וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס מפרגן ל"הערת שוליים" ו"שומרי הסף"

15.12.2012 / 18:27

סרטו של יוסף סידר שהיה מועמד לפרס האוסקר וסרטו הדוקומנטרי של דרור מורה שעוד עשוי להגיע השנה לטקס היוקרתי, זכו לדירוגים גבוהים ברשימת סרטי השנה של העיתון הנחשב

קצת פחות משנה אחרי שהיה מועמד מוביל לזכייה בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר, הסרט הישראלי "הערת שוליים" של הבמאי יוסף סידר זוכה לעוד חיבוק, הפעם בכתבת סיכום השנה של אנתוני אוליבר סקוט, מבקר הקולנוע הראשי של העיתון הנחשב ניו יורק טיימס.

ברשימה שדירגה את הסרטים הטובים ביותר לשנת 2012, דירג סקוט את "הערת שוליים" במקום הרביעי וכתב שמדובר ביצירה "טרגית-קומית עם אמירה על ציונות, אקדמיה, חיי משפחה והאופן שבה השפה משמשת כגשר בין קדושה לטומאה. הסרט עקף ברשימה בין היתר את "המאסטר" של פול תומאס אנדרסון (מקום חמישי), "כוננות עם שחר" של קתרין ביגלו (מקום שישי) ו"ג'אנגו ללא מעצורים" של קוונטין טרנטינו (מקום שביעי).

נוסף על כך, הרכיב סקוט גם רשימה של חמישה סרטים דוקומנטריים שהצטיינו בשנה האחרונה, אותה מוביל במקום הראשון "שומרי הסף" של דרור מורה, הכולל ראיונות עם שישה ראשי שב"כ לשעבר. "סרט פוקח עיניים למי שחושב שהוא מבין את המזרח התיכון", כתב סקוט בהתייחסו לסרט.

"שומרי הסף" הוא מהסרטים הישראלים הבולטים של התקופה האחרונה ונחשב למועמד מוביל במירוץ לעבר פרס האוסקר בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר, כאשר הוא כבר נמצא ברשימה המקוצרת לפרס. לפני כשבוע זכה הסרט בתואר הדוקומנטרי הטוב ביותר איגוד המבקרים של לוס אנג'לס, בו גם הגיע "הערת שוליים" למקום השני בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר.

"שומרי הסף" נמכר בחודש יולי האחרון להפצה בארצות הברית על ידי חברת סוני פיקצ'רס קלאסיק, ולאחר מכן נמכר להפצה באנגליה, אירלנד ואוסטרליה. כמו כן, התקבל סרט לפסטיבל סאנדנס היוקרתי לקולנוע עצמאי. בתחילת החודש הוכתר הסרט כאחד מחמשת המועמדים הסופיים בטקס פרסי הנשיונל בורד אוף ריוויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully