וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-CIA פרסם הצהרה נגד הסרט "כוננות עם שחר"

23.12.2012 / 13:04

הביקורות אולי מהללות, אבל ראש סוכנות הביון לא מרוצה מהאופן שבו הוצגו בסרט סצנות עינויי האסירים והמשקל שניתן להן במצוד אחר בן לאדן. לדבריו, "לא מדובר בדוקומנטרי"

הסרט "כוננות עם שחר" של הבמאית זוכרת האוסקר קתרין ביגלו, שעוסק במבצע ההתנקשות באוסמה בן לאדן, יצא לאקרנים בארצות הברית רק בסוף השבוע האחרון, וכבר הצליח לעורר סערה בקרב גורמים בממשל האמריקאי.

מייקל מורל, ראש ה-CIA, שחרר באתר הרשמי של סוכנות הביון הצהרה, בה הוא מדגיש, עבור מי שעשוי להתבלבל, שלא מדובר בסרט דוקומנטרי. "הסרט משתמש באלמנטים ארטיסטיים, בעודו מנסה להציג את עצמו כנכון מבחינה היסטורית", נכתב בהבהרה. "אני רוצה שתדעו ש'כוננות עם שחר' הוא דרמטיזציה של המציאות ואיננו מציג את העובדות לאמיתן. הסוכנות היתה בקשר עם יוצרי הסרט דרך מחלקת יחסי הציבור, אבל כמו בכל פרויקט בידורי, אין לנו שליטה על התוצאה הסופית".

מטרת מטרת ההבהרה מלכתחילה היתה לציין שבשונה ממה שמוצג בסרט, לעינויי אסירים לא היה משקל באיתור המיקום של מנהיג אל קאעידה. "הסרט יוצר רושם שטכניקות עינויים שונות היוו חלק משיטרות החקירה שלנו שהובילו למציאת בן לאדם. זה לא נכון", כותב מורל. "חלק מהאינפורמציה הגיעה מאסירים שנחקרו, אבל היה לנו גם הרבה מקורות אחרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "כוננות עם שחר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מורל מסיים את המכתב בהכנה לעובדי הסוכנות לכך שהסרט יעורר דיון רב ותגובות שונות לאורך השבועות הקרובים, ומבקש מהם לזכור ש"'כוננות עם שחר' אינו סרט דוקומנטרי".

ההצהרה המפתיעה של מורל מגיעה ימים ספורים לאחר שגם הסנטורים ג'ון מקיין, קארל לווין ודיאן פיינשטיין שלחו מכתב לחברת Sony Pictures שמפיצה את הסרט, בו התלוננו על כך שהסרט מציגלדבריהם "סצנות עינויים מטעות ולא מדויקות" וכתבו ש"משקל העינויים במצוד אחר אוסמה בן לאדן, כפי שהוא מוצג בסרט, איננו מדויק והינו חלק מנרטיב בדיוני בעלילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully