וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי האגדי ראווי שנקר הלך לעולמו

12.12.2012 / 9:34

המוזיקאי ההודי ונגן הסיטאר הנודע, שהביא את המוזיקה ההודית לתודעת המערב והשפיע רבות על הביטלס (שכינו אותו "הסנדק של מוזיקת העולם"), הלך לעולמו כשהוא בן 92

נגן הסיטאר והמלחין ההודי האגדי ראווי שנקר, שהיה אחראי רבות בין חיבור מוזיקת המזרח לזו של המערב, בין היתר דרך שיתופי פעולה עם הביטלס, הלך לעולמו כשהוא בן 92. שנקר, זוכה שלושה פרסי אמי שהופיע בפסטיבלי וודסטוק ומונטריי, סבל מבריאות לקויה בשנים האחרונות וביום חמישי האחרון עבר ניתוח.

"למרות שאלו זמנים של צער ועצב, זו הזדמנות לכולנו להיות אסירי תודה על כך שהוא היה חלק מחיינו", מסרה משפחתו של ראווי. גם ראש ממשלת הודו מאנמוהאן סינג התייחס למותו של המוזיקאי המשפיע וכתב בחשבון הטוויטר ש"הוא היה אוצר לאומי ושגריר עולמי לשורשי התרבות ההודית".

לשנקר חלק משמעותי בהפיכת המוזיקה ההודית לפופולרית במערב, רבות מכך בשל שיתופי פעולה עם הכנר יהודי מנוחין ולהקת הביטלס בשנות ה-60 המאוחרות. בין היתר, שנקר היה זה ששכנע את ג'ורג' האריסון - שכינה אותו "הסנדק של מוזיקת העולם" - ללמוד לנגן על סיטאר, מה שהוביל את הביטלס להקליט שירים כמו "Norwegian Wood" ו"Within You, Without You".

שנקר, שהיה נשוי מספר פעמים, הוא אביהן של המוזיקאיות נורה ג'ונס ואנושקה שנקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully