וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המשבר בענף התקשורת: קשת ורשת מקפיאות תוכניות

18.12.2012 / 16:58

הזכיינית הודיעה כי תקפיא את העונה השלישית של "פולישוק", העונה הבאה של "יצאת צדיק", ותוכניות נוספות. ברשת דוחים את הפקת "דייט בחשיכה 2", "משפחה מודרנית" ועוד

(עדכון אחרון - 18:40)

זכיינית ערוץ 2 קשת הודיעה היום (שלישי) על הקפאת 6 הפקות שנמצאות בשלבי עבודה, זאת בשל המשבר הכלכלי בענף. ההפקות שהוקפאו הן העונה השלישית של "פולישוק", העונה הבאה של "יצאת צדיק" עם חיים הכט ושלוש דרמות חדשות: "שחקן זר", "זמר מזרחי", "כסף קל" ופיצ'ר בשם "מוביז'". הודעה זו מגיעה לאחר שלאחרונה הוחלט על דחייה למועד לא ידוע של "האח הגדול VIP".

גם בזכיינית רשת הודיעו על שורה של ביטולים וקיצוצים בלוח השידורים לשנת 2013, בהם החלטה שהעונה השנייה של "משפחה לא בוחרים" לא תצא להפקה, לאחר שהעונה הראשונה הופסקה באמצע. גם העיבוד המקומי ל"משפחה מודרנית" לא ישודר בשנה הבאה כפי שתוכנן, כשלצד אלה נדחות הפקות נוספות כמו "מפונקים", העונה השנייה של "דייט בחשיכה", ותוכניתו של אלי יצפאן - "השר לענייני".

"אנו כואבים את ההחלטה לדחות תוכניות שעמלנו על פיתוחן במשך חודשים רבים", מסר ארז בן הרוש, סמנכ"ל התוכניות של רשת. "אנו כואבים את הפגיעה בשוק היצירה הישראלי. אנו תקווה כי המשבר שמרחף מעל תעשיית הטלוויזיה ייפתר על ידי הגורמים הרגולטוריים במהרה".

במקביל, קיצוצים בחדשות 2: "שש עם" ו"פגוש את העיתונות" מבוטלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקפא עד להודעה חדשה. חיים הכט, מגיש "יצאת צדיק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום חמישי הקרוב צפוי להחקק חוק המסדיר את הארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים נוספות, שפועל יעניק לערוץ הקלות רטרואקטיביות כגון פריסת חובות והלוואת מדינה. קשת ורשת, אשר עומדות בימים האחרונים מהצד, דורשות שוויניות בנושא זה, ולכן מעלות כעת את הנושא לסדר היום. סביר להניח שכבר במהלך ההצבעה ביום חמישי, שתי הזכייניות יביעו את השגותיהן בוועדות הכנסת.

בהקשר זה נכתב בהודעה של קשת ש"בימים אלה, מתהווה חקיקת בזק חד צדדית, שמטרתה לסייע שוב לערוץ 10, תוך התעלמות מהשלכותיה הצולבות של חקיקה כזו על זכייני ערוץ 2 (המתחרים במשחק סכום אפס, על תקציבי הפרסום עם ערוץ 10( חקיקה שתגרום להפסדים עד לכדי קריסה כלכלית מוחלטת. ממשלת ישראל בחרה ברגע האמת לנקוט במהלך שמשמעותו פגיעה בשומרי החוק והעדפתם של אלו, שהפרו אותו בריש גלי במשך חודשים ואף שנים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא תראו אותו עד להודעה חדשה. "פולישוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהקשר זה הוסיפו בזכיינית כי הם "דורשים שכל חקיקה הנוגעת לטלוויזיה המסחרית תהיה שוויונית במהותה ולא מן הפה אל החוץ. החקיקה חייבת לראות את שוק הטלוויזיה המסחרית כמערכת אחת, בה כל הקלה על צד אחד תגרום ליתרון תחרותי, שיגבה מחיר כבד מנשוא מן הצד השני. לנוכח מדיניות הממשלה אשר בוחרת במפגיע להפלות את ערוץ 2 בכלל ואת קשת בפרט ולאור המצב הכלכלי החמור אליו נקלעה קשת, ללא כל אופק ממשי, הוחלט על הקפאת העבודה בהפקות שצוינו לעיל".

"צר לנו, כי אחרי חודשים ארוכים של עבודה מאומצת, ורגע לפני הישורת האחרונה, אנחנו נאלצים להקפיא את תהליך העבודה, מסר רן תלם, סמנכ"ל התוכניות של קשת. מטרתנו היא להמשיך ליצור, אולם לא נוכל להתמודד בתנאים בלתי סבירים וללא התמודדות רוחבית עם המשבר העמוק אליו נקלע שוק הטלוויזיה. כולנו תקווה כי המצב ישתנה, ונוכל להחזיר את ההפקה הפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully