וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לפרסי גילדת השחקנים: "לינקולן" בפנים, טרנטינו בחוץ

12.12.2012 / 18:22

טקס ה-SAG, שייערך השנה ב-27 בינואר ונחשב למזניק הרשמי של עונת האוסקר, מחלק פרסי הצטיינות לשחקנים בקולנוע ובטלוויזיה, ונחשב לאחד המנבאים המהימנים של טקס האוסקר

גילדת השחקנים האמריקאית הכריזה היום (רביעי) על המועמדים בטקס הפרסים השנתי שלה, שייערך השנה ב-27 בינואר. הטקס, המתקיים זו השנה ה-19, ומחלק פרסים לשחקני קולנוע וטלוויזיה, נחשב לאחד הטקסים המשמעותיים הראשונים בעונת הפרסים בארצות הברית, ולמנבא מהימן באופן יחסי של המועמדים הבולטים לאוסקר. "לינקולן" של סטיבן שפילברג ו"אופטימיות היא שם המשחק" של דיוויד או. ראסל מובילים את הרשימה עם ארבע מועמדויות לכל אחד.

לפרס הסרט הטוב ביותר (למעשה, היות וזהו פרס של גילדת השחקנים, הפרס מוענק לקאסט הטוב ביותר) מועמדים "לינקולן" של סטיבן שפילברג, "מלון מריגולד האקזוטי", "ארגו", "עלובי החיים" ו"אופטימיות היא שם המשחק". אין ספק שהנעדר הבולט מן הרשימה הוא "ג'נגו ללא מעצורים", סרטו החדש של קוונטין טרנטינו, שעל פי חלק מהדיווחים נשלח ברגע האחרון לחברי הגילדה, ימים ספורים לפני ההכרזה, ולא זכה למועמדות באף אחת מהקטגוריות בטקס. גם "כוננות עם שחר" המדובר של קתרין ביגלו, שנחשב עד כה למתמודד בולט במירוץ אל האוסקר, אינו מועמד בקטגורייה המרכזית.

על תואר השחקן הטוב ביותר בסרט קולנוע יתמודדו דניאל דיי לואיס, שמועמד על תפקידו ב"לינקולן" ונחשב לבעל סיכויים גבוהים לזכייה; בראדלי קופר על תפקידו ב"אופטימיות היא שם המשחק"; ג'ון הוקס המככב בסרט "The Sessions"; יו ג'קמן המגלם את ז'אן ולז'אן ב"עלובי החיים"; ודנזל וושינגטון על תפקידו ב"Flight". לפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט קולנוע מועמדות ג'סיקה צ'סטיין, על תפקידה ב"כוננות עם שחר"; מריון קוטיאר על "חלודה ועצם"; ג'ניפר לורנס על "אופטימיות היא שם המשחק"; הלן מירן, המגלמת את אלמה רוויל ב"היצ'קוק"; ונעמי ווטס על תפקידה בסרט "The Impossible".

בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר בסרט קולנוע יתמודדו אלן ארקין, על תפקידו ב"ארגו"; חאוויר ברדם על תפקיד הנבל ב"סקייפול"; רוברט דה נירו, על תפקידו שזכה לתשבוחות ב"אופטימיות היא שם המשחק"; פיליפ סימור הופמן שגילם מנהיג כת מסוכסך ב"המאסטר"; וטומי לי ג'ונס על תפקידו ב"לינקולן". על תואר שחקנית המשנה הטובה של השנה בקולנוע יתמודדו סאלי פילד, המגלמת את מארי טוד לינקולן ב"לינקולן"; אן התוואי על תפקידה ב"עלובי החיים"; הלן האנט המתקמבקת על תפקידה ב"The Sessions"; ניקול קידמן על תפקידה השערורייתי ב"העיתונאי" ומגי סמית על תפקידה ב"מלון מריגולד האקזוטי". שתי האחרונות יכולות לשמוח במיוחד מהכרזת המועמדויות שכן כל אחת מהן מועמדות לשני פרסים: קידמן מועמדת גם לפרס השחקנית הטוב ביותר בסרט טלוויזיה או מיני סדרה, עבור תפקידה ב-"Hemingway & Gellhorn", ואילו סמית הוותיקה והנהדרת מועמדת גם לפרס שחקנית המשנה בסדרת טלוויזיה, עבור תפקידה ב"אחוזת דאונטון".

על פרס האנסמבל בסדרת דרמה מתמודדות הדרמות הטלוויזיוניות "אימפריית הפשע", "שובר שורות", "הומלנד", "מד מן" וכן "אחוזת דאונטון" הבריטית. על פרס האנסמבל בסדרה קומית מתמודדות "המפץ הגדול", "Glee", "משפחה מודרנית", "האחות ג'קי", "המשרד" ו"רוק 30".

מה דעתכם על המועמדים? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully