וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום השנה בעיתונות: תמונת משה סילמן הבוער של צלם וואלה! בן קלמר

6.12.2012 / 20:09

פרס תמונת השנה בתערוכת צילומי העיתונות היוקרתית הוענק לקלמר, על תמונתו המתעדת את אירוע ההצתה העצמית של משה סילמן ז"ל, שצולמה עבור וואלה! חדשות

זו השנה העשירית בה תערוכת התמונות הבינלאומית "World Press Photo" מגיעה לישראל, ולצידה מוצגת התערוכה הישראלית "עדות מקומית", שביססה את מעמדה כאירוע התרבות החשוב והמרכזי בתחום צילום העיתונות בישראל. השנה הוגשו לתחרות 6500 צילומים, שנבחנו בעילום שם על ידי צוות השופטים, ומתוכם נבחרו 200 צילומים שונים משטחי ישראל והרשות הפלסטינית, המוצגים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, ועוסקים במגוון תחומים: חדשות; אורבניזם; קהילה, דת ואמונה; חיי יום יום; ספורט; טבע וסביבה; דיוקנאות; אמנות ותרבות.

ערב פתיחת התערוכה, הוכרזו היום (חמישי) בטקס מיוחד במוזיאון הזוכים בתחרות צילומי העיתונות "עדות מקומית". הנה לפניכם "תמונת השנה" ו"סדרת השנה":

תמונת השנה: בן קלמר

משה סילמן בצילום של בן קלמר, זוכה "עדות מקומית". בן קלמר
התמונה הזוכה של בן קלמר/בן קלמר

בן קלמר, צלם מערכת וואלה! וטיים אאוט תל אביב, צילם את התמונה הזוכה עבור וואלה! חדשות. קלמר לכד במצלמתו את פעיל המחאה החברתית משה סילמן, לאחר שהצית את עצמו במהלך ההפגנה לציון שנה למחאת האוהלים ברחוב קפלן, ב-14 ביולי 2012. התצלום פורסם בכלי תקשורת רבים בארץ ובעולם.

חבר השופטים נימק כך את הבחירה בתמונה: "המחאה החברתית שמלווה אותנו, שהיא חלק מאיתנו, מצולמת ומתועדת יותר מכל מה שצולם ותועד כאן במשך עשרות השנים שקדמו לה. כולנו צלמים היום. עשרות אלפי פריימים זורמים בו זמנית ברשתות החברתיות, בבלוגים ובאינספור אתרי אינטרנט. הכול תועד, הכול צולם, אך תמונה אחת, של משה סילמן בוער, חזקה יותר מתצלומי מחאה רבים שצולמו בשנה שעברה. התצלום של סילמן, כפי שנקלט בעדשה של בן קלמר, מעביר את המצוקה הרבה בצורה המזעזעת את הצופה. תצלום אחד עומד כלפיד בוער, צילום בודד שמצליח לצרוב את התודעה: האישית, הלאומית, החברתית".

סדרת השנה: ליהי אבידן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מתוך סדרת "חדרים" של ליהי אבידן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חדרים" היא סדרת צילומים של ליהי אבידן, צלמת עצמאית. הסדרה עוסקת בכ-300 דירות באזור התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב ובדירות נוספות ברחבי גוש דן בהן מתנהלת תעשיית זנות ענפה.

"סדרת צילומי החדרים של ליהי אבידן מתמקדת בזנות וסחר בנשים", כתבו השופטים בנימוקיהם. "צילומים רבים נוצרו בנושא זה, הקשה לתיעוד, אולם הטיפול המאופק של ליהי ייחודי ומלווה את הצופה לחוויה מציצנית ושונה, מעבר לחומה האופפת את הנשים האלו 24 שעות ביממה. המצלמה של ליהי חושפת את מה שכולנו מנסים כל הזמן להדחיק. ישראל אמנם הפסיקה להיות אחת ממדינות היעד לאלפי נשים הנסחרות לזנות ממדינות מוכות אבטלה ועוני, אבל תעשיית הזנות בישראל עדיין משגשגת".

התערוכה תוצג מ-6 בדצמבר 2012 ועד 19 בינואר 2013, במוזיאון ארץ-ישראל, תל-אביב, רח' חיים לבנון 2, רמת אביב. האוצרת השנה היא מורן שוב. בחלל התערוכה משולבת גם תערוכה תמטית תחת השם "מו?ט?ל?ים", הכוללת צילומים העוסקים בסוגיית קורת גג ומחוסרי בית. "מוטלים" הורכבה ברובה ממאגר הצילומים שנשלחו לתחרות השנה, ואחדים נוספים.

מה דעתכם על הצילום הזוכה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully