וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני, רונה קינן וקורין אלאל במופע מחווה ליפה ירקוני

11.12.2012 / 8:59

המופע "יפה ירקוני – ממשיכים לשיר" יתקיים לציון שנה לפטירתה של אחת מהזמרות הגדולות בתולדות הזמר העברי לדורותיו. המופע בהפקת בנותיה של ירקוני

יפה ירקוני, מהזמרות הגדולות בתולדות הזמר העברי, הלכה לעולמה לפני שנה, אבל עולם התרבות הישראלי עדיין זוכר אותה היטב: לציון יום השנה למותה, יעלה המופע "יפה ירקוני – ממשיכים לשיר", בו יבצעו אמנים את שיריה המוכרים והאהובים של הזמרת. במופע ישתתפו אחינועם ניני וגילי דור, קורין אלאל, רונה קינן, רביד כחלני (יימן בלוז), גלית גיאת, אסתר רדא, גון הלוי ורוני גינוסר, מקהלת ילדי ביאליק רוגוזין, מרים טוקאן, עוזי וחיים אסנר, שולה חן ובנה איתמר, יואל שר ובנו אלון, מאיר סוויסה (שהיה נשוי בעבר לבתה של ירקוני) וכן נכדה של ירקוני ישי סוויסה ונינתה מאיה נחמד. "כאן, היום, אנחנו ממשיכים את דרכך, ממשיכים את חלומך, ממשיכים...לשיר", אמרו בנותיה של ירקוני, שמפיקות את האירוע.

ירקוני נולדה ב-1925 בשם יפה אברמוב להורים שהגיעו מאזור הקווקז. היא שירתה בארגון ההגנה כאלחוטאית והמשיכה בשירות זה במסגרת חטיבת גבעתי במלחמת העצמאות. בחטיבה הצטרפה ללהקת החישטרון, ושם התנסתה לראשונה בזמרה. את כינוייה המפורסם ביותר, "זמרת המלחמות", קנתה בזכות ביצוע השירים "האמיני יום יבוא" ו"באב אל ואד" שכתב חיים גורי. ב-1948 הקליטה את להיטה הראשון "עיניים ירוקות", מראשוני שירי הפופ בעברית. עוד קלאסיקות של ירקוני: "הן אפשר", "הפינג'אן", "בערבות הנגב", "ארצנו הקטנטונת", "ליל סתיו" ועוד. בשנת היובל למדינה (1998) זכתה ירקוני בפרס ישראל למוזיקה עברית. בשנת 2000 הוציאה את שירה האחרון, "עכשיו עברו שנים, וכבר קשה להזכר"

בשנת 2001 אובחנה ירקוני כחולה במחלת האלצהיימר. מאז, מיעטה בהופעות ציבוריות. בשנת 2002 התבטאה בחריפות נגד מבצע "חומת מגן", כשמדבריה התפרש כאילו השוותה בין מעשי צה"ל למעשי הנאצים בזמן השואה. ירקוני הכחישה השוואה שכזו, אולם היא זכתה לתגובות חריפות וערב שאמור היה להיערך לכבודה בחסות איגוד אמני ישראל בוטל. עם זאת, הזמן שעבר השכיח את הסערה, וכך נערך לה בסוף 2006 ערב הצדעה גדול בהיכל התרבות.

המופע "יפה ירקוני – ממשיכים לשיר" יתקיים ביום שישי 28.12 בשעה 14.30 במועדון רדינג 3 בתל אביב

מתגעגעים ליפה ירקוני? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully