וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם הסכם להפקת סרטים משותפת בין ישראל וספרד

18.12.2012 / 15:50

מטרתו של הסכם הקופרודוקציה עליו חתמה היום ממשלת ישראל היא לסייע ליוזמות משותפות בין מפיקים ישראלים ועמיתיהם בספרד, והוא צפוי לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות

ממשלת ישראל חתמה היום (שלישי) במדריד על אמנה לשיתוף פעולה בתחום הקולנוע עם ספרד. מטרתו של הסכם הקופרודוקציה היא לסייע ולתרום לקידום יוזמות והפקות משותפות בין מפיקים ויוצרים ישראלים ועמיתיהם בספרד. המהלך, הצפוי לקדם משמעותית את שיתופי הפעולה הקולנועיים בין שתי המדינות, החל לקרום עור וגידים לפני מספר שנים. ההסכם נחתם במעמד אלון בר, שגריר ישראל בספרד, ומזכיר המדינה לענייני תרבות בספרד, חוזה מריה לאסיה. ההסכם נוסח בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי, המחלקה לשיתוף פעולה תרבותי באגף לקשרי תרבות ומדע במשרד החוץ, מחלקת האמנות במשרד החוץ והמחלקה המשפטית במשרד התרבות.

"הסכם הקופרודוקציות עם ספרד יוסיף נדבך להתפתחות העולמית של הקולנוע הישראלי", כך מסר כתרי שחורי, מנהל קרן הקולנוע הישראלי, מיוזמי ההסכם. "ישנה כיום פריחה של קולנוע ישראלי בעולם, ועוד ועוד מדינות רואות בישראל גורם משמעותי ורוצות לשתף פעולה עם גופי הקולנוע המקומיים". שחורי הוסיף כי "עם חתימת ההסכם נפתחות בפני יוצרי הקולנוע בשתי המדינות אפשרויות חדשות והזדמנות לשלב בין האנרגיה היצירתית המאפיינת את הקולנוע הישראלי ואת המקצוענות והניסיון של היוצרים הספרדים. השילוב ביניהם יכול להביא לקולנוע מרתק. שוק הקולנוע הספרדי הוא גדול ואיכותי ומהווה שער כניסה לגוש האיברי–אמריקאי – אמריקה הלטינית. השלב הבא יהיה ליצור הזדמנויות ונקודות מפגש בין יוצרים ומפיקים בשתי המדינות כדי לממש את ההסכם".

כיום יש לישראל הסכמי קופרודוקציות עם 12 מדינות : אוסטרליה, בלגיה, ברזיל, קנדה, צרפת, גרמניה, הונגריה, איטליה, פולין, שוודיה, אנגליה ואסטוניה. במסגרת הסכמים אלה הופקו סרטים רבים, ביניהם "חתונה מאוחרת", "הכלה הסורית", "ואלס עם באשיר", "עג'מי" ו"לבנון".

איזה סרטים ישראלים-ספרדים הייתם רוצים לראות? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully