שלקה בליבו בבית חולים בקונטיקט, אליו הגיע לבדיקה שגרתית אצל קרדיולוג. ברובק, שהיה אמור לחגוג מחר את יום הולדתו ה-92, הותיר אחריו אישה, חמישה ילדים, מספר נכדים ואף נינה אחת.

סגנונו הייחודי של ברובק, ששילב בין יכולות האילתור שלו והן מחינוך קלאסי, סייע לו להפוך לאחד מחלוצי הג'אז הפופולרי ולאחד מייצרני הלהיטים הבולטים בז'אנר, במיוחד במהלך שנות ה-50. הוא אחראי לשורה של להיטים, ביניהם "In Your Own Sweet Way", "The Duke" וכמובן הנעימה המוכרת ביותר שלו, "Take Five", שהיתה לשיר הג'אז הראשון שגרסת הסינגל שלו נמכרה בלמעלה ממיליון עותקים.

ברובק ידוע כמי שסייע להחדיר את הג'אז לשיח האקדמי באמצעות הופעות באוניברסיטאות, ומצד שני לא הפסיק לנגן בפני הקהל הרחב באופן קבוע, גם בשנים האחרונות. הוא אף נהנה להמשיך ולנגן את להיטו הגדול ביותר: "אנחנו מנגנים את 'Take Five' בצורה שונה כל פעם", אמר ברובק בראיון לפילדלפיה אינקוויירר בשנת 2005, "כך שלעולם לא נמאס לי ממנו. זה כל היופי בג'אז".

אוהבים את המוזיקה של דייב ברובק? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully