וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו השחקן אברהם (אברמל'ה) מור

16.12.2012 / 23:30

מור, ממקימי להקת בצל ירוק שזכור לקהל מ"אלכס חולה אהבה" ו"פרפר נחמד", נפטר כתוצאה ממחלת הסרטן בגיל 77. "תמיד סמכתי עליו במאה אחוז", אמר זאב רווח

אברהם מור המכונה אברמל'ה הלך היום (ראשון) לעולמו והוא בן 77. מור זכור לקהל הרחב באופן מיוחד מתפקידיו בסרט "אלכס חולה אהבה", בו גילם את אביו של הגיבור הראשי, ובתוכניות הילדים "רחוב סומסום" וכמובן "פרפר נחמד" - שם גילם את דמותו של סבא נחמן. ארונו של מור יוצב ביום שלישי בתיאטרון הלאומי הבימה, ובשעה 15:30 תיערך הלוויתו בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.

"זה צער גדול מאוד", אמר לוואלה! תרבות השחקן והבמאי זאב רווח, שמור שיחק בסרטו "תלווה לי את אשתך". "הוא שחקן נפלא. שחקן שכל דקה שלו על הבמה היא ברכה, בכל הצגה. יודע לקחת על הכתפיים גם מחזות כבדים ותפקידים גדולים. הוא היה בחור עם הרבה מאוד הומור. שיחקנו ביחד שנים, גם ב'סאלח שבתי', גם בקאמרי וגם בסרטים - מאוד אהבתי לעבוד איתו, בכל פרויקט. זה מאוד עצוב לי. זאת כבר לא מחלה, זאת מגפה. יש יותר מידי מקרים כאלה. תמיד סמכתי עליו במאה אחוז, לא זוכר אי פעם שנתנו לו תפקיד והוא לא הביא את התפקיד אליו, הפך אותו לשלו. זה רגע מאוד קשה, כשאתה נפרד משחקן שעבדת איתו כל כך הרבה. אהבתי אותו מאוד. יהי זכרו ברוך"

"אני ממש עצובה לשמוע". אמרה השחקנית חני נחמיאס, ששיחקה עם מור במחזמר "סלאח שבתי". "מעבר לזה שהוא היה שחקן קומי עם טיימינג מטורף ואיש במה מאוד מוכשר, הוא גם היה פרטנר נהדר שידע לתת כבוד ואהב את המקצוע שלו. הוא תמיד גרם לנו לצחוק על הבמה. אני זוכרת שפעם אמרתי לו שאני לא רוצה שהילדים שלי יהיו שחקנים ואעשה הכל כדי להרחיק אותם מהמקצוע המטורף הזה, למרות שנסיבות חיי הביאו אותי לכך שהם היו איתי כל העת מאחורי הקלעים. אברהם אמר לי 'את עושה טעות, אם את מביאה אותם לתיאטרון זה יכניס אותם בכוח. אני לא מרשה לילדים שלי לבוא' - וילדיו באמת עשו קריירות מאוד מרשימות מחוץ לתחום. היום אני כבר לא יכולה להגיד לו, אבל אומרת לו בדרכי, שגם אני הצלחתי לגרום להם לפנות לכיוונים אחרים בחיים. איש יקר. ממש עצוב לי".

מור החל את דרכו כתלמיד משחק בסטודיו למשחק של תיאטרון הקאמרי, והמשיך משם לסדרה של תפקידים בתיאטראות המרכזיים בישראל – האהל, הקאמרי והבימה. כמו כן היה מור בין מקימי הלהקה המיתולוגית בצל ירוק.

מלבד זאת כיכב לאורך השנים בסרטים ישראליים רבים – "מוישה ונטילטור", "קוני למל בקהיר", וכן "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" של אברהם הפנר. כמו כן ידוע מור כמדובב שתרם את קולו לעשרות גרסאות עבריות של סרטים וסדרות לילדים, ביניהם "אלאדין", "שלגייה ושבעת הגמדים", "צעצוע של סיפור" ועוד רבים. לאחרונה ניתן היה לצפות בו על המסך הקטן, בתפקידי אורח בסדרות כמו "אחת אפס אפס", "החיים זה לא הכל" ו"סרוגים".

  • עוד באותו נושא:
  • אברהם מור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully