וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הצצה לפרק של "האלבומים" על אסף אמדורסקי. צפו

21.12.2012 / 1:21

עד 1994 היה אסף אמדורסקי ידוע בעיקר בתור הבן של בני והבחור מ"החדר האינטימי שלי", אבל עבודה מפרכת על כל פרט הפכה את אלבום הבכורה שלו ליצירה מכוננת. צפו בהצצה ראשונה

צילום: ערוץ 8

"האלבומים", סדרת המקור של המרתקת של ערוץ 8, חוזרת לחקור את ההיסטוריה של הרוק הישראלי בחמישה פרקים נוספים שמתרחשים בחדרי חזרות, אולפני הקלטות ומועדונים. העונה הנוכחית, בעריכתו של יואב קוטנר, בימויו של אבידע ליבני והפקתו של אסף אמיר, ממשיכה את הקו של קודמתה עם הסיפורים מאחורי כמה מאלבומי הבכורה החשובים, המשפיעים והמשמעותיים בתולדות המוזיקה הפופולרית בארץ. מדי שבוע אנחנו מביאים לכם הצצה ראשונה לפרק בסדרה שישודר השבוע, והפעם זהו סיפור הפקת אלבומו הראשון של אסף אמדורסקי, שיצא בשנת 1994 וכלל שירים כמו "אהבה חדשה", "יקירתי", "חרש ביבבה" ועוד.

ב-1994 אסף אמדורסקי היה מוכר משתי סיבות עיקריות: להקת תערובת אסקוט, בה היה חבר ביחד עם עמיר (ג'נגו) רוסיאנו וירמי קפלן, שהוציאה אלבום אחד עם שכלל את הלהיט הגדול "החדר האינטימי שלי"; וכמובן זהותו של אביו, בני, שהיה אחד מעמודי התווך של הזמר העברי במשך עשרות שנים. אלבום הבכורה שלו הפתיע רבים בעוצמות הרגשיות שלו, אבל כשבוחנים את תהליך העבודה המוקפד והמדוקדק של אמדורסקי, מסתבר שההפתעה הזו היא תוצאה של עבודה ממושכת, מוקפדת ומדוקדקת. כך, למשל, הוא מתאר את שיתוף הפעולה שלו עם קרני פוסטל, שניגנה בצ'לו ושרה לאורך האלבום: "אני הולך אליה עם אקוסטית, והיא עם הצ'לו. אנחנו יושבים ככה, כמו שאנחנו יושבים עכשיו. כסא מול כסא – אני עם האקוסטית, היא עם הצ'לו. קפה שחור, ועובדים, עובדים, עובדים, עובדים. מגבשים ליינים, סאונדים וקולות". "לא היה שום דבר רשום", מוסיפה פוסטל. "הוא לא כתב את השירים עם איזשהו תכנון של עיבוד. אבל ברגע שמתחילים לעבוד באולפן ונהיה איזשהו קונספט של תקליט ואיזושהי שפה, אז גם כל העניין של העיבוד והתפקידים ככה מתהווים".

ביום רביעי, ה-2 בינואר 2013, בשעה 22:00, יקיים אמדורסקי הופעה במועדון הבארבי בתל אביב, במסגרת סדרת הופעות "צד א' מארח" שלו, שתוקדש לאלבום הבכורה. בהופעה יתארחו פוסטל, ירמי קפלן ועמיר (ג'נגו) רוסיאנו.

הפרק הרביעי של "האלבומים" ישודר ביום שבת, 22.12, בערוץ 8 בשעה 22:30.

אוהבים את אלבום הבכורה של אסף אמדורסקי? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully