וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע הבריטי: מונטי פייתון, קולין פארל ועוד

16.12.2012 / 16:20

המועצה הבריטית תקיים רצף של אירועים שבמרכזם פסטיבל הקולנוע המסורתי, וכן מגוון אירועי תרבות ואמנות נוספים שקשורים בממלכה המאוחדת

פסטיבל הקולנוע הבריטי חוזר בפעם ה-12, ואיתו שורה של אירועי תרבות שיגעו גם במוזיקה, ספרות ועיצוב. הפסטיבל, שיתקיים בין ה-31 בינואר ל-10 בפברואר, הינו פרויקט הדגל של המועצה הבריטית, ארגון בין-לאומי לקידום קשרי תרבות בין בריטניה ומדינות אחרות, הפועל בישראל בתחום האמנויות, החינוך, המדע והשפה האנגלית. הפסטיבל זכה להצלחה רבה במהלך השנים, ומאפשר לעשרות אלפי צופים הצצה למיטב תוצרת הקולנוע הבריטי העכשווי, בסינמטקים ברחבי הארץ.

"תוכנית הפסטיבל מורכבת מסרטים ממנעד רחב ועשיר של ז'אנרים", מציינת נעמי מיכאלי, מנהלת תחום האמנויות במועצה הבריטית. "הפסטיבל יתמקד השנה בקולנוע בריטי חדש, בסרטי קומדיה שחורה ובמחווה מיוחדת למונטי פייתון, אשר רבים משווים את השפעתם על הקומדיה להשפעת הביטלס על המוזיקה".

בין הסרטים שיוקרנו השנה ניתן למצוא את הסרט החדש "A Liar's Autobiography", פרויקט אנימציה מורכב של שלושה במאים ו-14 חברות אנימציה, המתאר את מעלליו הפיקטיביים של גרהאם צ'פמן מחבורת מונטי פייתון ומבוסס על ספרו הקומי משנת 1980. סרט מעניין נוסף שיוקרן בבכורה בפסטיבל הוא Seven Psychopaths"" בכיכובם של קולין פארל, וודי הארלסון וסם רוקוול, אודות תסריטאי מחוסר עבודה שמסתבך עם העולם התחתון של לוס אנג'לס. זהו סרטו העלילתי השני של מרטין מקדונה ("ברוז'''), שקדמו לו גם הצלחות בעולם התיאטרון. בנוסף יוצג גם סרטו האחרון של הבמאי בן וויטלי, "חופשה נעימה", המתאר חופשת קרוואן זוגית רומנטית ופסטורלית שמקבלת תפנית לא צפויה. הסרט יעלה לאקרנים בישראל מיד בתום הפסטיבל.

מלבד הפסטיבל, יתקיימו בחודשים ינואר-פברואר אירועי תרבות בחסות המועצה: תערוכה של האמן דאגלס גורדון באגף החדש במוזיאון תל-אביב לאמנות; תערוכת יחיד של האמן ג'ון סטזאקר; תערוכה של צמד המעצבים הבריטי Boudicca, כחלק מפרויקט "גוף הדברים". נוסף לכך, מתוכנן ביקורה של הסופרת הבריטית נעמי אלדרמן ביריד הספרים הבין-לאומי בירושלים.

מצפים לפסטיבל הקולנוע הבריטי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully