וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומרי הסף" הגיע לחמשת המועמדים הסופיים בפרסי NBR

6.12.2012 / 10:20

טקס פרסי הנשיונל בורד אוף ריוויו, שהתקיים אתמול ונחשב לאחד המנבאים הראשונים של המועמדים בטקס האוסקר, כלל אזכור לדוקומנטרי הישראלי המדובר

אתמול (רביעי) הוכרזו הזוכים בפרסי NBR, טקס הפרסים של הנשיונל בורד אוף ריוויו, כשבקטגוריית הסרט התיעודי טמונה בשורה משמחת לחובבי הקולנוע הישראלי: "שומרי הסף", סרטו התיעודי המדובר של דרור מורה שעוסק בשירות הביטחון הכללי של ישראל, הוזכר כאחד מחמשת המועמדים הסופיים בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר. בפרס עצמו זכה הסרט "חמישיית סנטרל פארק" של קן ברנז.

בפרס הסרט הטוב ביותר זכה "כוננות עם שחר", סרטה של קתרין ביגלו ("מנעול הכאב") העוסק במרדף ארוך השנים של ארצות הברית אחר אוסמה בן לאדן. הסרט זכה מוקדם יותר השבוע גם בפרס אגודת המבקרים של ניו יורק, ונחשב למתמודד מוביל במירוץ אל האוסקר. הנשיונל בורד אוף ריוויו, שהיה בעבר גוף הצנזורה המרכזי של הוליווד, מחלק את הפרסים שלו דרך קבע מוקדם בעונת האוסקרים, מה שהופך אותו לאחד המנבאים הראשונים של המועמדויות בפרסי האקדמיה, ומחזק את סיכוייהם של הזוכים.

"שומרי הסף" מציג סדרה של ראיונות שערך מורה עם שישה ראשי שב"כ לשעבר, כולל כרמי גילון, עמי איילון, אבי דיכטר ויעקב פרי. הסרט, בהפקת מורה, אסטל פיאלון ופיליפה קוברסקי, נמכר בחודש יולי האחרון גם להפצה בארצות הברית, על ידי חברת סוני פיקצ'רס קלאסיק, ולאחר מכן נמכר להפצה באנגליה, אירלנד ואוסטרליה. כמו כן, התקבל סרט לפסטיבל סאנדנס היוקרתי לקולנוע עצמאי ולשלל פסטיבלים נוספים ברחבי העולם, ובנוסף, זכה למועמדות לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי איגוד המפיקים האמריקאי. מוקדם יותר השבוע הוכרז כאחד מ-15 המועמדים ברשימה המקוצרת לפרס האוסקר לסרט תיעודי.

ל"שומרי הסף" יש סיכוי באוסקר? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • שומרי הסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully