וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גולסטאר": המנצחים בריאליטי הזה הם הצופים

אדר ריכטר

25.12.2012 / 0:18

לקראת סיום העונה של "גולסטאר", לא חשוב כל כך איך היא תסתיים; מה שבטוח הוא שמדובר בתוכנית מציאותית שתגרום אפילו לפמיניסטיות שבנשים לקבל את המוח הגברי בהבנה

מה יקרה בפרק האחרון של "גולסטאר"? לצופים זה לא ממש אכפת, גם לא למעריצי הסדרה. פשוט כי זה לא ממש משנה. המטרה ב"גולסטאר" פחות חשובה מהדרך, ויותר מכדורגל ייזכר איך הצליח אורן זריף להעביר באמצעות כישוף את הנחירות של דומינגז למצב מיוט, ואת רון (שאבל) שובל עושה אולד ספייס.

בפרקים הראשונים עוד היה נראה שמדובר בטרלול לייט של כל אחד מהמשתתפים, אבל ככל שעבר הזמן התברר שלמעשה יש כאן כמה סוגי קוקיות שחולקות קן, שכל אחד מאיתנו היה שמח להצטרף אליו. סביר להניח שגם פרק הסיום לא יפתור את כל הדילמות: האם אורן זריף באמת יכול להפנט תרנגולות, האם טום קשתי באמת עמה חיננית או שהוא רק עושה את עצמו והאם נירו לוי באמת מדקלם ניטשה בחדרי חדרים? "גולסטאר" מסתיימת בדיוק מאותו קו זינוק פשוט ושמח ממנו התחילה, וגם בסוף העונה קשה למצוא שחקני אופי שהגיעו לתובנות אישיות פורצות דרך בעקבות החוויה. מצד הצופים קשה היה לפתח טינה לאחד משחקני הנבחרת, מאוהב ככל שיהיה בעצמו, מפונק, פוגעני או גזעני. הכל פשוט מצחיק מדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם כבר קן הקוקיה, שיהיה בו את אורן זריף ונירו לוי. מתוך "גולסטאר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גולסטאר" היא תכנית ריאליטי. ברור. יש וילה, אז זה בטוח ריאליטי. יש מצלמות במקלחת, אין ספק שמדובר בריאליטי. יש משימות בכל תוכנית, אז מה השאלה בכלל. אז זהו בדיוק, שאין שאלה - "גולסטאר" אולי מקוטלגת כריאליטי, אבל היא לא יותר מטלוויזיה מצוינת. וזה דבר טוב. "גולסטאר" היא אסקפיזם מצחיק עד דמעות. אין כאן ערוץ שמשדר מסביב לשעון, ואין כאן צינוק וידויים, ואין כדורים (חוץ ממשככי כאבים), ואין אינטריגות, ואין תקציבים שבועיים וחודשיים, ואין ספינים עיתונאיים כי הרייטינג ירד מתחת ל-30%, ואין כאן מנצח. בעצם יש מנצח, אפילו כמה - אנחנו הצופים.

נדיר להיתקל בימינו במשהו אמיתי על המסך, ו"גולסטאר" היא תכנית הריאליטי הכי מציאותית שהיתה כאן אי פעם. היא מראה של הגבר הישראלי. ובעצם של גברים בכלל. האינפנטיליות לצד הכבוד העצמי, הוולגאריות לצד "הפן הנשי", הפאסון לצד המבוכה, הביצים לצד הרגליים הקרות (שלא לומר כושלות). וכל זה מתובל ב-100% צחוקים ודאחקות. מה שיהפוך כל פמיניסטית לאישה מוארת שמקבלת את הגבריות בהבנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה שאתה רואה - זה מה שיש. מתוך "גולסטאר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיף סוף סוף לצפות במשהו בלי הצורך לנתח ולהעמיק מחשבה, כי יש רבדים נסתרים שאנחנו אמורים להבין. ב"גולסטאר" what you see is what you get. אין יותר מזה. אלה האנשים האמיתיים, כמו שהם נכנסו ככה הם ייצאו חזרה לשגרה היומיומית שלהם. היחיד שאולי שינה פאזה בתודעה הציבורית הוא אורן זריף, שמצליח לעורר אמפתיה וסימפטיה בקרב צופיו, ולא ניכנס למהות שמאחורי הדמות.

והכדורגל? הוא רק תירוץ. הוא המכנה המשותף הנמוך ביותר לגברים, שבמקרה הזה לרובם אין מושג איך לתת פס. אבל כל רצונם הוא להפגין עליונות, גם כשלא תמיד זה מצליח. כשזה לא מצליח זה הכי מצחיק.

"גולסטאר" בעטה אתכם לשמיים? ספרו לנו בפייסבוק

בועט ומבקיע: "גולסטאר" מצחיקה ועשויה היטב

  • עוד באותו נושא:
  • גולסטאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully