וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם אוברי פלאזה מ"מחלקת גנים ונוף"

מעין זיגדון

10.12.2012 / 0:20

אוברי פלאזה מככבת ב"מחלקת גנים ונוף" כאפריל האדישה והמשונה. בינתיים היא חולמת על תפקיד ב"חוק וסדר" או בקומדיות רומנטיות למרות שהיא לא מאמינה שמישהו ילהק אותה

באחד מפרקי העונה החמישית של "מחלקת גנים ונוף" מתחזה אפריל לאתגייט לעלמה היטלר, מדברת במבטא גרמני ומחביאה שרשרת שעליה מידע שישנה את מלחמת העולם השנייה. הסצינה הקטנה והמתוקה הזו (הו, תתפלאו כמה מתוקה יכולה להיות מיס היטלר) היא התמצית של אפריל לאתגייט והתמצית של "מחלקת גנים ונוף": אנחנו משוגעים, אנחנו יודעים את זה, אבל בעצם אנחנו אנשים ממש טובים שרק רוצים לעשות לכם טוב.

מה שהתחילה כסדרה קומית תמוהה הפכה במרוצת חמש עונות (שידורי העונה השלישית מסתיימים ביום שני ב-HOT קומדי סנטרל ויתחדשו במהלך ינואר עם העונה הרביעית) לסדרת הפיל גוד הטובה ביותר בטלוויזיה. זאת קומדיית אנסמבל מטורללת, שמכנסת תחת תסריט אחד כמה מהדמויות הקומיות המבריקות ביותר מאז סיינפלד.

הכירו את מיס היטלר

היהלום, כפי שנרמז, הוא אפריל לאתגייט, שאותה מגלמת אוברי פלאזה, 28. "המעבר לתוכנית אנסמבל ולא לתוכנית של איימי פוהלר היה די אורגני", אומרת פלאזה, בראיון לוואלה! תרבות. "ברגע שהם ביססו את כל הדמויות ואת היחסים ביניהם, הם התחילו לתת לנו לשחק יותר ולחקור את הדמויות שלנו יותר. יש המון אימפרוביזציה על הסט. הרגשתי שפשוט נתנו לאפריל להיות אפריל, לחשוף את כל השכבות שלה".

מי שהתחילה כהיפסטרית שונאת אדם, יצאה עם בחור שהיה לו חבר, ופיתחה שיטה שלמה שמונעת מאזרחי העיר פוני להגיע לראש מחלקת גנים ונוף, רון סוונסון, הפכה עם השנים לווירדואית אפאתית שמתחזה לבת של היטלר כדי לגרום לבעלה להרגיש טוב יותר עם עצמו.

פלאזה שמחה שהסדרה אמורה לגרום לאנשים להרגיש טוב. ההתפתחות מסדרה צינית על מצבו של השירות הציבורי לסדרת חברים אוהבת אדם טבעית מבחינתה. "בחיים האמיתיים כולנו אוהבים כל כך אחד את השני", היא אומרת. "אנחנו ממש כמו משפחה".

זה קלישאה של שחקנים. "אנחנו כמו משפחה".

"אבל זה נכון. שומעים סיפורים איומים על קאסטים שעובדים ביחד כל יום, ואנחנו כולנו מסתדרים. היה אדם אחד שחששנו ממנו, רוב לאו. פחדנו שמגיע כוכב קולנוע ענק שבטוח יהיה סנוב מגעיל. ואנחנו אוהבים אותו נורא, למרות שהוא מובי סטאר ולמרות שהוא רוב לאו.

מיטב הרגעים של אפריל מ"מחלקת גנים ונוף"

"ההרגשה החיובית היא משהו שמתחיל מלמעלה, מאיימי פוהלר, יוצרת הסדרה והדמות הראשית. היא לא רוצה סדרה צינית, אלא טלוויזיה מעודדת ומשמחת, לא משהו אפל וקודר".

גם אפריל הפכה לאוהבת אדם.

"לא להיסחף. במונחים של אפריל, ככל שהיא עובדת שם יותר היא נקשרת יותר לאנשים סביבה. אבל כשאנדי נכנס לתמונה היא התחילה לחייך. הוא פתח אותה".

את ואנדי הזוג הכי מוזר. מאיפה זה בא?

"הפרקים שלנו הם תמיד שיתוף פעולה בין הכותבים לשחקנים. לפעמים על הסט אנחנו עושים כמה טייקים, ובטייקים האחרונים אנחנו עושים משהו שנקרא 'פאן ראן', סתם מנסים לגרום אחד לשני לצחוק. המון פעמים הדברים שאנחנו מאלתרים נכנסים לתוכנית.

"היחסים של אנדי ואפריל התחילו מאחד האילתורים האלה. בעונה הראשונה, בפרק האחרון, אנדי מנסה לתאר את המוזיקה שלו. הוא עומד במשרד ומדבר על איך הוא עושה משהו שהוא חיבור בין הדייב מת'יוס בנד לקולדפליי ואומר עוד כל מיני שמות של להקות איומות, ואף אחד לא מבין מה הוא רוצה מהחיים שלו. ואני התחלתי לאלתר ואמרתי: 'אני לגמרי מבינה אותך', והסתכלתי עליו כאילו יש לי קראש עליו. היוצרים קלטו את זה, והם אמרו שזה יכול להיות נורא מעניין. ואז הם תקעו אותנו ביחד במשרד בעונה הבאה, לראות מה קורה. רגעים קטנים כאלה יכולים להפוך לדברים גדולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את הדרמה אפשר למצוא במקומות אחרים". מתוך "מחלקת גנים ונוף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשאת נוסעת לוושינגטון עם בן, זה נראה כאילו עומד לקרות ביניכם משהו מסעיר. אם זאת היתה סדרה אחרת, בטוח היה קורה ביניכם משהו.

"זה אחד הדברים שמבדלים את 'פארקס'. אין כל מיני משולשים רומנטיים מפגרים. למה אי אפשר מערכות יחסים בריאות? מערכות יחסים שעובדות? תמיד כשאנשים מתחתנים בטלוויזיה, בפרק הבא היוצרים מחפשים דרך לבלגן את זה. אצלנו גורמים למערכות יחסים לעבוד. את הדרמה אפשר למצוא במקומות אחרים".

המציאו את התפקיד של אפריל בשבילך. האם אתן זהות?

"לא. יש הרבה דברים שונים. אפריל אוהבת בננות, ואני ממש שונאת בננות. אני פורטוריקנית מצד אבא, והיא מצד אמא. זה דברים קטנים כאלה. אני חושבת שהיא 30 אחוז אני. בכלל ביססתי אותה על אחותי הקטנה".

השנה כיכבה פלאזה בתפקיד הראשי בסרט האינדי התמוה אך המתוק "על אחריותכם בלבד" ("Safety Not Guaranteed") שהוקרן בארץ בפסטיבל אייקון. היא גילמה מתמחה בעיתון שנוסעת עם כתב ומתמחה נוסף בעקבות מודעה שמחפשת שותף לנסיעה בזמן. פלאזה גילמה את אפריל גם בסרט הזה: צעירה חכמה מדי, עצובה מדי, עם פנים חתומות וחוסר אכפתיות מוחלט, שמתגלה בעצם כפגיעות חתלתולית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מי ילהק אותי לקומדיות רומנטיות?" מתוך "מחלקת גנים ונוף" אוברי פלאזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את נהנית מקולנוע? זה הסרט הראשון שבו את מככבת, בעצם.

"זאת היתה התחלה טובה. אני אוהבת סרטים. זאת חוויה אחרת לגמרי, תהליך שונה. יש לזה התחלה ואמצע וסוף. טלוויזיה זה כיף בצורה אחרת, כי את מכירה את הדמות שלך כל כך טוב. עם הסרט יש תמיד מטרה, וזה כיף לתת לעצמך את האתגר הזה, ולראות אם את יכולה להשיג אותו. אף פעם לא חשבתי שאהיה בטלוויזיה. ואז זה קרה איכשהו".

אז בעצם את רוצה להגיע בסוף לקומדיות רומנטיות?

"כן! אבל מי ילהק אותי? אנשים חושבים שאני יכולה לגלם רק את אפריל, אבל נראה מה קורה. הלוואי שייקחו אותי לפרק של 'חוק וסדר'".

ביטלו את "חוק וסדר", תצטרכי למצוא אפיקים חדשים.

"אני רוצה לעשות דרמה. אבל קשה ללכת קדימה ואחורה בקריירה, שאנשים יראו אותך עושים קומדיה ואז דרמה. אני חושבת שאני רוצה להמשיך להפתיע אנשים, עד שאני אוכל להית מריל סטריפ".

פלאזה מדקלמת את שמות הקומיקאיות שהופיעו בכל הדורות של "סאטרדיי נייט לייב" בקפדנות של רוצח סדרתי אובססיבי. הגיבורות הגדולות ביותר שלה, היא חושפת, היו איימי פוהלר וטינה פיי. "זה מדהים שאני יכולה לעבוד עם איימי כל יום, זה לא מובן מאליו", היא אומרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהבת כל מה שאדם סנדלר עושה. מתוך "מחלקת גנים ונוף" אוברי פלאזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דווקא מקור ההשראה הגברי שלה מפתיע (למרות שהיא הופיעה לכמה דקות בסרט בכיכובו, "אנשים מצחיקים"), ולא ברור אם היא עושה טרולינג או מתכוונת ברצינות: "אני אוהבת את כל מה שאדם סנדלר עשה. אני אוהבת את האופן שבו הקריירה שלו התפתחה, מ-SNL ועד לדרמה".

מה תוכנית הטלוויזיה האהובה עלייך? שאינה "מחלקת גנים ונוף"?

"'משפחה בהפרעה'.. ו'סיינפלד'. כשגדלתי ראיתי כל פרק כמה פעמים, כמובן. ו'לארי סנדרס'. יש המון קומדיות מעולות וכולן האהובות עלי. אה, כמובן, 'סאטרדיי נייט לייב'".

ודרמה?

"אני לא יכולה לחשוב על שום דרמה. 'משחקי הכס'?".

ניצחת.

אוהבים את "מחלקת גנים ונוף"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully